pu puslat

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Mhirvi
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Marras 13, 2006 19:33
Paikkakunta: Lahti

Re: pu puslat

Viesti Kirjoittaja Mhirvi »

AD- varaosaliikkestä kävin juuri noutamassa etualatukivarren takapuslat. Meyle hd-quality puslat sieltä saapuivat.

Kyseisen AD- varaosaliikkeen kuitissa on koodi: 802-85906, joka ei ole Meylen sivulta löytyvä koodi:
PartNo. 814 896 5253/HD ja ref.No 89 65 253
Jotka taas ovat yhteneväiset(tietysti) mitä tuossa paketissakin lukee.
- Mukaansa nuo sai hintaan 22 eur/kpl

Sinänsä hyvä, että sain nämä. Oma automaattini on ainakin liikennevaloissa vaihde päällä herkkä jurisemaan ja pu-puslat voisivat käytännössä sitä vielä jollain kertoimella lisätä...
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2644
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: pu puslat

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Dodiii hyvä!!
Oliko tilaustavaraa vai ihanko hyllystä nappasit?
Hinta on, ei oo ,on, ei oo, mutta kuitenkin :!:

:mrgreen:

No kuitenkin nyt saadaan kokemusperäistä tietoa.
Joutokäynti jurinoihin noilla alustan puslilla tuskin on just mitään vaikutusta, mutta rengas/alustan ääniin varmasti vaikuttaa. Sullako oli vakiot aikaisemmin?

Mie oon epäilly noita uretaaneja rengasmelun aiheuttajaksi kun hiljasiks mainostetutkaan kumekset ei ole minusta hiljaisia, niin hiljaisia kuin tonnarissa pitäisi olla. Osasyy on kyllä että täällä on varsinkin taajamissa ihan järkyttävän karkeita asfalttipätkiä.

Eediiith: Ainii! exclusive, jos tarkoitat takapuslilla kallistuksenvakaajan sellaisia, niin en kyllä nää paljoakaan järkeä moisten vaihtamiseen. Laitat tallaa entisten ja pannan väliin niin ovat ihan yhtä hyvät kuin uudet uretaanit elleivät paremmatkin.
Mhirvi
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Marras 13, 2006 19:33
Paikkakunta: Lahti

Re: pu puslat

Viesti Kirjoittaja Mhirvi »

Tilaustavaraa oli nämä, muttei kyllä muissakaan paikkakunnan liikkeissä ollut varastokamana. Ainakaan tällähetkellä...

Paljonhan on eri mielipiteitä puslien vaikutuksesta, mutta voin kokemuksesta sanoa, että vaikuttavat rengasääneen, sekä välittävät mootorin värinät liikennevaloissa D-asennossa selkeästi kabiiniin.
- On tietysti kiinni siitä, miten paljon kelläkin moottori tärisee ja mikä ääni sitten ketäkin häiritsee, mutta vaikutusta siis materiaalilla on.
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: pu puslat

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Itsellä ollut nyt reilu 3 vuotta edessä ja takana uretaanit pl. tukivarren etupuslat. Vaikuttaa meluun ihan selvästi. Nyt jos pitäisi päättää niin ehdottomasti ei. Onhan se tukevampi ajaa ja näin, mutta mieluummin hiljaisempi ja vähän pehmeämpi, imo. Pitäis saada jotenki noihin silikonirasvaa tuupattua että loppuis toi s....... narina :evil:
M97CSB234EFM57001 RE85
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: pu puslat

Viesti Kirjoittaja exclusive »

ysikoo kirjoitti:Itsellä ollut nyt reilu 3 vuotta edessä ja takana uretaanit pl. tukivarren etupuslat. Vaikuttaa meluun ihan selvästi. Nyt jos pitäisi päättää niin ehdottomasti ei. Onhan se tukevampi ajaa ja näin, mutta mieluummin hiljaisempi ja vähän pehmeämpi, imo. Pitäis saada jotenki noihin silikonirasvaa tuupattua että loppuis toi s....... narina :evil:
mistä ostit nuo uretaanit taakse?? noita pari viikkoa googlella ettinyt..huonolla menestyksellä.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Centar
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Syys 07, 2011 20:08

Powerflex laatu?

Viesti Kirjoittaja Centar »

Terve!

Omasta juuri ostetusta ensimmäisestä tonnarista on selvästi moottorin ja vaihteiston tukikumit loppu, kumi on halki kaikissa näissä.

Millaiset tuohon kannattaisi hommata, saako jostain edullisempia vaihtoehtoja kuin nämä alla esitetyt? Mitkä on PU vs kumi hyödyt ja haitat?

Onko kenelläkään kokemuksia näistä Powerflexeistä? http://cgi.ebay.ie/POWERFLEX-SUSPENSION ... 4622wt_905

Mistä tiedän tarvitsenko 18mm vai 19mm puslat kallistuksenvakaajaan? Onko ainoa keino vanhojen mittaaminen?

Tuolta sain tarjouksen: (Kysyin voivatko toimittaa myös vaihteiston kumin vaikka kuvassa sitä ei mainita)
We do the Gearbox mounts for £18.90

Shipping to Finland is £23.00

Total £191.90

^^ Tuossa siis kaikki kuvan kumit + vaihteiston kumi. Tämän hetken kurssilla 219.60 € - onko hinta mielestänne edullinen koko satsista?

Ohjaustuntuma on jotenkin pehmeä ja huono, ei ole tuntumaa siitä mitä on meneillään, milloin pito loppuu, jne. ja auto kallistuu kaarreajossa paljon. Pehmeä jousitus on ilmeisesti ominaisuus, eikä ole kilsoja hirveästi takana joten en ole varma onko jossain vikaa vai onko tämä huono tuntuma vain kaikkien tonnareiden ominaisuus.

Joka tapauksessa tarkoitus on lähiaikoina jarrut putsata kun auto on seissyt ~2v ennen ostoa ja leimatessa oli epätasapainoa (rajoissa). Samalla tarkistelen puslien kuntoa ennen kuin tilaan.

ps. Speedparts.net -toimittamia osia saa ilmeisesti tällaisesta firmasta:
PRO-Carservice Oy
Jyväskylä
p.014-282200
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Powerflex laatu?

Viesti Kirjoittaja exclusive »

Centar kirjoitti:Terve!

Omasta juuri ostetusta ensimmäisestä tonnarista on selvästi moottorin ja vaihteiston tukikumit loppu, kumi on halki kaikissa näissä.

Millaiset tuohon kannattaisi hommata, saako jostain edullisempia vaihtoehtoja kuin nämä alla esitetyt? Mitkä on PU vs kumi hyödyt ja haitat?

Onko kenelläkään kokemuksia näistä Powerflexeistä? http://cgi.ebay.ie/POWERFLEX-SUSPENSION ... 4622wt_905

Mistä tiedän tarvitsenko 18mm vai 19mm puslat kallistuksenvakaajaan? Onko ainoa keino vanhojen mittaaminen?

Tuolta sain tarjouksen: (Kysyin voivatko toimittaa myös vaihteiston kumin vaikka kuvassa sitä ei mainita)
We do the Gearbox mounts for £18.90

Shipping to Finland is £23.00

Total £191.90

^^ Tuossa siis kaikki kuvan kumit + vaihteiston kumi. Tämän hetken kurssilla 219.60 € - onko hinta mielestänne edullinen koko satsista?

Ohjaustuntuma on jotenkin pehmeä ja huono, ei ole tuntumaa siitä mitä on meneillään, milloin pito loppuu, jne. ja auto kallistuu kaarreajossa paljon. Pehmeä jousitus on ilmeisesti ominaisuus, eikä ole kilsoja hirveästi takana joten en ole varma onko jossain vikaa vai onko tämä huono tuntuma vain kaikkien tonnareiden ominaisuus.

Joka tapauksessa tarkoitus on lähiaikoina jarrut putsata kun auto on seissyt ~2v ennen ostoa ja leimatessa oli epätasapainoa (rajoissa). Samalla tarkistelen puslien kuntoa ennen kuin tilaan.

ps. Speedparts.net -toimittamia osia saa ilmeisesti tällaisesta firmasta:
PRO-Carservice Oy
Jyväskylä
p.014-282200
ostin itte just tuningstudiosta powerflexit ja tilasin kaikki muut paitsi vaihteiston tukikumin..hintaa tuli n.205€ kuluineen taakse en ole uretaanisia löytänyt joten tilasin orkkikset
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4205
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: pu puslat

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Vakaajien puslia on jokseenkin turha uusia, yleensä kysymys on vain siitä että tanko on puslan kohdalta kulunut ohuemmaksi. Vanhan puslan ympärille vain fylliä ja takaisin paikoilleen, kyllä se siitä.

Budjettiratkaisu moottorin tukikumien osalta on niiden täyttäminen sikaflexilla tms. Kuivumiseen menee sitten vähintään pari-kolme päivää, pinnalta voi toki vaikuttaa kuivalta jo aiemmin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Centar
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Syys 07, 2011 20:08

Re: Powerflex laatu?

Viesti Kirjoittaja Centar »

ostin itte just tuningstudiosta powerflexit ja tilasin kaikki muut paitsi vaihteiston tukikumin..hintaa tuli n.205€ kuluineen taakse en ole uretaanisia löytänyt joten tilasin orkkikset
Mistä tilasit orkkikset ja paljonko köyhdyit?

Onko kokemuksia motonetin osien laadusta? Tuolta saisi hävettävän halvalla moottorin helat (18-2020), vaihteiston helaa ei tosin näytä löytyvän valikoimasta ? Mistähän tuollaisen saisi edullisesti ?

Oma 9000 on puhtaasti käyttöautona joten en tarvitse mitään tuning-sports-hässäkkää vaan mielummin edullista ja kelvollista. Kelvollisella tarkoitan nyt sitä että kestäisi ainakin pari vuotta rauhallista ajoa.
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Powerflex laatu?

Viesti Kirjoittaja exclusive »

Centar kirjoitti:
ostin itte just tuningstudiosta powerflexit ja tilasin kaikki muut paitsi vaihteiston tukikumin..hintaa tuli n.205€ kuluineen taakse en ole uretaanisia löytänyt joten tilasin orkkikset
Mistä tilasit orkkikset ja paljonko köyhdyit?

Onko kokemuksia motonetin osien laadusta? Tuolta saisi hävettävän halvalla moottorin helat (18-2020), vaihteiston helaa ei tosin näytä löytyvän valikoimasta ? Mistähän tuollaisen saisi edullisesti ?

Oma 9000 on puhtaasti käyttöautona joten en tarvitse mitään tuning-sports-hässäkkää vaan mielummin edullista ja kelvollista. Kelvollisella tarkoitan nyt sitä että kestäisi ainakin pari vuotta rauhallista ajoa.
varsinaisesti orkkikset ei ole mutta laadun takaa motonet :)
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: pu puslat

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

exclusive kirjoitti:
ysikoo kirjoitti:Itsellä ollut nyt reilu 3 vuotta edessä ja takana uretaanit pl. tukivarren etupuslat. Vaikuttaa meluun ihan selvästi. Nyt jos pitäisi päättää niin ehdottomasti ei. Onhan se tukevampi ajaa ja näin, mutta mieluummin hiljaisempi ja vähän pehmeämpi, imo. Pitäis saada jotenki noihin silikonirasvaa tuupattua että loppuis toi s....... narina :evil:
mistä ostit nuo uretaanit taakse?? noita pari viikkoa googlella ettinyt..huonolla menestyksellä.
Tais olla PCS, en oo ihan varma kyllä. Noihin moottorin ylätukiin ei sitten kannata sikaa ruutata, tulee tärinät niin pahasti läpi ettei paljon naurata. Saa tietty kokeilla jos tykkää kaivella niitä pois sieltä hetken päästä :)
M97CSB234EFM57001 RE85
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2644
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: pu puslat

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Mhirvi, missä viipyy raportti Meylen vaikutuksista Kuva
Mhirvi
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Marras 13, 2006 19:33
Paikkakunta: Lahti

Re: pu puslat

Viesti Kirjoittaja Mhirvi »

Kestotestiä CDTA kestotestiä :oops:
Eihän sitä nyt tuoreeltaan voi hätiköityjä mielipiteitä antaa :wink:

No mutta siis jos nyt jotain riipaisen, niin paremmat on kuin pu-puslat. Vaikea verrata alkuperäisiin, kun niitä en ole uusina koskaan asentanut. Silti väittäisin, että ajonaikaiset tärinät kabiiniin hävisivät ja tomaatti ei liikennevaloissa täristä liian häiritsevästi.
- Minulla siis täristi D-asennossa myös kuluneilla alkuperäisillä, mutta pu-puslilla ei meinannut nähdä taustapeilistä mitään.

Niin ja näillä tehoilla ( tai niiden puuttesta ) ei silti vetele kiihdytyksissä siten, että sitä juurikaan huomaisi
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4205
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: pu puslat

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Toi on jännä, mulla on noi alatukivarsien taaimmaiset puslat polyuretaania ja lisäksi koneen momenttituen yläpuslat sekä vaihteiston tukipusla on uusittu sekä täytetty sikalla. Mitään ylimääräisiä tärinöitä ei havaittavissa tyhjäkäynnillä, ainoastaan vedätettäessä tuolla 1500 kierroksen paikkeilla on sellainen pieni resonointi. Normiajossa ei mitään ongelmia.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2644
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: pu puslat

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Mhirvi kirjoitti:Kestotestiä CDTA kestotestiä :oops:
Tämä nyt kumminkin kiittäs tästä väliraportista...ja jatkoa odotellaan :wink:

Minun tonnari oli tuossa vasta nosturilla eikä mitään ylimääräistä väljyyttä löytyny uretaaneista, lienen luulotautinen :roll:

No mutta, kohta täällä vaihdetaan eteen iskarit. Sachseihin on Saab luottanu ja niillä mennään jatkossakin :idea:

Oonko muuten kertonu että miehän kävin Sachsin tehtaalla joskus pikkutyttönä. Vieraista pidettiin TODELLA hyvä huoli...no se siitä.
Vastaa Viestiin