9-3 200hp korkeapaineturbo

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Mitro
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Marras 08, 2004 20:41
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

9-3 200hp korkeapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Mitro »

Kuten aiemmasta saattoi huomata, olen hankkimassa tod näk 9-3 SE vuosimallia 1999, jossa 200hp korkeapaineturbo ja jolla ajettu 54000km. Myyjä (Länsiauto) sanoi että kyseinen malli on harvinaisempi versio, mitä ei ole tuotu paljon. Autossa sähkösäätöiset nahkapenkit, urheilualusta, autom ilmastointi etc. Kokemuksia kyseisestä mallista? Kiitos.


--> LISÄYS

Pyynti autosta on 20900€. Mitä mieltä olette hinnasta? Pitäsi varmaan saada 19500€. Omistaja kun sai siitä 17000€.


--> LISÄYS II

Nyt se sitten tuli ostettua, olen niiin tyytyväinen autoon jo 1 päivän jälkeen! Auto on aivan huippu kunnossa! Yksi Sabisti on syntynyt lisää tähän maahan.. :D
Viimeksi muokannut Mitro, To Marras 11, 2004 17:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Nyt en ole varma mutta Suomessa ko mallia ei ole myyty vaan se on muiden maiden erikoisuuksia. Taisi olla Ruotsin omaa erikoissarjaa.

Tää tuli mulle mieleen jostain olisin muka lukenut eli aivan arvuuttelua :roll:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Muistaakseni tuo on Aeroa edeltävä malli, eli 200 hevosvoimaa (T5) ja ne samaiset helmat kuin ekoissa Aeroissa. Mukana tais tulla 16" Aeron vanteet.
BMW 320dA Coupe LCI
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mä ostin juuri -03 turbojubileen, en maksanut noin paljoa. Tosin tässä kaupassa oli erikoisuutensa, mutta silti se olisi lähtenut kaupasta 19500. Vaikka Hp. olisi ollut 22300. Että tuosta voit alkaa laskeskelemaan.
Minulle vakiotehoilla ei ole merkitystä, kun sen saa kuitenkin aina laitettua.
9-3.1972
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Myös Oulusta löytyy samallainen 200heppanen kottero vm-99 ja hintaa 19k€ ja ajettu 180000 ja samoilla varusteilla.Ja on myyjien mukaan tehtaalla viriä laitettu.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Kyseinen auto on 9-3 Turbo Sport. Siinä on 200 hv ja muistaakseni vääntöä hieman enemmän kuin 9-3 Aerossa (korjatkaa jos muistan väärin!). Autoa sai muistaakseni juuri vuonna 1999, ennen kuin 9-3 Aero lanseerattiin. Se on melko hyvin varusteltu.

Auton moottori B204R on kehitetty Trionic 5 NG900/OG9-3:n B204L -moottorista ja B204R:n ahtopaineensäätötoiminto on kalibroitu Trionicin softaan. Ahtopaineet vaihteilla 1 ja R ovat samat, kuin B204L:ssä, eli noin ~0,45 bar. Vaihteilla 2-5 ahtopainearvoja on nostettu. Turbon wastegaten aktuaattoria on modifioitu kestämään suurempaa ahtopainetta. Perusahtopaine, puristussuhde (9,2:1) ja aktuaattorin esijännitys ovat samat molemmissa moottorityypeissä. 9-3 Turbo Sportissa on IC:nä niin sanottu läpivirtaus "Viggen" -IC ja sitä on saanut ainoastaan manuaalivaihteistoisena. Turbo on sama kuin Trionic 5 NG900/OG9-3:ssa, eli Garrettin T25M.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Kiintoisa malli kieltämättä! 8) Paljonko muuten maksaa samalla varustuksella oleva Aero? Eli jos vertaillaan näitä kahta, niin onko tavallinen 200 virillä halvempi, jos ikä otetaan huomioon? Ja jos uusien myyntihinnat saa tietoon, niin sekin auttaisi kohtuudella...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
TK
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TK »

Voi nyt olla hieman hankala löytää vastaavaa Aeroa, kun noita ei tosiaan yhtaikaa ole koskaan myyty. Muutenkin käytetyn auton hinnoittelu on kovin tapauskohtaista, moisten erikoisversioiden harvinaisuus tuskin mahdollistaa järkevää hintavertailua.

Aero-nimi kyllä nostanee ainakin harrastajien keskuudessa auton arvostusta. Ainakin liikkeiden pyynnit Aeroista ovat olleet halvimmillaan 25 000 euron luokkaa - melko suuri ero siis. Ovat kuitenkin uudempia...

OG9-3:n Aero-mallissahan oli 205 hp, joten kovin suurta suorituskykyeroa ei mallien välillä ole. Ulkonäöllisestikin vm. 2000 Aero muistuttaa tuota Turbo Sportia läheisesti, vm. 2001:n Viggen-helmasarja sekä puskurit ovat sitten eri juttu.

Muistaakseni Turbo Sportissa ei ollut Aeron hienoja erikoisnahkapenkkejä?
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Turbo Sensonic vastasi suht kattavasti. Pienempi ahdin, T5 jne...

Kirjoitan vaan vähän niinkuin taustatukena, että auto oli ihan virallisesti Suomen tuontiohjelmassa 1999, ollen Aeron edeltäjä. Olin Espoon Länsiautosta ostamassa tuollaista silloin 5 vuotta takaperin, mutta sitten laskin realistisesti kuukausierien maksukykyni ja luovuin hankkeesta :oops:

Lisäksi mainittavaa (ellei siitä jo joku kirjoittanut tuossa yllä)
Ko.mallissa on "pienempi" helmasarja kuin Aerossa, eli sama sarja joka tuli myöhemmin monien pienpaine-sporttien myötä tutuksi...

Autossa on Aeron tapaan sähkösäätöiset etujakkarat nahoilla, mutta en nyt ole 100% varma onko verhoilussa käytetty nahka täysin samaa kuin Aeroissa.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mainiota että saatiin faktaa mututuntuman tueksi, minä ja mun muistini :D
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Lisätään vielä sen verran, että autossa on oikea aeron helmasarja. Ruotsin clubin sivuilla puhutaan -00 aeron helmasarjasta. -01 aerossa onkin jo viggen-tyyppinen ja sitä kautta -00 aeron helmasarja muuttui "sportin sarjaksi". Takasiipi pysyi edelleen samanlaisena aeron siipenä. (meitsillä koko -00 setti) -98 SE:ssä kiinni.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Lisäyksiä 9-3 Turbo Sportin tietoihin:

max. vääntö on 283 Nm ja autoa on valmistettu vuosina 1999-2000. Koska auton moottorinohjausjärjestelmä on Trionic 5, on siinä enemmän virityspotentiaalia kuin 9-3 Aerossa (tsekkaa Maptunin sivut).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Turbo Sensonic kirjoitti: Koska auton moottorinohjausjärjestelmä on Trionic 5, on siinä enemmän virityspotentiaalia kuin 9-3 Aerossa (tsekkaa Maptunin sivut).
Eli kipinkapin kauppaa hieromaan :D
Mitro
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Marras 08, 2004 20:41
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mitro »

Se tuli ostettua.. kuten yllä jo suitsutin. :D :D :lol: :D :D
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Onneksi olkoon! :) Oulussakkin olisi vielä myynnissä samanlainen jos jotakin kiinostaa niinkuin SEPA jo tossa mainostikin.Aattelin huomenna käydä vilkaseen minkälaisesta autosta on kyse.. Ja siinä sivussa kokeilla sitä 9-5 aeroa joka on myös myynnissä. :P Hintaa kylläkin 36 ja rapiat päälle.. :oops:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Vastaa Viestiin