Saabin tulevaisuus

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
jyncci
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Touko 05, 2011 17:17

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja jyncci »

Vieläköhän BMW suostuu toimittamaan moottoreita?

"Saab 96"
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

jyncci kirjoitti:Vieläköhän BMW suostuu toimittamaan moottoreita?

"Saab 96"
No miksei suostuisi? :)
jyncci
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Touko 05, 2011 17:17

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja jyncci »

kiinalaisomistajat eivät varmasti ole saksalaisten mieleen. Piraattituotantoa on paljon ja on vaikea kuvitella että BMW ottaisi riskejä.
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1640
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja mike »

jyncci kirjoitti:kiinalaisomistajat eivät varmasti ole saksalaisten mieleen. Piraattituotantoa on paljon ja on vaikea kuvitella että BMW ottaisi riskejä.
Ei kait siihen kopioimiseen osaomistusta tarvita. Ostavat auton ja kopioivat. Kyllä kiinasta sen verran insinööriosaamista löytyy, että bemarin kone ohjausjärjestelmineen avataan ja kopioidaan jos halutaan.

Uuden luominen omin voimin kai se on perinteisesti ollu hiljasempaa kiinan nykyteollisuudessa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

mike kirjoitti: Ei kait siihen kopioimiseen osaomistusta tarvita. Ostavat auton ja kopioivat. Kyllä kiinasta sen verran insinööriosaamista löytyy, että bemarin kone ohjausjärjestelmineen avataan ja kopioidaan jos halutaan.
Toki, mutta on eri asia, että missä ajassa ja mitä se maksaa. Pelkkä kopioiminen ei auta, jos ei ole tietotaitoa, kokemusta ja ymmärrystä siitä, miksi kyseiseen lopputulokseen on päädytty.

Tämä takia mm. Veli Venäläisen kopiot olivat liki poikkeuksetta heikompia kuin alkuperäiset, vaikka piirustukset olisikin saatu haltuun.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Nyt menee off topiksi...
Tämä takia mm. Veli Venäläisen kopiot olivat liki poikkeuksetta heikompia kuin alkuperäiset
Jaa paljonhan ne on näillä padoilla ajaneet ja vieläkin ajavat.
Eikä tuo alkuperäinen pata varmaan kovin paljoa pitemmälle vie.
Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

jyncci kirjoitti:kiinalaisomistajat eivät varmasti ole saksalaisten mieleen. Piraattituotantoa on paljon ja on vaikea kuvitella että BMW ottaisi riskejä.
Ei taida nämä ajatustenjuoksut olla ihan tätä (eikä edes eilis)päivää, valitettavasti. Vai pitäisikö sanoa, onneksi? :wink:

Kiinassa tapahtuu vauhdilla ja on tapahtunut jo vuosia, bemarinkin kohdalla. Googlekierros avartaa kummasti. :)
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

9000CD23T kirjoitti:Nyt menee off topiksi...
Tämä takia mm. Veli Venäläisen kopiot olivat liki poikkeuksetta heikompia kuin alkuperäiset
Jaa paljonhan ne on näillä padoilla ajaneet ja vieläkin ajavat.
Eikä tuo alkuperäinen pata varmaan kovin paljoa pitemmälle vie.
Kuva
Mikä moottori tuo on?
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mossen pata.
Kopioitu bmw 1500:n keulalta.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

9000CD23T kirjoitti:Mossen pata.
Kopioitu bmw 1500:n keulalta.
Ei ole, kyseessä on pelkkä urbaanilegenda. Ulkoisesti koneet muistuttavat toisiaan ja kummassakin on mm. puolipallonmuotoiset palotilat(monelle tutumpi nimellä HEMI), mutta yhtäkään samanlaista osaa niissä ei ole.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Näin sitä on sitten eletty "valheessa" ties kuinka kauan.
Pari vuotta myöhemmin saatiin lopulta aikaa Ufan moottoritehtaalla tuotettu 1500-kuutioinen moottori (80 sae hv), jonka rakenteesta tuli helposti mieleen BMW:n moottorit. Yhteistyötä ei tiettävästi moottorin suunnittelussa kuitenkaan ollut.Tekniikan Maailma -lehti vertaili joskus BMW :n ja Moskvitshin maahantuojien avustuksella moottorinosia ja johtopäätöksenä oli, että Mossen moottori oli vailla yhtymäkohtia BMW :n moottoreihin

http://suomisanakirja.fi/mosse

off top..olin väärässä, mutta nyt asia on oikaistu.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1208485- ... jat-betala

Raha virtaa taas alihankkijoille, mutta Saab on ilmeisen varovainen tuotannon aloittamisessa, siitä ei haluta töksähtelevää koska Saab on mikroskoopin alla Ruotsin mediassa. Yksikin puuttuva osa ja linja seisoo.
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Toby »

Spykerin ja Hawtain viime viikolla julkaistettu sopimus on nyt sitten rauennut!

Tämä mutkistaa taas asioita, mutta lehdistötiedotteessa sanotaan erikseen, että nyt Spyker/Saab on vapaa neuvottelemaan muiden (kiinalais-)tahojen kanssa ja että BAIC on erikseen vahvistanut, ettei se hyväksyy neuvotteluja käytävän kolmansien osapuolten välillä.

Neuvotteluja Spykerin ja Hawtainkin kanssa kuitenkin jatketaan edelleen.

Saas nähdä, kuinka vaikeaksi tämä taas menee. Juuri kun toivoin, että olisi ilmoitettu jo tarkka päivä, jolloin tehdas taas pyörähtää täysillä käyntiin...

Saabsunited aiheesta:
http://www.saabsunited.com/2011/05/pres ... nated.html
Saabin virallinen tiedote:
http://media.saab.com/press-releases/20 ... -and-strat
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
essal
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: To Marras 13, 2008 15:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja essal »

Onkohan siellä nyt ihan pelimiehet remmissä?

Jos tää lafka tästä nousee niin amen. Myynti ei ainakaan nouse kovinkaan nopeasti.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja jmarin »

essal kirjoitti:Onkohan siellä nyt ihan pelimiehet remmissä?

Jos tää lafka tästä nousee niin amen. Myynti ei ainakaan nouse kovinkaan nopeasti.
Melkoista koheltamista tuntuu olevan. Olisivat edes hiljaa siihen asti, että asiat ovat selvinä ja nimet paperissa, niin ei vaikuttaisi yhtä epätoivoiselta touhulta.

Kakkosautoon on odotettu varaosaa jo kuukausissa laskettava aika, että ei tämä tilanne oikein vakuuta. Merkkiliike ei kuulemma ole saanut osia eikä ole tietoa, milloin saakaan. Aika uhkapeliä on Saabin ostaminen nykyään.
Lukittu