Nykii 4000 yläpuolella

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Kylmämies
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 16:09

Nykii 4000 yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Kylmämies »

Vakio CS 2.0t -97, ajettu 186tkm. Just vaihdettu; ämpäri, pumppu (uusi orggis), tulpat (oikeat). Auto on meillä uusi ja tytöllä ajossa, joka ei juuri kiihdyttele, joten ei ole varmaa tietoa nykikö jo ennen huoltoa, mutta nyt siis 4000 jälkeen veto loppuu ja kakoo ja veto palaa vasta kun laskee alle 4000. Vika on tullut lähiaikoina, koska ajoin autolla paljon ostovaiheessa 1,5kk sitten ja varmaan tuli kaikki kierrokset ulosmitattua ilman nykimistä.

Ilmavuoto, kasetti, joku muu??
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Nykii 4000 yläpuolella

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Pumppu, sen asennus tai kasetti mielestäni.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Kylmämies
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 16:09

Re: Nykii 4000 yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Kylmämies »

KAPU2 kirjoitti:Pumppu, sen asennus tai kasetti mielestäni.
Pumppua en oikein osaa epäillä, uusi varmasti orggis Walbro.

Asennuksessa oikeistaan ainoa paikka, joka voisi olla huonosti tehty, niin käytin vanhan paineletkun ämpärissä, mutta sen pysyvyys on varmistettu rst-klemmarilla ja ainakaan käsin ei saanut irti vedettyä.

Mites toi pumppu toimii, eli lisääntyykö tuotto, kun kakkua vaaditaan enemmän, ei vissiin? Eli paineletkun liitoksen pitäisi falskata niin, että perille menevä tuotto riittää 4000, mutta ei yli?? Ei tunnu tämmöisestä amatööristä kovin todennäköiseltä syyltä?

Eli olisko jollain pääkaupunkiseudulla, mielellään itä-Vantaalla lainata varmasti toimivaa punaista kasettia testaamista varten? Vastaus tänne tai YV:llä tai soitto 040-5097455/Arto
haja
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: La Huhti 23, 2011 06:44
Paikkakunta: Karkkila

Re: Nykii 4000 yläpuolella

Viesti Kirjoittaja haja »

Yksi helppo tarkastettava on paineletku imusarjasta painekellolle (imusarjan päästä suutinputkiston päähän moottorin yläkiinnityskorvan vieressä).

Imusarjan ylipaine lisää ruiskutuspainetta. Jos ko. letku on tukossa/irti niin kakkua ei vaan ole jaossa riittävästi.

Itsellä LPT 2,3 kakoi pidemmän aikaa kiihdytyksissä ennekuin huomasin tuon vian.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Nykii 4000 yläpuolella

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Onko pakoputken tukkoisuus tarkastettu?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Nykii 4000 yläpuolella

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

otappas vain ämpäri käteen ja katso se paineputki. bensapuolen vialta tuo kuulostaa.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Kylmämies
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 16:09

Re: Nykii 4000 yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Kylmämies »

scorpio_88 kirjoitti:otappas vain ämpäri käteen ja katso se paineputki. bensapuolen vialta tuo kuulostaa.
Huoh, niinkai se tarttee tehdä, koska tauti on levinnyt, nyt kiukuttellee satunnaisesti jo alakierroksilta lähtien. Olis vaan ollut mukava sulkea kasettivika pois, kun sais joltain lainaksi vähäksi aikaa...
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Nykii 4000 yläpuolella

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

kasetti löytyy maanantaina petikosta jos vielä on tarvetta testaamiseen :wink:
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Kylmämies
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 16:09

Re: Nykii 4000 yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Kylmämies »

jusa_71 kirjoitti:kasetti löytyy maanantaina petikosta jos vielä on tarvetta testaamiseen :wink:
YV lähetetty.
Kylmämies
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 16:09

Re: Nykii 4000 yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Kylmämies »

Ja tauti leviää, nyt on jo melkoisesti kengurubensaa, käyntiinsahaus vie melkein parin akun virrat ja check engine valokin syttyy tämän tästä...

Kyllähän se melkein 1,5 kk pelasikin meillä :mrgreen:
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Nykii 4000 yläpuolella

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Kylmämies
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 16:09

Re: Nykii 4000 yläpuolellahttp://foorumi.saabclub.fi/posting.php

Viesti Kirjoittaja Kylmämies »

Jos mää oikein laskin, niin 5 välähdystä tulee, eli throttle position sensor...
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Nykii 4000 yläpuolella

Viesti Kirjoittaja sarka »

Kylmämies kirjoitti:
Jos mää oikein laskin, niin 5 välähdystä tulee, eli throttle position sensor...
Liitin hapettunut tai johdot liittimen vierestä poikki, todnäk. Voi myös olla harvinaisemmassa tapauksessa itse "sensori" vialla, eli koskettimet hapettuneet.

Itellä oli johdot poikki siellä liittimen kumitötsän sisällä, oli melko tuskaa ajaa tallille kun kesken reissun alko nykimään, ja kun sammutti niin eipä lähteny käyntiin enää.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Kylmämies
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 16:09

Re: Nykii 4000 yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Kylmämies »

Tota, missähän kyseinen anturi sijaitsee? :oops: Jos joku linkaisi vaikka oikein kuvan sijainnista, kiitos.

Voiko asiaan vaikuttaa, että ilmansuodatinta vaihtaessani huomasin alimpana olevan kiinnikkeen olevan rikki ja se on siis edelleen rikki, mutta aika piukasti se pysyy kahdellakin kiinnikkeellä. Auto ei oireillut vanhan suodattimen kanssa, joten mahdollisella pienellä ohivuodolla ei liene vaikutusta??
Kylmämies
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 16:09

Re: Nykii 4000 yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Kylmämies »

Kuuklaus auttoi taas tyhmää, löytyi jopa testausohjeet anturille, joten huomenna purkua...
Vastaa Viestiin