Moro,
Ystävän auto nyt kiertänyt kahdessa huoltokorjaamossa ja nyt seisoo valohoidossa Saab-huollossa. Ilmoittavat, että ruiskun boksi pitäisi ohjelmoida uudelleen, koska auto ei käynnisty.
Ajatuksena kumminkin, että tänä vuonna vielä ajeltaisiin, niin löytyykö Saab foorumilta ohjemointiosaamista? tai yleensäkkin mielipiteitä asian suhteen.
Auto on vm.2001 9-5 2.2TiD
2.2TiD ruiksun ohjelmointi
2.2TiD ruiksun ohjelmointi
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
#3167#
Re: 2.2TiD ruiksun ohjelmointi
Ensimmäisenä tulee mieleen, että mikseivät sitten ohjelmoi Saab-huollossa boksia uudelleen? Jos kyseessä on oikea Saab-huolto niin sieltä löytyy Tech2.
Jos taas vika onkin oikeasti muualla niin tech2 auttaa siinäkin. Mikäli vikakoodi löytyy muistista niin sillä pääsee vian jäljille. Jos taas vikakoodia ei ole niin kannattaa ainakin polttoaineen paluuletkut tarkastaa ensimmäiseksi.
Onko auto hyytynyt ajosta, jäänyt käynnistymättä ajoon lähtiessä vai onko ongelma tullut jonkin remontin yhteydessä?
Ps. Auto on muuten -02.
Jos taas vika onkin oikeasti muualla niin tech2 auttaa siinäkin. Mikäli vikakoodi löytyy muistista niin sillä pääsee vian jäljille. Jos taas vikakoodia ei ole niin kannattaa ainakin polttoaineen paluuletkut tarkastaa ensimmäiseksi.
Onko auto hyytynyt ajosta, jäänyt käynnistymättä ajoon lähtiessä vai onko ongelma tullut jonkin remontin yhteydessä?
Ps. Auto on muuten -02.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 2.2TiD ruiksun ohjelmointi
UG-puolelta vain yhteys Mimmiin, jos ei merkkihuollossa techiä osata / viitsitä käyttää oikein. Voin toki myös yv:llä antaa yhteystiedot.
Re: 2.2TiD ruiksun ohjelmointi
Kyselempä hiukka tarkemmin, että mitkä oli oireet, sekä huollon tarkemmat diagnoosit. Lähinnä nyt se ongelma, että virallinen saab huolto ei saa mitään aikaiseksi kun on niin pitkät jonot siellä...
Riippuen nyt tarkennetuista vastauksista, niin ajatusheitto oli se, että voiko tällaisen uudelleenohjemoinnin tehdä asiansa omaava klubilainen vähän samaan tyyliin, kun näitä bensasoftia viritellään.
- Ajamalla sisään vakiosoftan uudelleen?
Riippuen nyt tarkennetuista vastauksista, niin ajatusheitto oli se, että voiko tällaisen uudelleenohjemoinnin tehdä asiansa omaava klubilainen vähän samaan tyyliin, kun näitä bensasoftia viritellään.
- Ajamalla sisään vakiosoftan uudelleen?
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
#3167#
Re: 2.2TiD ruiksun ohjelmointi
Minkä tehoisesta koneesta on kyse?Mhirvi kirjoitti:Kyselempä hiukka tarkemmin, että mitkä oli oireet, sekä huollon tarkemmat diagnoosit. Lähinnä nyt se ongelma, että virallinen saab huolto ei saa mitään aikaiseksi kun on niin pitkät jonot siellä...
Riippuen nyt tarkennetuista vastauksista, niin ajatusheitto oli se, että voiko tällaisen uudelleenohjemoinnin tehdä asiansa omaava klubilainen vähän samaan tyyliin, kun näitä bensasoftia viritellään.
- Ajamalla sisään vakiosoftan uudelleen?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-