VW Polo -97

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

VW Polo -97

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Täältä varmaan löytyy myös tietäjiä muista merkeistä! :)

Eli muijalla on tollanen vuoden 1997 Polo 1.4l bensakoneella. Sellanen ongelma on että auto tiputtaa vähän öljyä. Eli moottorin pohja on aika märkä. Eli mistäköhän vois johtua, voiko esim. liian litkut öljyt vaikuttaa asiaan? Vai oliskohan joku tiiviste menny tai jotain vastaavaa?
Autohan on muuten ihan täydellisessä kunnossa ja mittarissakin on n.140tkm. mikä nyt ei niin mahdottomasti vielä ole.

Kannattaiskos vaan kokeilla vaihtaa paksummat öljyt tilalle? Nyt ei ole mitään hajua että mitkä öljyt mahtaa olla sisällä.

Kiitos jo etukäteen. :saab:
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
kapu
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Marras 19, 2010 14:59

Re: VW Polo -97

Viesti Kirjoittaja kapu »

Joo, kannattaa ne öljyt vaihtaa ekana ja laittaa sellaset öljyt koneeseen mitä valmistaja suosittelee. Niin ja onko se öljypohja mikä on märkänä öljystä, ettei vaan ois öljypohjan pultit löysällä? :?
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Re: VW Polo -97

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

kapu kirjoitti:Joo, kannattaa ne öljyt vaihtaa ekana ja laittaa sellaset öljyt koneeseen mitä valmistaja suosittelee. Niin ja onko se öljypohja mikä on märkänä öljystä, ettei vaan ois öljypohjan pultit löysällä? :?
Joo mun täytyy tsekata ensin ne öljypohjan pultit samalla ku vaihdan öljyt.
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8097
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: VW Polo -97

Viesti Kirjoittaja mestari »

suosittelisin kuiteskin ennen jölynvaihtoa pesemään sen konehuoneen painepesurilla kätevällä ranneliikkeellä, se ei aikaa paljoa vie ja sen jälkeen öljynvaihto ja välittömästi naamari konehuoneeseen ja tutkiskelua mistä tihkuaa. pestystä koneesta on helppo se huomata.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: VW Polo -97

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

nokka-akselin stefa tai venakopan tiiviste. siinä 2 yleisintä syytä.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Re: VW Polo -97

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

scorpio_88 kirjoitti:nokka-akselin stefa tai venakopan tiiviste. siinä 2 yleisintä syytä.
Onkos noi isoja remppoja?

Joo täytyy pestä ennen kuin vaihtaa öljyt niin näkee sen tarkan kohdan... toivottavasti.

Mittatikun mukaan öljymäärä on ihan maksimissa mutta voihan olla että entinen omistaja on laittanut vähän liikaa öljyä kun on vaihtanut ne.
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: VW Polo -97

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

ei ole isoja hommia. nokka-akselin stefan vaihdossa joudut purkamaan jakohihnan ja nokkapyörän pois.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Olavi P
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 20:45
Paikkakunta: Kälviä

Re: VW Polo -97

Viesti Kirjoittaja Olavi P »

öljypohja ruostumassa puhki? tai öljypohja saanut tällin ,omassa citikassa ainakin alkoi öljypohja vuotamaan ,kun osuin pölliin joka tippui paikallisen poliisin peräkärrystä.
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
Vastaa Viestiin