Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Vieläköhän BMW suostuu toimittamaan moottoreita?
"Saab 96"
"Saab 96"
Re: Saabin tulevaisuus
No miksei suostuisi?jyncci kirjoitti:Vieläköhän BMW suostuu toimittamaan moottoreita?
"Saab 96"
Re: Saabin tulevaisuus
kiinalaisomistajat eivät varmasti ole saksalaisten mieleen. Piraattituotantoa on paljon ja on vaikea kuvitella että BMW ottaisi riskejä.
Re: Saabin tulevaisuus
Ei kait siihen kopioimiseen osaomistusta tarvita. Ostavat auton ja kopioivat. Kyllä kiinasta sen verran insinööriosaamista löytyy, että bemarin kone ohjausjärjestelmineen avataan ja kopioidaan jos halutaan.jyncci kirjoitti:kiinalaisomistajat eivät varmasti ole saksalaisten mieleen. Piraattituotantoa on paljon ja on vaikea kuvitella että BMW ottaisi riskejä.
Uuden luominen omin voimin kai se on perinteisesti ollu hiljasempaa kiinan nykyteollisuudessa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus
Toki, mutta on eri asia, että missä ajassa ja mitä se maksaa. Pelkkä kopioiminen ei auta, jos ei ole tietotaitoa, kokemusta ja ymmärrystä siitä, miksi kyseiseen lopputulokseen on päädytty.mike kirjoitti: Ei kait siihen kopioimiseen osaomistusta tarvita. Ostavat auton ja kopioivat. Kyllä kiinasta sen verran insinööriosaamista löytyy, että bemarin kone ohjausjärjestelmineen avataan ja kopioidaan jos halutaan.
Tämä takia mm. Veli Venäläisen kopiot olivat liki poikkeuksetta heikompia kuin alkuperäiset, vaikka piirustukset olisikin saatu haltuun.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus
Nyt menee off topiksi...
Eikä tuo alkuperäinen pata varmaan kovin paljoa pitemmälle vie.
Jaa paljonhan ne on näillä padoilla ajaneet ja vieläkin ajavat.Tämä takia mm. Veli Venäläisen kopiot olivat liki poikkeuksetta heikompia kuin alkuperäiset
Eikä tuo alkuperäinen pata varmaan kovin paljoa pitemmälle vie.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Saabin tulevaisuus
Ei taida nämä ajatustenjuoksut olla ihan tätä (eikä edes eilis)päivää, valitettavasti. Vai pitäisikö sanoa, onneksi?jyncci kirjoitti:kiinalaisomistajat eivät varmasti ole saksalaisten mieleen. Piraattituotantoa on paljon ja on vaikea kuvitella että BMW ottaisi riskejä.
Kiinassa tapahtuu vauhdilla ja on tapahtunut jo vuosia, bemarinkin kohdalla. Googlekierros avartaa kummasti.
Re: Saabin tulevaisuus
Mikä moottori tuo on?9000CD23T kirjoitti:Nyt menee off topiksi...
Jaa paljonhan ne on näillä padoilla ajaneet ja vieläkin ajavat.Tämä takia mm. Veli Venäläisen kopiot olivat liki poikkeuksetta heikompia kuin alkuperäiset
Eikä tuo alkuperäinen pata varmaan kovin paljoa pitemmälle vie.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus
Mossen pata.
Kopioitu bmw 1500:n keulalta.
Kopioitu bmw 1500:n keulalta.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Saabin tulevaisuus
Ei ole, kyseessä on pelkkä urbaanilegenda. Ulkoisesti koneet muistuttavat toisiaan ja kummassakin on mm. puolipallonmuotoiset palotilat(monelle tutumpi nimellä HEMI), mutta yhtäkään samanlaista osaa niissä ei ole.9000CD23T kirjoitti:Mossen pata.
Kopioitu bmw 1500:n keulalta.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus
Näin sitä on sitten eletty "valheessa" ties kuinka kauan.
http://suomisanakirja.fi/mosse
off top..olin väärässä, mutta nyt asia on oikaistu.
Pari vuotta myöhemmin saatiin lopulta aikaa Ufan moottoritehtaalla tuotettu 1500-kuutioinen moottori (80 sae hv), jonka rakenteesta tuli helposti mieleen BMW:n moottorit. Yhteistyötä ei tiettävästi moottorin suunnittelussa kuitenkaan ollut.Tekniikan Maailma -lehti vertaili joskus BMW :n ja Moskvitshin maahantuojien avustuksella moottorinosia ja johtopäätöksenä oli, että Mossen moottori oli vailla yhtymäkohtia BMW :n moottoreihin
http://suomisanakirja.fi/mosse
off top..olin väärässä, mutta nyt asia on oikaistu.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Saabin tulevaisuus
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1208485- ... jat-betala
Raha virtaa taas alihankkijoille, mutta Saab on ilmeisen varovainen tuotannon aloittamisessa, siitä ei haluta töksähtelevää koska Saab on mikroskoopin alla Ruotsin mediassa. Yksikin puuttuva osa ja linja seisoo.
Raha virtaa taas alihankkijoille, mutta Saab on ilmeisen varovainen tuotannon aloittamisessa, siitä ei haluta töksähtelevää koska Saab on mikroskoopin alla Ruotsin mediassa. Yksikin puuttuva osa ja linja seisoo.
Re: Saabin tulevaisuus
Spykerin ja Hawtain viime viikolla julkaistettu sopimus on nyt sitten rauennut!
Tämä mutkistaa taas asioita, mutta lehdistötiedotteessa sanotaan erikseen, että nyt Spyker/Saab on vapaa neuvottelemaan muiden (kiinalais-)tahojen kanssa ja että BAIC on erikseen vahvistanut, ettei se hyväksyy neuvotteluja käytävän kolmansien osapuolten välillä.
Neuvotteluja Spykerin ja Hawtainkin kanssa kuitenkin jatketaan edelleen.
Saas nähdä, kuinka vaikeaksi tämä taas menee. Juuri kun toivoin, että olisi ilmoitettu jo tarkka päivä, jolloin tehdas taas pyörähtää täysillä käyntiin...
Saabsunited aiheesta:
http://www.saabsunited.com/2011/05/pres ... nated.html
Saabin virallinen tiedote:
http://media.saab.com/press-releases/20 ... -and-strat
Tämä mutkistaa taas asioita, mutta lehdistötiedotteessa sanotaan erikseen, että nyt Spyker/Saab on vapaa neuvottelemaan muiden (kiinalais-)tahojen kanssa ja että BAIC on erikseen vahvistanut, ettei se hyväksyy neuvotteluja käytävän kolmansien osapuolten välillä.
Neuvotteluja Spykerin ja Hawtainkin kanssa kuitenkin jatketaan edelleen.
Saas nähdä, kuinka vaikeaksi tämä taas menee. Juuri kun toivoin, että olisi ilmoitettu jo tarkka päivä, jolloin tehdas taas pyörähtää täysillä käyntiin...
Saabsunited aiheesta:
http://www.saabsunited.com/2011/05/pres ... nated.html
Saabin virallinen tiedote:
http://media.saab.com/press-releases/20 ... -and-strat
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Re: Saabin tulevaisuus
Onkohan siellä nyt ihan pelimiehet remmissä?
Jos tää lafka tästä nousee niin amen. Myynti ei ainakaan nouse kovinkaan nopeasti.
Jos tää lafka tästä nousee niin amen. Myynti ei ainakaan nouse kovinkaan nopeasti.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Saabin tulevaisuus
Melkoista koheltamista tuntuu olevan. Olisivat edes hiljaa siihen asti, että asiat ovat selvinä ja nimet paperissa, niin ei vaikuttaisi yhtä epätoivoiselta touhulta.essal kirjoitti:Onkohan siellä nyt ihan pelimiehet remmissä?
Jos tää lafka tästä nousee niin amen. Myynti ei ainakaan nouse kovinkaan nopeasti.
Kakkosautoon on odotettu varaosaa jo kuukausissa laskettava aika, että ei tämä tilanne oikein vakuuta. Merkkiliike ei kuulemma ole saanut osia eikä ole tietoa, milloin saakaan. Aika uhkapeliä on Saabin ostaminen nykyään.