Saab 95 turbo kestää
-
- "Kaasari"
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 18:36
Saab 95 turbo kestää
On ollut kaikenlaista viestiketjua liittyen Saabin 95 turbon kestävyyteen.
Meillä vm. 2005 2.0t koneella varustettu auto ja maanantaina menossa turbo vaihtoon. Tuo auto on 382tkm ajettu ja se turbo on alkuperäinen .
Joten kestää se kun on kestääkseen.
Meillä vm. 2005 2.0t koneella varustettu auto ja maanantaina menossa turbo vaihtoon. Tuo auto on 382tkm ajettu ja se turbo on alkuperäinen .
Joten kestää se kun on kestääkseen.
Re: Saab 95 turbo kestää
Ai alkuperäinen Garrett vai? No hyvin on kestänyt! Ei taida montaa vastaavaa tarinaa olla. Monella mennyt jo alle 100 tuhannen. Itsellä kun oli vielä 9-5, niin siinä oli vielä alkuperäinen Garrett. Tosin kilometrejä oli takana vasta 95tkm. Onneksi cabessa on Mitsin turbo. Sille uskaltaa ennustaa vielä pitkää ikää...
Re: Saab 95 turbo kestää
Noin 355 000 ja hyvin puhaltaa,alkuperäinen fööni. 9-5, 2,3 vm -99
Re: Saab 95 turbo kestää
Kyllä niitä vaan taitaa aika monta olla. Niistäpä ei vaan huudella samalla tavalla (etenkään täällä), kuten hajoamisista.samhiort kirjoitti:Ai alkuperäinen Garrett vai? No hyvin on kestänyt! Ei taida montaa vastaavaa tarinaa olla.
Käytöstä se tuntuu olevan tämäkin asia kiinni. Toisilla vaan kestää ja pelit toimii, toisilla ei kestä edes lyhennetyllä huoltovälillä. Sama asia huohotinvaivojen ja monien muidenkin asioiden kanssa (myös muissa merkeissä).
#3418
Re: Saab 95 turbo kestää
Edellisen omistajan toimesta vaihdettu aeroon uusi mitsu 160 tkm:n kohdalla.
Huollot tehty ranskassa 90 tkm:iin asti, tämän jälkeen suomessa, tuontiauto siis.
Eipä ole kummoinen kestoikä mitsulla jos vertaa esim. tuohon mun tonnarin garrett t25:een jossa 380tkm lasissa ja hyvin pyörii.
Huollot tehty ranskassa 90 tkm:iin asti, tämän jälkeen suomessa, tuontiauto siis.
Eipä ole kummoinen kestoikä mitsulla jos vertaa esim. tuohon mun tonnarin garrett t25:een jossa 380tkm lasissa ja hyvin pyörii.
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 85
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 15:40
- Paikkakunta: Tampere
Re: Saab 95 turbo kestää
Omalla 9-5:lla ajeltu kohta 250tkm. ja vielä orggis Garretti puhaltaa. Jokin aika sitten ajettiin "tehdasvirisofta" koneeseen ja nyt tällä voi ohitellakkin maantiellä
Ehjää ei korjata - periaatteella mennään, eli vasta kun savut on tulollaan vaihtuu Garretti Mitsuksi.
Ehjää ei korjata - periaatteella mennään, eli vasta kun savut on tulollaan vaihtuu Garretti Mitsuksi.
Audi A4 1.8 Tfsi sedan -08
ex. 9-3 2.2 TiD -00, 9-5 2.0t -98
ex. 9-3 2.2 TiD -00, 9-5 2.0t -98
Re: Saab 95 turbo kestää
Omassani oli 311000 ajettu garretti ja softauksen jälkeen sai sen verran kyytiä että antoi lopulta periksi..olisi varmaan "kevytjalkaisella" kestänyt pidempääkin!
Re: Saab 95 turbo kestää
Sama täällä...
Orggis Garretti 253tkm ja vielä puhaltaa...
Mut kauanko? Sit kyllä vaihtuu mitsuun...
Orggis Garretti 253tkm ja vielä puhaltaa...
Mut kauanko? Sit kyllä vaihtuu mitsuun...
Re: Saab 95 turbo kestää
417tkm ja toimii orkkis. kutoskiisseli kylläkin, mutta joka tapauksessa
Re: Saab 95 turbo kestää
249tkm mitsu kaput. Tosin voi vaikuttaa pieni huohotus ongelma asiaan. noin 5mm päittäisvälystä
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Saab 95 turbo kestää
Reilun 310 tkm (2.3t) kohdalla originaali Garrett vaihtoon (vähänajettuun ja edulliseen samanlaiseen, kun ei tuonikäiseen masiinaan auton arvosta kolmasosan hintaista Mitsua investoida mun ajomäärillä). Toimi vielä normaalin tuntuisesti ajossa, mutta oli jo öljykarstassa pakopuolen siipi ja säteittäisvälystä sen verran, että oli ihan hilkulla, milloin olisi ruvennut siivet lyhenemään.
E
E
Re: Saab 95 turbo kestää
95 vm. -99, mittarissa320000 km., ostaessani 120000 km. Syö myös etanolia + vakiota parempi kulku ja välillä kenkääkin annettu. Kampiakselin asentoanturi ja laturi vaihdettu. Ahdin Garret) puhaltaa, toistaiseksi.
Re: Saab 95 turbo kestää
228000 km ajettu femma vm.2000 ja alkuperäinen Garretti eikä välyksiä kun
tarkastettiin vähän aikaa sitten
tarkastettiin vähän aikaa sitten
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Re: Saab 95 turbo kestää
Hui! Mulla tuli just tuo 380 mittariin ja käsittääkseni turbo on alkuperäinen. Eli 382 tulee ihan just. Ainakaan aiempi omistaja ei myöntänyt vaihtaneensa sitä ja hänellä auto oli ollut 100-335 tkm välisen matkan. Pidetään peukkuja, et vielä kestäisi.