Nykii 4000 yläpuolella
Nykii 4000 yläpuolella
Vakio CS 2.0t -97, ajettu 186tkm. Just vaihdettu; ämpäri, pumppu (uusi orggis), tulpat (oikeat). Auto on meillä uusi ja tytöllä ajossa, joka ei juuri kiihdyttele, joten ei ole varmaa tietoa nykikö jo ennen huoltoa, mutta nyt siis 4000 jälkeen veto loppuu ja kakoo ja veto palaa vasta kun laskee alle 4000. Vika on tullut lähiaikoina, koska ajoin autolla paljon ostovaiheessa 1,5kk sitten ja varmaan tuli kaikki kierrokset ulosmitattua ilman nykimistä.
Ilmavuoto, kasetti, joku muu??
Ilmavuoto, kasetti, joku muu??
Re: Nykii 4000 yläpuolella
Pumppu, sen asennus tai kasetti mielestäni.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Nykii 4000 yläpuolella
Pumppua en oikein osaa epäillä, uusi varmasti orggis Walbro.KAPU2 kirjoitti:Pumppu, sen asennus tai kasetti mielestäni.
Asennuksessa oikeistaan ainoa paikka, joka voisi olla huonosti tehty, niin käytin vanhan paineletkun ämpärissä, mutta sen pysyvyys on varmistettu rst-klemmarilla ja ainakaan käsin ei saanut irti vedettyä.
Mites toi pumppu toimii, eli lisääntyykö tuotto, kun kakkua vaaditaan enemmän, ei vissiin? Eli paineletkun liitoksen pitäisi falskata niin, että perille menevä tuotto riittää 4000, mutta ei yli?? Ei tunnu tämmöisestä amatööristä kovin todennäköiseltä syyltä?
Eli olisko jollain pääkaupunkiseudulla, mielellään itä-Vantaalla lainata varmasti toimivaa punaista kasettia testaamista varten? Vastaus tänne tai YV:llä tai soitto 040-5097455/Arto
Re: Nykii 4000 yläpuolella
Yksi helppo tarkastettava on paineletku imusarjasta painekellolle (imusarjan päästä suutinputkiston päähän moottorin yläkiinnityskorvan vieressä).
Imusarjan ylipaine lisää ruiskutuspainetta. Jos ko. letku on tukossa/irti niin kakkua ei vaan ole jaossa riittävästi.
Itsellä LPT 2,3 kakoi pidemmän aikaa kiihdytyksissä ennekuin huomasin tuon vian.
Imusarjan ylipaine lisää ruiskutuspainetta. Jos ko. letku on tukossa/irti niin kakkua ei vaan ole jaossa riittävästi.
Itsellä LPT 2,3 kakoi pidemmän aikaa kiihdytyksissä ennekuin huomasin tuon vian.
Re: Nykii 4000 yläpuolella
Onko pakoputken tukkoisuus tarkastettu?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Nykii 4000 yläpuolella
otappas vain ämpäri käteen ja katso se paineputki. bensapuolen vialta tuo kuulostaa.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Nykii 4000 yläpuolella
Huoh, niinkai se tarttee tehdä, koska tauti on levinnyt, nyt kiukuttellee satunnaisesti jo alakierroksilta lähtien. Olis vaan ollut mukava sulkea kasettivika pois, kun sais joltain lainaksi vähäksi aikaa...scorpio_88 kirjoitti:otappas vain ämpäri käteen ja katso se paineputki. bensapuolen vialta tuo kuulostaa.
Re: Nykii 4000 yläpuolella
kasetti löytyy maanantaina petikosta jos vielä on tarvetta testaamiseen
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Nykii 4000 yläpuolella
YV lähetetty.jusa_71 kirjoitti:kasetti löytyy maanantaina petikosta jos vielä on tarvetta testaamiseen
Re: Nykii 4000 yläpuolella
Ja tauti leviää, nyt on jo melkoisesti kengurubensaa, käyntiinsahaus vie melkein parin akun virrat ja check engine valokin syttyy tämän tästä...
Kyllähän se melkein 1,5 kk pelasikin meillä
Kyllähän se melkein 1,5 kk pelasikin meillä
Re: Nykii 4000 yläpuolella
Katsopa vikakoodi http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=97836
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Nykii 4000 yläpuolellahttp://foorumi.saabclub.fi/posting.php
Jos mää oikein laskin, niin 5 välähdystä tulee, eli throttle position sensor...KAPU2 kirjoitti:Katsopa vikakoodi http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=97836
Re: Nykii 4000 yläpuolella
Liitin hapettunut tai johdot liittimen vierestä poikki, todnäk. Voi myös olla harvinaisemmassa tapauksessa itse "sensori" vialla, eli koskettimet hapettuneet.Kylmämies kirjoitti:Jos mää oikein laskin, niin 5 välähdystä tulee, eli throttle position sensor...KAPU2 kirjoitti:Katsopa vikakoodi http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=97836
Itellä oli johdot poikki siellä liittimen kumitötsän sisällä, oli melko tuskaa ajaa tallille kun kesken reissun alko nykimään, ja kun sammutti niin eipä lähteny käyntiin enää.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Nykii 4000 yläpuolella
Tota, missähän kyseinen anturi sijaitsee? Jos joku linkaisi vaikka oikein kuvan sijainnista, kiitos.
Voiko asiaan vaikuttaa, että ilmansuodatinta vaihtaessani huomasin alimpana olevan kiinnikkeen olevan rikki ja se on siis edelleen rikki, mutta aika piukasti se pysyy kahdellakin kiinnikkeellä. Auto ei oireillut vanhan suodattimen kanssa, joten mahdollisella pienellä ohivuodolla ei liene vaikutusta??
Voiko asiaan vaikuttaa, että ilmansuodatinta vaihtaessani huomasin alimpana olevan kiinnikkeen olevan rikki ja se on siis edelleen rikki, mutta aika piukasti se pysyy kahdellakin kiinnikkeellä. Auto ei oireillut vanhan suodattimen kanssa, joten mahdollisella pienellä ohivuodolla ei liene vaikutusta??
Re: Nykii 4000 yläpuolella
Kuuklaus auttoi taas tyhmää, löytyi jopa testausohjeet anturille, joten huomenna purkua...