pu puslat
Re: pu puslat
AD- varaosaliikkestä kävin juuri noutamassa etualatukivarren takapuslat. Meyle hd-quality puslat sieltä saapuivat.
Kyseisen AD- varaosaliikkeen kuitissa on koodi: 802-85906, joka ei ole Meylen sivulta löytyvä koodi:
PartNo. 814 896 5253/HD ja ref.No 89 65 253
Jotka taas ovat yhteneväiset(tietysti) mitä tuossa paketissakin lukee.
- Mukaansa nuo sai hintaan 22 eur/kpl
Sinänsä hyvä, että sain nämä. Oma automaattini on ainakin liikennevaloissa vaihde päällä herkkä jurisemaan ja pu-puslat voisivat käytännössä sitä vielä jollain kertoimella lisätä...
Kyseisen AD- varaosaliikkeen kuitissa on koodi: 802-85906, joka ei ole Meylen sivulta löytyvä koodi:
PartNo. 814 896 5253/HD ja ref.No 89 65 253
Jotka taas ovat yhteneväiset(tietysti) mitä tuossa paketissakin lukee.
- Mukaansa nuo sai hintaan 22 eur/kpl
Sinänsä hyvä, että sain nämä. Oma automaattini on ainakin liikennevaloissa vaihde päällä herkkä jurisemaan ja pu-puslat voisivat käytännössä sitä vielä jollain kertoimella lisätä...
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
#3167#
Re: pu puslat
Dodiii hyvä!!
Oliko tilaustavaraa vai ihanko hyllystä nappasit?
Hinta on, ei oo ,on, ei oo, mutta kuitenkin
No kuitenkin nyt saadaan kokemusperäistä tietoa.
Joutokäynti jurinoihin noilla alustan puslilla tuskin on just mitään vaikutusta, mutta rengas/alustan ääniin varmasti vaikuttaa. Sullako oli vakiot aikaisemmin?
Mie oon epäilly noita uretaaneja rengasmelun aiheuttajaksi kun hiljasiks mainostetutkaan kumekset ei ole minusta hiljaisia, niin hiljaisia kuin tonnarissa pitäisi olla. Osasyy on kyllä että täällä on varsinkin taajamissa ihan järkyttävän karkeita asfalttipätkiä.
Eediiith: Ainii! exclusive, jos tarkoitat takapuslilla kallistuksenvakaajan sellaisia, niin en kyllä nää paljoakaan järkeä moisten vaihtamiseen. Laitat tallaa entisten ja pannan väliin niin ovat ihan yhtä hyvät kuin uudet uretaanit elleivät paremmatkin.
Oliko tilaustavaraa vai ihanko hyllystä nappasit?
Hinta on, ei oo ,on, ei oo, mutta kuitenkin
No kuitenkin nyt saadaan kokemusperäistä tietoa.
Joutokäynti jurinoihin noilla alustan puslilla tuskin on just mitään vaikutusta, mutta rengas/alustan ääniin varmasti vaikuttaa. Sullako oli vakiot aikaisemmin?
Mie oon epäilly noita uretaaneja rengasmelun aiheuttajaksi kun hiljasiks mainostetutkaan kumekset ei ole minusta hiljaisia, niin hiljaisia kuin tonnarissa pitäisi olla. Osasyy on kyllä että täällä on varsinkin taajamissa ihan järkyttävän karkeita asfalttipätkiä.
Eediiith: Ainii! exclusive, jos tarkoitat takapuslilla kallistuksenvakaajan sellaisia, niin en kyllä nää paljoakaan järkeä moisten vaihtamiseen. Laitat tallaa entisten ja pannan väliin niin ovat ihan yhtä hyvät kuin uudet uretaanit elleivät paremmatkin.
Re: pu puslat
Tilaustavaraa oli nämä, muttei kyllä muissakaan paikkakunnan liikkeissä ollut varastokamana. Ainakaan tällähetkellä...
Paljonhan on eri mielipiteitä puslien vaikutuksesta, mutta voin kokemuksesta sanoa, että vaikuttavat rengasääneen, sekä välittävät mootorin värinät liikennevaloissa D-asennossa selkeästi kabiiniin.
- On tietysti kiinni siitä, miten paljon kelläkin moottori tärisee ja mikä ääni sitten ketäkin häiritsee, mutta vaikutusta siis materiaalilla on.
Paljonhan on eri mielipiteitä puslien vaikutuksesta, mutta voin kokemuksesta sanoa, että vaikuttavat rengasääneen, sekä välittävät mootorin värinät liikennevaloissa D-asennossa selkeästi kabiiniin.
- On tietysti kiinni siitä, miten paljon kelläkin moottori tärisee ja mikä ääni sitten ketäkin häiritsee, mutta vaikutusta siis materiaalilla on.
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
#3167#
Re: pu puslat
Itsellä ollut nyt reilu 3 vuotta edessä ja takana uretaanit pl. tukivarren etupuslat. Vaikuttaa meluun ihan selvästi. Nyt jos pitäisi päättää niin ehdottomasti ei. Onhan se tukevampi ajaa ja näin, mutta mieluummin hiljaisempi ja vähän pehmeämpi, imo. Pitäis saada jotenki noihin silikonirasvaa tuupattua että loppuis toi s....... narina
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: pu puslat
mistä ostit nuo uretaanit taakse?? noita pari viikkoa googlella ettinyt..huonolla menestyksellä.ysikoo kirjoitti:Itsellä ollut nyt reilu 3 vuotta edessä ja takana uretaanit pl. tukivarren etupuslat. Vaikuttaa meluun ihan selvästi. Nyt jos pitäisi päättää niin ehdottomasti ei. Onhan se tukevampi ajaa ja näin, mutta mieluummin hiljaisempi ja vähän pehmeämpi, imo. Pitäis saada jotenki noihin silikonirasvaa tuupattua että loppuis toi s....... narina
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Powerflex laatu?
Terve!
Omasta juuri ostetusta ensimmäisestä tonnarista on selvästi moottorin ja vaihteiston tukikumit loppu, kumi on halki kaikissa näissä.
Millaiset tuohon kannattaisi hommata, saako jostain edullisempia vaihtoehtoja kuin nämä alla esitetyt? Mitkä on PU vs kumi hyödyt ja haitat?
Onko kenelläkään kokemuksia näistä Powerflexeistä? http://cgi.ebay.ie/POWERFLEX-SUSPENSION ... 4622wt_905
Mistä tiedän tarvitsenko 18mm vai 19mm puslat kallistuksenvakaajaan? Onko ainoa keino vanhojen mittaaminen?
Tuolta sain tarjouksen: (Kysyin voivatko toimittaa myös vaihteiston kumin vaikka kuvassa sitä ei mainita)
We do the Gearbox mounts for £18.90
Shipping to Finland is £23.00
Total £191.90
^^ Tuossa siis kaikki kuvan kumit + vaihteiston kumi. Tämän hetken kurssilla 219.60 € - onko hinta mielestänne edullinen koko satsista?
Ohjaustuntuma on jotenkin pehmeä ja huono, ei ole tuntumaa siitä mitä on meneillään, milloin pito loppuu, jne. ja auto kallistuu kaarreajossa paljon. Pehmeä jousitus on ilmeisesti ominaisuus, eikä ole kilsoja hirveästi takana joten en ole varma onko jossain vikaa vai onko tämä huono tuntuma vain kaikkien tonnareiden ominaisuus.
Joka tapauksessa tarkoitus on lähiaikoina jarrut putsata kun auto on seissyt ~2v ennen ostoa ja leimatessa oli epätasapainoa (rajoissa). Samalla tarkistelen puslien kuntoa ennen kuin tilaan.
ps. Speedparts.net -toimittamia osia saa ilmeisesti tällaisesta firmasta:
PRO-Carservice Oy
Jyväskylä
p.014-282200
Omasta juuri ostetusta ensimmäisestä tonnarista on selvästi moottorin ja vaihteiston tukikumit loppu, kumi on halki kaikissa näissä.
Millaiset tuohon kannattaisi hommata, saako jostain edullisempia vaihtoehtoja kuin nämä alla esitetyt? Mitkä on PU vs kumi hyödyt ja haitat?
Onko kenelläkään kokemuksia näistä Powerflexeistä? http://cgi.ebay.ie/POWERFLEX-SUSPENSION ... 4622wt_905
Mistä tiedän tarvitsenko 18mm vai 19mm puslat kallistuksenvakaajaan? Onko ainoa keino vanhojen mittaaminen?
Tuolta sain tarjouksen: (Kysyin voivatko toimittaa myös vaihteiston kumin vaikka kuvassa sitä ei mainita)
We do the Gearbox mounts for £18.90
Shipping to Finland is £23.00
Total £191.90
^^ Tuossa siis kaikki kuvan kumit + vaihteiston kumi. Tämän hetken kurssilla 219.60 € - onko hinta mielestänne edullinen koko satsista?
Ohjaustuntuma on jotenkin pehmeä ja huono, ei ole tuntumaa siitä mitä on meneillään, milloin pito loppuu, jne. ja auto kallistuu kaarreajossa paljon. Pehmeä jousitus on ilmeisesti ominaisuus, eikä ole kilsoja hirveästi takana joten en ole varma onko jossain vikaa vai onko tämä huono tuntuma vain kaikkien tonnareiden ominaisuus.
Joka tapauksessa tarkoitus on lähiaikoina jarrut putsata kun auto on seissyt ~2v ennen ostoa ja leimatessa oli epätasapainoa (rajoissa). Samalla tarkistelen puslien kuntoa ennen kuin tilaan.
ps. Speedparts.net -toimittamia osia saa ilmeisesti tällaisesta firmasta:
PRO-Carservice Oy
Jyväskylä
p.014-282200
Re: Powerflex laatu?
ostin itte just tuningstudiosta powerflexit ja tilasin kaikki muut paitsi vaihteiston tukikumin..hintaa tuli n.205€ kuluineen taakse en ole uretaanisia löytänyt joten tilasin orkkiksetCentar kirjoitti:Terve!
Omasta juuri ostetusta ensimmäisestä tonnarista on selvästi moottorin ja vaihteiston tukikumit loppu, kumi on halki kaikissa näissä.
Millaiset tuohon kannattaisi hommata, saako jostain edullisempia vaihtoehtoja kuin nämä alla esitetyt? Mitkä on PU vs kumi hyödyt ja haitat?
Onko kenelläkään kokemuksia näistä Powerflexeistä? http://cgi.ebay.ie/POWERFLEX-SUSPENSION ... 4622wt_905
Mistä tiedän tarvitsenko 18mm vai 19mm puslat kallistuksenvakaajaan? Onko ainoa keino vanhojen mittaaminen?
Tuolta sain tarjouksen: (Kysyin voivatko toimittaa myös vaihteiston kumin vaikka kuvassa sitä ei mainita)
We do the Gearbox mounts for £18.90
Shipping to Finland is £23.00
Total £191.90
^^ Tuossa siis kaikki kuvan kumit + vaihteiston kumi. Tämän hetken kurssilla 219.60 € - onko hinta mielestänne edullinen koko satsista?
Ohjaustuntuma on jotenkin pehmeä ja huono, ei ole tuntumaa siitä mitä on meneillään, milloin pito loppuu, jne. ja auto kallistuu kaarreajossa paljon. Pehmeä jousitus on ilmeisesti ominaisuus, eikä ole kilsoja hirveästi takana joten en ole varma onko jossain vikaa vai onko tämä huono tuntuma vain kaikkien tonnareiden ominaisuus.
Joka tapauksessa tarkoitus on lähiaikoina jarrut putsata kun auto on seissyt ~2v ennen ostoa ja leimatessa oli epätasapainoa (rajoissa). Samalla tarkistelen puslien kuntoa ennen kuin tilaan.
ps. Speedparts.net -toimittamia osia saa ilmeisesti tällaisesta firmasta:
PRO-Carservice Oy
Jyväskylä
p.014-282200
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: pu puslat
Vakaajien puslia on jokseenkin turha uusia, yleensä kysymys on vain siitä että tanko on puslan kohdalta kulunut ohuemmaksi. Vanhan puslan ympärille vain fylliä ja takaisin paikoilleen, kyllä se siitä.
Budjettiratkaisu moottorin tukikumien osalta on niiden täyttäminen sikaflexilla tms. Kuivumiseen menee sitten vähintään pari-kolme päivää, pinnalta voi toki vaikuttaa kuivalta jo aiemmin.
Budjettiratkaisu moottorin tukikumien osalta on niiden täyttäminen sikaflexilla tms. Kuivumiseen menee sitten vähintään pari-kolme päivää, pinnalta voi toki vaikuttaa kuivalta jo aiemmin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Powerflex laatu?
Mistä tilasit orkkikset ja paljonko köyhdyit?ostin itte just tuningstudiosta powerflexit ja tilasin kaikki muut paitsi vaihteiston tukikumin..hintaa tuli n.205€ kuluineen taakse en ole uretaanisia löytänyt joten tilasin orkkikset
Onko kokemuksia motonetin osien laadusta? Tuolta saisi hävettävän halvalla moottorin helat (18-2020), vaihteiston helaa ei tosin näytä löytyvän valikoimasta ? Mistähän tuollaisen saisi edullisesti ?
Oma 9000 on puhtaasti käyttöautona joten en tarvitse mitään tuning-sports-hässäkkää vaan mielummin edullista ja kelvollista. Kelvollisella tarkoitan nyt sitä että kestäisi ainakin pari vuotta rauhallista ajoa.
Re: Powerflex laatu?
varsinaisesti orkkikset ei ole mutta laadun takaa motonetCentar kirjoitti:Mistä tilasit orkkikset ja paljonko köyhdyit?ostin itte just tuningstudiosta powerflexit ja tilasin kaikki muut paitsi vaihteiston tukikumin..hintaa tuli n.205€ kuluineen taakse en ole uretaanisia löytänyt joten tilasin orkkikset
Onko kokemuksia motonetin osien laadusta? Tuolta saisi hävettävän halvalla moottorin helat (18-2020), vaihteiston helaa ei tosin näytä löytyvän valikoimasta ? Mistähän tuollaisen saisi edullisesti ?
Oma 9000 on puhtaasti käyttöautona joten en tarvitse mitään tuning-sports-hässäkkää vaan mielummin edullista ja kelvollista. Kelvollisella tarkoitan nyt sitä että kestäisi ainakin pari vuotta rauhallista ajoa.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: pu puslat
Tais olla PCS, en oo ihan varma kyllä. Noihin moottorin ylätukiin ei sitten kannata sikaa ruutata, tulee tärinät niin pahasti läpi ettei paljon naurata. Saa tietty kokeilla jos tykkää kaivella niitä pois sieltä hetken päästäexclusive kirjoitti:mistä ostit nuo uretaanit taakse?? noita pari viikkoa googlella ettinyt..huonolla menestyksellä.ysikoo kirjoitti:Itsellä ollut nyt reilu 3 vuotta edessä ja takana uretaanit pl. tukivarren etupuslat. Vaikuttaa meluun ihan selvästi. Nyt jos pitäisi päättää niin ehdottomasti ei. Onhan se tukevampi ajaa ja näin, mutta mieluummin hiljaisempi ja vähän pehmeämpi, imo. Pitäis saada jotenki noihin silikonirasvaa tuupattua että loppuis toi s....... narina
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: pu puslat
Mhirvi, missä viipyy raportti Meylen vaikutuksista
Re: pu puslat
Kestotestiä CDTA kestotestiä
Eihän sitä nyt tuoreeltaan voi hätiköityjä mielipiteitä antaa
No mutta siis jos nyt jotain riipaisen, niin paremmat on kuin pu-puslat. Vaikea verrata alkuperäisiin, kun niitä en ole uusina koskaan asentanut. Silti väittäisin, että ajonaikaiset tärinät kabiiniin hävisivät ja tomaatti ei liikennevaloissa täristä liian häiritsevästi.
- Minulla siis täristi D-asennossa myös kuluneilla alkuperäisillä, mutta pu-puslilla ei meinannut nähdä taustapeilistä mitään.
Niin ja näillä tehoilla ( tai niiden puuttesta ) ei silti vetele kiihdytyksissä siten, että sitä juurikaan huomaisi
Eihän sitä nyt tuoreeltaan voi hätiköityjä mielipiteitä antaa
No mutta siis jos nyt jotain riipaisen, niin paremmat on kuin pu-puslat. Vaikea verrata alkuperäisiin, kun niitä en ole uusina koskaan asentanut. Silti väittäisin, että ajonaikaiset tärinät kabiiniin hävisivät ja tomaatti ei liikennevaloissa täristä liian häiritsevästi.
- Minulla siis täristi D-asennossa myös kuluneilla alkuperäisillä, mutta pu-puslilla ei meinannut nähdä taustapeilistä mitään.
Niin ja näillä tehoilla ( tai niiden puuttesta ) ei silti vetele kiihdytyksissä siten, että sitä juurikaan huomaisi
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
#3167#
Re: pu puslat
Toi on jännä, mulla on noi alatukivarsien taaimmaiset puslat polyuretaania ja lisäksi koneen momenttituen yläpuslat sekä vaihteiston tukipusla on uusittu sekä täytetty sikalla. Mitään ylimääräisiä tärinöitä ei havaittavissa tyhjäkäynnillä, ainoastaan vedätettäessä tuolla 1500 kierroksen paikkeilla on sellainen pieni resonointi. Normiajossa ei mitään ongelmia.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: pu puslat
Tämä nyt kumminkin kiittäs tästä väliraportista...ja jatkoa odotellaanMhirvi kirjoitti:Kestotestiä CDTA kestotestiä
Minun tonnari oli tuossa vasta nosturilla eikä mitään ylimääräistä väljyyttä löytyny uretaaneista, lienen luulotautinen
No mutta, kohta täällä vaihdetaan eteen iskarit. Sachseihin on Saab luottanu ja niillä mennään jatkossakin
Oonko muuten kertonu että miehän kävin Sachsin tehtaalla joskus pikkutyttönä. Vieraista pidettiin TODELLA hyvä huoli...no se siitä.