Sport-alusta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja koistha »

Sattuisikohan edessä olemaan vielä alkuperäiset iskarit ? Niistä voisi yrittää kaivaa osanumeron.

Siis puuttuko sinulta tosiaan se musta tarra vasemman etulokarin päältä ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja oju »

Onko tämä sport-alusta maltillinen vai meneekö kivireeksi?

Ajattelin hommata ne tasonsäätöiskarit taakse mutta tämä sport-sarja on nyt kieltämättä edullinen. Tuleeko sarjan mukana kaikki oleelliset pusslat vai pitääkö hommata lisää osia samaan remonttiin?
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja koistha »

On maltillinen eikä laske kuin 10mm siitä mitä auton korkeus on ollut tehtaalta lähtiessä.
Mukana tulee tarpeelliset puslat + kallistuksenvakaajat eli auto käytännössä muuttuu alustaltaan Aeroksi. Mukaan EI siis tule esim. takatukivarsien puslia (niitä isoja (2) + pieniä (4)) mutta muuten kaikki mitä tarvitaan ko. paketin kiinnilaittoon.

Mulla on ollut useamman vuoden ko. alusta ja olen ollut tyytyväinen.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1439
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja HEV »

jupoi kirjoitti:Antakaas viisaammat vinkki miten tunnistan autoni alustan kun tyyppikilpi puuttuu!?
Olisin tilaamassa sportalusta sarjaa autooni mutta on olemassa 2 vaihtoehtoa.
Kävin jyväskylän laakkosella ja eivät siellä osanneet tunnistaa joten joutuisi tilaamaan tuurilla jommankumman..

Miten nämä eroavat toisitaan??


Sport-alustasarja
400130837
2002–2005
Vain Wagon

Sport-alustasarja
400130845
2002–2005
Vain Wagon

9-5 Wagon My-02 Linear 2.0t
...837 on autoihin joissa on alunperin punainen joustintuki edessä (alustakoodin viides positio = 4, ns strut-koodi, siis tyyppikilven alareunassa olevat alustanosien koodit)

...845 on autoihin joissa on alunperin valkoinen joustintuki edessä (strut = 5)

MY04-05 koodit ovat 8 ja 9

Eikö ne edes tätä pysty...

Lähteet: Elkprtsin sivut, WIS, EPC
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
jupoi
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Kesä 18, 2010 17:13

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja jupoi »

Putsailin etuiskaria ja löysin sieltä tarran jossa oli seuraavaa:

82 4904 001 008
53 36 920
V134
Sekä punainen raita tarran alareunassa.
Onko tämä punainen raita se merkki vai onko se joku maalitäplä vai mikä??
Käsittääkseni tähän kuuluisi mielestäni se ...837 sarja.
Olenko oikeassa??

Se kilpi on hävinnyt maalarin toimesta.. :(
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1439
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja HEV »

jupoi kirjoitti:Putsailin etuiskaria ja löysin sieltä tarran jossa oli seuraavaa:

82 4904 001 008
53 36 920
V134
Sekä punainen raita tarran alareunassa.
Onko tämä punainen raita se merkki vai onko se joku maalitäplä vai mikä??
Käsittääkseni tähän kuuluisi mielestäni se ...837 sarja.
Olenko oikeassa??

Se kilpi on hävinnyt maalarin toimesta.. :(
Jep, EPC näyttää code 4:lle ja code 8:lle 533 6920 (alunperin MY02:ssa ollut 523 4174, mutta käsketään käyttämään 533 6920).

Lienevätkö nuo vaihtoehdot eripainoisille etupäille? Se ei selvinnyt. Etujousia onkin sitten 5 vakiolle ja 4 urheiluversiota :)
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja koistha »

Käy tilaamassa alustasarja 400130837. Tämän voi siis päätellä tuon iskarin numeron ja HEVin EPC-tonkimisen seurauksena.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

Kävin merkkiliikkeessä kysymässä tuohon omaa femmaan vm-99 tuota sport-alustaa,tuli tämmönen numerosarja sieltä "400 126 967" joustintukikoodin mukaan joka katsottiin kuskinpuolelta konepellin alta eli oikein eikö?

Mutta sitten on maininta "Vuosimallien -98, -99 autoihin pitää asentaa päätykappaleet "52 31 683."
Tuolla löytyi Pallonivel joka olikohan eri vuosimallin femmasta?

Nyttenpä kysyn,miksi pitäisi vaihtaa pallonivelet kun päivittää tämänhetkisestä vakioalustasta tuohon samanikäisen Aeron alustaan?Eikö se olekkaan niin että entiset osat pois,uudet tilalle?

Vai kusetetaanko tässä?
Joku kipotin.
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja oju »

Onko tuo kallistuksenvakaajien vaihto käytännössä hankala homma? En ole vielä luntannut WISsistä mutta lähinnä ajattelin kahta asiaa; onko osat yleensä jämähtäneet pahasti kiinni ja toisaalta pitääkö auto nostaa ylös vai riittääkö tunkki ja pukit.
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja koistha »

Etupään kallituksenvakaajan vaihto vaatinee apurungon takapään irroituksen eli nosturi lienee tarpeen. Ilmeisesti kuitenkin ko. vakaajan kiinnityspultit saattavat olla niin jumissa, ettei niitä välttämättä saa edes auki. Itsellä ei kuitenkaan ole ensikäden kokemusta, joten ihan varma en asiasta ole.

Eiköhän asia selviä esim. sarjan 400130837 asennusohjeesta
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
kello
"Aero"
Viestit: 361
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 21:32
Paikkakunta: Tampere

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja kello »

Etuvakaajan päitä kun vaihtoi niin piti rälläkkää käyttää, oli alapään mutterit niin jumissa.
Saab 9-5 Aero XWD -11
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

jos jollakin olisi tietoa niistä pallonivelistä niin kommentit olisivat tervetulleita. :|
Joku kipotin.
ezzi
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Loka 21, 2006 16:45
Paikkakunta: Kihniö

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja ezzi »

moi! voisiko joku auttaa tuon alustakoodin kanssa, kun ovat marmoritiskilläkin ihmeissään, mikä alustasarja sielä on? eli auto 9-5 wagon `03 CW-DP-H-H-5-BB. Takaiskari pitäisi vaihtaa, sanoivat, että Ruotsissa on, ja maksaa 770 e :cry:
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Laita Saabin lisävarustetarjouksesta koko sport-alustasarja tai sitten taakse tasonsäätösarja.. 525e/sarja jompikumpi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
ezzi
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Loka 21, 2006 16:45
Paikkakunta: Kihniö

Re: Sport-alusta

Viesti Kirjoittaja ezzi »

jcarlson kirjoitti:Laita Saabin lisävarustetarjouksesta koko sport-alustasarja tai sitten taakse tasonsäätösarja.. 525e/sarja jompikumpi.


joo, totahan ne tarjosi. mulla on kiikarissa käytetyt sachin iskarit samalla tuotenumerolla, kuin omani, mutta voiko niissäkin olla vielä erilaisia vaihtoehtoja, vai vain tuolla numerolla ainoastaan yksi ja sama?
Vastaa Viestiin