Trionic-7 moottorinohjaus on ns. oppiva järjestelmä. Jos ajat rauhallisesti, niin T7 asennoituu rauhalliseen ajotyyliin ja vaatii useamman kunnon kaasun polkaisun, ennen kuin virkistyy tehojen käyttöön. Automaatista en tiiä mitään.AZP kirjoitti:...Se mikä tässä hämmästyttää, on että vaihteisto normiasennossa ajat on järjestäin parempia kuin urheiluasennossa. Mittausvälille osuu yksi vaihteenvaihto, ja varvimittaria katsoen näytti siltä, että vaihteisto vaihtaisi sportilla 100-200 kierrosta aikaisemmin. Joka tapauksessa vaihtohetki oli 5500-5700 kierroksen kohdalla, eli ei punarajalla (6000 rpm). Onkohan tämä normaalia?
Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Saabilla en vieläkään päässy kokeilemaan kunnolla, kun ei sitä rempattu tänäviikonloppuna kuitenkaan (liukkaalla kytkimellä ajoin 4,3 race chrono).
Kokeilin hyvikseni sitten tuota toista kesäajopeliä (kilonen mopo) racechronon kanssa, muutaman kokeilun jälkeen näytti 2,3 sekkaa. Siihen on miu vanhuksella vielä matkaa![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Kokeilin hyvikseni sitten tuota toista kesäajopeliä (kilonen mopo) racechronon kanssa, muutaman kokeilun jälkeen näytti 2,3 sekkaa. Siihen on miu vanhuksella vielä matkaa
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Kiihtyvyys 80-120km/h? -On ![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Mitkä arvot siellä asennoituu ja onko siitä jotain käytännön hyötyä? Mitä enemmän satunnaisesti Trionic-7:sta googlettelee, niin sitä vähemmän sen saloista tietää ymmärtävänsä. Onko muilla konserneilla oppivia moottorinohjauksia?patse kirjoitti:Trionic-7 moottorinohjaus on ns. oppiva järjestelmä. Jos ajat rauhallisesti, niin T7 asennoituu rauhalliseen ajotyyliin ja vaatii useamman kunnon kaasun polkaisun, ennen kuin virkistyy tehojen käyttöön. Automaatista en tiiä mitään.
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
En tiedä miten tarkka tuo Race Chrono mahtaa olla, kun 80-120-kiihtyvyydet lähenee kolmea sekuntia. Itse ajoin 7 vetoa prätkällä ja tulokset heittelehti 2,4 ja 4,2 sekunnin välillä. Aika isoja vaihteluja, vaikkei vedoissa kovin paljon tuntunut eroja olevan. Todellinen aika on todnäk jossain 3,5 sekunnin paikkeilla.900turbo3d kirjoitti:
Kokeilin hyvikseni sitten tuota toista kesäajopeliä (kilonen mopo) racechronon kanssa, muutaman kokeilun jälkeen näytti 2,3 sekkaa. Siihen on miu vanhuksella vielä matkaa
Tosin tuo 2,3 voi olla ihan realistinen litraselle. Oma pyörä on 29-vuotias ja seiskapuolikas, joten eri sarjassa painitaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Kännykän gps:llä tosiaan tulee välillä todella suuria heittoja ajoissa. Todettu useammalla Nokialaisella. Yleensä täysin väärät tulokset näkyvät kiihtyvyyskäyrän luonnottomana pomppimisena. En siis hirveästi luottaisi niihin tuloksiin.
RaceChrono erillisellä gps-anturilla antaa ainankin minulle useammat peräkkäiset tulokset 0,1sek sisään.
RaceChrono erillisellä gps-anturilla antaa ainankin minulle useammat peräkkäiset tulokset 0,1sek sisään.
Saab 9-3 2.0t Sport -00 RE85
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Sama on Trionic-5 ja 8, esimerkiksi polttoaineen ruiskutus määräytyy ajotavan mukaan. Ohjelmisto pyrkii mahdollisimman taloudelliseen polttoaineensyöttöön kunhan kaasujalka sallii sen. Kone reagoi kaasuun aivan eri tavalla riippuen edellisten minuuttien ajosta. Sama homma allekirjoituksen vaparissa ja turbossa.pmj kirjoitti:
Mitkä arvot siellä asennoituu ja onko siitä jotain käytännön hyötyä? Mitä enemmän satunnaisesti Trionic-7:sta googlettelee, niin sitä vähemmän sen saloista tietää ymmärtävänsä. Onko muilla konserneilla oppivia moottorinohjauksia?
Ja ettei off-topiciks menis niin vielä ei oo ehtinyt kellottaan aikaa, mutta nopeasti tuntuu menevän
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saab 9-5 Wagon 2.3t A -03
BMW 330xdA -10
ex Saab 9000 CD 2.0i -97
ex Saab 9-3 SS 1.8t -03
* Jäsen 3960 *
BMW 330xdA -10
ex Saab 9000 CD 2.0i -97
ex Saab 9-3 SS 1.8t -03
* Jäsen 3960 *
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Kännykän GPS yleisesti tsekkaa sijainnin kerran sekunnissa (1Hz), joten noilla kokonaisajoilla mittaustarkkuus on vähintään epäilyttävä. Erillisiä GPS-pulikoita löytyy ainakin 10Hz, vissiin jopa 20Hz mittaustaajuudella, jolloin lyhyen ajan aikatarkkuudesta saadaan huomattavasti uskottavampaa.AZP kirjoitti:En tiedä miten tarkka tuo Race Chrono mahtaa olla, kun 80-120-kiihtyvyydet lähenee kolmea sekuntia. Itse ajoin 7 vetoa prätkällä ja tulokset heittelehti 2,4 ja 4,2 sekunnin välillä. Aika isoja vaihteluja, vaikkei vedoissa kovin paljon tuntunut eroja olevan. Todellinen aika on todnäk jossain 3,5 sekunnin paikkeilla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
En itse ole kännykän mittauksiin perustanut yhtään mitään. Aivan liian epätarkka.
Oman autoni olen mitannut Passport G-timer kiihtyvyysmittarilla. Luvataan muistaakseni +/-0,03 sekunnin tarkkuus.
Olen mitannut 0-400m, josta saa väliaikatuloksina ajat 20km/h välein sekä 400m loppunopeuden.
Oman autoni olen mitannut Passport G-timer kiihtyvyysmittarilla. Luvataan muistaakseni +/-0,03 sekunnin tarkkuus.
Olen mitannut 0-400m, josta saa väliaikatuloksina ajat 20km/h välein sekä 400m loppunopeuden.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Tämäkin on sekä huono, että hyvä asia. Mielestäni enemmän huono, koska jos ajelee rauhassa ja tulee äkillinen tehontarve niin niin.. Tuon sopeutumisen tuntee kyllä ajossa ainakin T8:lla. Jos autoa pitää tyhjäkäynnillä pitkään ja sen jälkeen pitäisi ottaa kaikki ulos, vaikuttaako tyhjäkäyttö tähän reagointiin? Vai onko tällä mitään merkitystä lappu lattiassa ajettaessa? Meni vähän offtopic mutta.. vastata voi vaikka YV:llä jos ei kehtaa laittaa tähän ketjuun.hopsu kirjoitti:Sama on Trionic-5 ja 8, esimerkiksi polttoaineen ruiskutus määräytyy ajotavan mukaan. Ohjelmisto pyrkii mahdollisimman taloudelliseen polttoaineensyöttöön kunhan kaasujalka sallii sen. Kone reagoi kaasuun aivan eri tavalla riippuen edellisten minuuttien ajosta. Sama homma allekirjoituksen vaparissa ja turbossa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Pahempiakin offtopiceja nähty, yleiseen jakoon vain tieto ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Reilu 1600kg painava automaattilaatikolla oleva vakiokuntoinen 5 vedon keskiarvolla 3.4s joten kai sitä tyytyväinen voi olla. Saattaa kiskoa jopa kakkosella koko tuon välin.
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
2.0 turbo tonnari-87 80km/h kaasupohjaan 0.5bar 3200rpm ja kilo siinä 3.5krpm
ahto laski jo ennen 120km/h joten tulos vaisu 3.5s
ahto laski jo ennen 120km/h joten tulos vaisu 3.5s
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Allekirjoituksen Saab 185hv (tod. tehoa ei mitattu):
80-120km/h
3.v 5,0s
4.v 7,0s
5.v 11,2s
100-150km/h
3-4.v n.9,2s
Lämpötila noin 15 C-astetta.
Olen hieman ajatellut lastua, myykö Nordic enään niitä? Taitaa myydä... saisinko sieltä vaikka 220hv@360-370Nm lastun? Mitä tuo turbo jaksaa tuottaa (lähinnä siis väännöstä on kyse)?
80-120km/h
3.v 5,0s
4.v 7,0s
5.v 11,2s
100-150km/h
3-4.v n.9,2s
Lämpötila noin 15 C-astetta.
Olen hieman ajatellut lastua, myykö Nordic enään niitä? Taitaa myydä... saisinko sieltä vaikka 220hv@360-370Nm lastun? Mitä tuo turbo jaksaa tuottaa (lähinnä siis väännöstä on kyse)?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Ei ole mitään järkeä hommata kaupallista virisoftaa kun foorumiltakin löytyy tekijöitä.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977