Ymmärsin kyllä, että JäMystä/maahantuojasta kyse. Ja siitä, että sitoutuvat ostamaan Saabilta 45M€ edestä autoja, mutta kun muita ehtoja ei tiedetä, niin ei voi oikein arvottaa onko diili hyvä vai huono. Mistä tuo 30M€/45M€ lasketaan? Tehdashinnasta, CIF-hinnasta, JäMy-hinnasta, vai jostain muusta? Maksavatko heti vai vasta kun saavat autot myytyä? jne... Suoralla jakolaskulla tuosta saa 23k€/auto, toki hinnat Kiinassa eivät ole samat kuin Suomessa.Teme100 kirjoitti:Pang Da on autojen välittäjäketju, eli suomeksi autokauppaketju. He siis ostavat Saabilta nyt 30M€:n arvosta autoja myydäkseen ne. Lisäksi he voivat tilata 15M€:llä lisää tiettyjen ehtojen mukaisesti. Eli heti 45M€:n tilausta ei tehdä.
1300 autoa voi kuulostaa paljolta, mutta Kiinan mitassa se taitaa olla aika maapähkinöitä. Saabin ongelma voi olla tuotannon nopea kasvattaminen, jos vaikka markkina lähtisikin vetämään idässä. Mikä on Trollhättanin teoreettinen kapasiteetti?