Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
GM:än ensimmäinen reaktio mitään sanomaton:
Beskedet om Saab-uppgörelsen har just landat på den tidigare ägaren GM:s bord.
- Och vi har inte all den information vi behöver för att ta ställning i frågan, säger presstalesmannen Stefan Weinmann
--------------------------------------------------------------------------------
Tieto saab sopimuksesta on juuri laskeutunut aiemman omistajan GM:n pöydälle.
-Ja meillä ei ole kaikki se informaatio jonka tarvitsemme jotta voisimme perehtyä asiaan. Sanoo GM:än lehdistötiedottaja Stefan Weinmann.
Beskedet om Saab-uppgörelsen har just landat på den tidigare ägaren GM:s bord.
- Och vi har inte all den information vi behöver för att ta ställning i frågan, säger presstalesmannen Stefan Weinmann
--------------------------------------------------------------------------------
Tieto saab sopimuksesta on juuri laskeutunut aiemman omistajan GM:n pöydälle.
-Ja meillä ei ole kaikki se informaatio jonka tarvitsemme jotta voisimme perehtyä asiaan. Sanoo GM:än lehdistötiedottaja Stefan Weinmann.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Menee vähän offtopic. Osalle porukasta Saab on näköjään niin pyhä, ettei siitä saa mitään huonoa sanoa. Jos uskaltaa ajaa toisenmerkkisellä autolla tai jopa kehuu jotain merkkiä niin siinä vasta k-pää on. Ihme touhua. Foorumissa ei saisi kuin ylistää Saabia.
Kai sentään nyt kaikki tajuaa, että se peruspertti, jolla on 40t rahaa ja joka ei ole koskaan Saabilla ajanut tuskin ensimmäisenä marssii Saabin kauppaan jos samalla rahalla saa vaikka Mersun. Kyse on juuri siitä, miten nämä heput Saadaan ostamaan Saab. Ja siinä sitä työtä riittää. Tehdasta ei pyöritetä parin tuhannen auton myynnillä. Ja jos ei myy niin se on lorun loppu!
Kai sentään nyt kaikki tajuaa, että se peruspertti, jolla on 40t rahaa ja joka ei ole koskaan Saabilla ajanut tuskin ensimmäisenä marssii Saabin kauppaan jos samalla rahalla saa vaikka Mersun. Kyse on juuri siitä, miten nämä heput Saadaan ostamaan Saab. Ja siinä sitä työtä riittää. Tehdasta ei pyöritetä parin tuhannen auton myynnillä. Ja jos ei myy niin se on lorun loppu!
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Saabin tulevaisuus II
Eikä tarvita mitään muuta kuin 9-5 SC nopeasti myyntiin jotta kotimarkkinat pelaa. Jenkkeihin farkku manuaalilla ja se on jo erikoisuus tänäpäivänä. Sekä se ratkaiseva pointti - seuraavan sukupolven 9-3:n onnistuminen. Muutama ominaisuus jota ei toisilla ole tarjota (eXWD + IQon + hieno design jne) ja nousukiito on valmis. Toki tähän on matkaa, mutta pahat jutut unohtuu nopeasti kunhan linjat rullaa jälleen ja asiakkaat saa mitä haluaa.veini siekkinen kirjoitti: kannattaa käydä myös muilla merkki voorumeilla tsekaamassa tilanteita,sieltä saattaa tulla niitä saabin ostajia.
ei se auton prändi ole mihinkään kadonnut.
Hieman tämä 100% kiinalais omistus hämää, mutta uskon silti tämän olevan hyvä diili Saabin ja Trollhättanin tehtaan kannalta. SWAN:lla ei olis ollut rahaa tähän hommaan tehdä sitä kunnolla ja kun ei tasajako diiliä saatu, niin tämä voi olla jopa parempi vaihtoehto. Pangda & Youngman on selkeästi varakas yhteistyö. Ratkaisevassa asemassa lienee kuitenkin Kiinan markkinat ja siellä onnistuminen. Sillä Saab on mahdollista saada kunnolla nousuun. Siis mun nähdäkseni.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saabin tulevaisuus II
Jaaha, pitkästä aikaa viestiä tänne foorumille...
Toivon edelleen, että kauppa ei toteudu. Kiinalaisomistusta mieluisammalta tuntuu vaihtoehto yrityssaneerauksen loppumisesta (konkurssista). Toivotaan, että edes GM haistattaa vitut kiinalaisrahalle, tällä hetkellä kun näyttää siltä, että kaukoidän suunnalla on sekä USA:n velkapapereita että dollareita niin paljon, että kaikki tulee myyntiin, kun sitä kiinasta kysytään.
Tulevaisuuden kannalta se jenkkien jo pitkään projektina ollut, mutta toistaiseksi käynnistymätön setelirahoituksen aiheuttama jätti-inflaatio aiheuttaisi kaikille hallaa, mutta ehkä kuitenkin eniten kaukoidän suuntaan. Sitä odotellessa.
Mikäli huhut 100 miljoonan euron kauppasummasta pitävät paikkansa, menee tuon kokoinen firma lähes nahkojen hinnalla. Toisaalta, paljon muuta ei tuossa melkein valmiissa konkurssipesässä taida jäljellä ollakaan.
No, pitää alkaa katsella sitä C6 sitruunaa taas uudella mielenkiinnolla, kiinalaisomisteisesta tehtaasta tulleita varaosia saati autoa en tule ostamaan vaikka miten "aito" SAAB olisikin. Myös tuleva (takavetoinen) Alfa Giulia kiinnostaa. Italialainen röyhkeys automarkkinoilla on ollut melko tyylikästä viime aikoina Chrysler-kauppoineen päivineen
Toivon edelleen, että kauppa ei toteudu. Kiinalaisomistusta mieluisammalta tuntuu vaihtoehto yrityssaneerauksen loppumisesta (konkurssista). Toivotaan, että edes GM haistattaa vitut kiinalaisrahalle, tällä hetkellä kun näyttää siltä, että kaukoidän suunnalla on sekä USA:n velkapapereita että dollareita niin paljon, että kaikki tulee myyntiin, kun sitä kiinasta kysytään.
Tulevaisuuden kannalta se jenkkien jo pitkään projektina ollut, mutta toistaiseksi käynnistymätön setelirahoituksen aiheuttama jätti-inflaatio aiheuttaisi kaikille hallaa, mutta ehkä kuitenkin eniten kaukoidän suuntaan. Sitä odotellessa.
Mikäli huhut 100 miljoonan euron kauppasummasta pitävät paikkansa, menee tuon kokoinen firma lähes nahkojen hinnalla. Toisaalta, paljon muuta ei tuossa melkein valmiissa konkurssipesässä taida jäljellä ollakaan.
No, pitää alkaa katsella sitä C6 sitruunaa taas uudella mielenkiinnolla, kiinalaisomisteisesta tehtaasta tulleita varaosia saati autoa en tule ostamaan vaikka miten "aito" SAAB olisikin. Myös tuleva (takavetoinen) Alfa Giulia kiinnostaa. Italialainen röyhkeys automarkkinoilla on ollut melko tyylikästä viime aikoina Chrysler-kauppoineen päivineen
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Saabin tulevaisuus II
Täytyy nyt muistaa, että Suomen markkinat eroaa totaalisesti muusta maailmasta. Jos Audi, BMW, Mese ja Volvomiehistä 1% siirtyy Saabin ostajiksi, sekä muutama karvahattuäijä % siihen lisäksi niin se on siinä. Sekä parisataa tuhatta kiinalaista ostaa oman Saabin niin ollaan jo komeasti voitolla.HMK kirjoitti: Kyse on juuri siitä, miten nämä heput Saadaan ostamaan Saab. Ja siinä sitä työtä riittää. Tehdasta ei pyöritetä parin tuhannen auton myynnillä. Ja jos ei myy niin se on lorun loppu!
2.3i-16, Ranskalaiset ei osaa muuta kuin maalata maisemia!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja Italiaanot osaa tehdä vain kipsikatteja.Marko A kirjoitti: 2.3i-16, Ranskalaiset ei osaa muuta kuin maalata maisemia!
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Marko A kirjoitti:2.3i-16, Ranskalaiset ei osaa muuta kuin maalata maisemia!
Mutta molemmat tekevät omansa tunteella eivätkä kliinin tuotantotaloudellisesti, olkoon se sitten antropologisista seikoista johtuvaa tai eicore2 kirjoitti:Ja Italiaanot osaa tehdä vain kipsikatteja.
Meikäläisen siviilikärryn pitää olla jotain muuta kuin pelkkä massatuote. Loppujen lopuksi mikä tahansa, joka poikkeaa siitä harmaimmasta, toki hyvästä ja asiallisesta audi-linjasta kelpaa mulle.
Pitää myös todeta, että Saabin kohdalla tuo poikkeama perusskoda/A4- linjasta on ollut pitkään pienenemään päin...
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
Onhan Jaguarkin Intialainen, ja hyvin näyttää menevän.
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Saabin tulevaisuus II
Toivotaan että saabin nousukiito alkaa ja saadaan tehdas sylkemään uusia saabeja markkinoille. Kuten todettiin kaikki on nyt kiinnii Kiinan omista markkinoista, siellä automarkkinat kasvavat + tietysti muutkin Kiinan lähialueet, muualla maailmassa taantuvat. Tuossahan oli juuri uutinen että Wagista on tulossa maailman suurin autonvalmistaja ja tämä johtuu juuri Kiinan markkinoiden hyvästä myynnistä. Hehän ovat olleet siellä 70-luvulta lähtien ja alku ei ollut häävi, tulokset ovat tulleet vasta vuosikymmenien päästä.
Tässä on jo suunniteltu saksalaisen hankinta, juurikin haukuttu audi quottro tai bemun nelivetoinen, mutta ei hoppuilla. Itse taas voin sanoa että ranskalaisiin en koske, tekevät sitten kuinka turvallisia ja hyviä autoja tahansa, ja eikä nuo halpis italialaisetkaan juurikaan kiinnosta. Eikä nuo ranskalaiset uudet autot enään eroa saksalaisista, samanlaisia omnaisuuksia haetaan kuten uusi pökötti esimerkkinä ja hintakin on samaa tasoa saksalaisten kanssa.
Tässä on jo suunniteltu saksalaisen hankinta, juurikin haukuttu audi quottro tai bemun nelivetoinen, mutta ei hoppuilla. Itse taas voin sanoa että ranskalaisiin en koske, tekevät sitten kuinka turvallisia ja hyviä autoja tahansa, ja eikä nuo halpis italialaisetkaan juurikaan kiinnosta. Eikä nuo ranskalaiset uudet autot enään eroa saksalaisista, samanlaisia omnaisuuksia haetaan kuten uusi pökötti esimerkkinä ja hintakin on samaa tasoa saksalaisten kanssa.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
Täytyy sanoa että Audi-aiheisilla foorumeilla (lukuunottamatta ffp:tä) en ole pahemmin vieraillut ihan puhtaasti siksi että en ole Audin viime vuosien suunnasta välittänyt, hyvä sinänsä jos siellä ollaan suvaitsevaisia.MRe kirjoitti: Audifoorumilla ei ainakaan kauheasti korvaa lotkauteta, jos joku sanoo siirtyvänsä toiseen merkkiin. Päinvastoin siellä on kannustettu koeajamaan myös muita automerkkejä ja tuotu esille Audin heikkouksia verrattuna kilpailijoihin. Quattron erinomaisuutta siellä välillä hehkutetaan, mutta eipä juuri muuta. Nelivetona mekaaninen ratkaisu kyllä päihittääkin nämä sähköiset vimputtimet.
Juuh, myönnettäköön että ei varmaankaan pitäisi ottaa tätä aihetta niin vakavasti..HMK kirjoitti:Menee vähän offtopic. Osalle porukasta Saab on näköjään niin pyhä, ettei siitä saa mitään huonoa sanoa. Jos uskaltaa ajaa toisenmerkkisellä autolla tai jopa kehuu jotain merkkiä niin siinä vasta k-pää on. Ihme touhua. Foorumissa ei saisi kuin ylistää Saabia.
Pitää varmaan paikkaansa.HMK kirjoitti:Kai sentään nyt kaikki tajuaa, että se peruspertti, jolla on 40t rahaa ja joka ei ole koskaan Saabilla ajanut tuskin ensimmäisenä marssii Saabin kauppaan jos samalla rahalla saa vaikka Mersun. Kyse on juuri siitä, miten nämä heput Saadaan ostamaan Saab. Ja siinä sitä työtä riittää. Tehdasta ei pyöritetä parin tuhannen auton myynnillä. Ja jos ei myy niin se on lorun loppu!
Itsellä tämän aiheen ymmärtämistä haittaa varsin pahasti se että huolimatta siitä että olen syntynyt 90-luvulla, ajatusmaailma on pikemminkin 70-80-luvuilta ja suurin osa muista ihmisistä ajattelee nykyisin useimmista asioista toisin. Turhaan sinänsä tätä keskustelua edes seuraan siinä mielessä että tämän hetken talousuutisten ja tulevaisuudennäkymien perusteella on omalla kohdalla turha haaveillakaan uuden auton ostamisesta missään vaiheessa...
Anteeksi ja poistun takavasemmalle paikkaamaan yhdeksän sadan ysisatasen pakoputkea
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Hmm, esimerkiksi Volvolla tuo kiinalaisomistus tarkoittaa käytännössä rahoitusta, omistaja on rahoitusyhtiö. Tuotekehitys ja tuotanto on edelleen lännessä. Sama taitaa olla Jaguarin kanssa. Molemmilla menee hyvin, joten en tiedä onko se kiinalainen omistus sitten niin huono juttu. Kiina tuntuu olevan ainoa taho jolla nykyään on rahaa, valitettavasti.
Haittaako jos se autossa käytetty teräs tulee kiinalaisomisteisesta yhtiöstä, sieltä kun tulee suurin osa maailman teräksestä? Tai se, että autossa on kiinalaista elektroniikkaa?No, pitää alkaa katsella sitä C6 sitruunaa taas uudella mielenkiinnolla, kiinalaisomisteisesta tehtaasta tulleita varaosia saati autoa en tule ostamaan vaikka miten "aito" SAAB olisikin.
Ainakin 9-3 Saab on aika houkutteleva paketti alle 30t hinnalla vertasi mihin merkkiin hyvänsä.Kai sentään nyt kaikki tajuaa, että se peruspertti, jolla on 40t rahaa ja joka ei ole koskaan Saabilla ajanut tuskin ensimmäisenä marssii Saabin kauppaan jos samalla rahalla saa vaikka Mersun.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabin tulevaisuus II
On se kiva kattella , Kun avaa konepellin niin siellä lukee
saab ecopower, made in Hong kong.
saab ecopower, made in Hong kong.
Re: Saabin tulevaisuus II
Jep hyvinhän se Volvolla menee sulkevat yhden volvohenkilöauto tehtaan ruotsista vaikka syyksi väitetään, että se on liian pieni tehdas, mutta, mutta mene ja tiedä sitten se oikea syy???SS kirjoitti:Hmm, esimerkiksi Volvolla tuo kiinalaisomistus tarkoittaa käytännössä rahoitusta, omistaja on rahoitusyhtiö. Tuotekehitys ja tuotanto on edelleen lännessä. Sama taitaa olla Jaguarin kanssa. Molemmilla menee hyvin, joten en tiedä onko se kiinalainen omistus sitten niin huono juttu. Kiina tuntuu olevan ainoa taho jolla nykyään on rahaa, valitettavasti.
No onhan tässä eroakin saabilla on vain se yks tehdas.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
SS kirjoitti:Ainakin 9-3 Saab on aika houkutteleva paketti alle 30t hinnalla vertasi mihin merkkiin hyvänsä.
No nähtävästi ei ole houkutteleva paketti, kun ei kerran kauppa käynyt. Malli on kuitenkin jo vanha, siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Toivottavasti tämä uusi omistushomma nyt menisi mahdollisimman nopsaan läpi, että tämä soutaminen ja huopaaminen loppuisi.
Re: Saabin tulevaisuus II
10000 auton valmistusmäärä vuosittain aiheuttaa huomattavalla alikapasiteetillä käyvän tehtaan ja sen, että tuotanto ei kata valmistuksen kustannuksia. Samaa olen sanonut monta kertaa Saabin kohdallakin, että alikapasiteetilla pyörivät tehdas aihettaa tappiota. Jos Saabilla olisi tuotanto kahdessa eri tehtaassa, niin se keskitettäisiin välittömästi vain yhteen tuotantolaitokseen, jotta käyttöaste saataisiin ylemmäksi.core2 kirjoitti:[
Jep hyvinhän se Volvolla menee sulkevat yhden volvohenkilöauto tehtaan ruotsista vaikka syyksi väitetään, että se on liian pieni tehdas, mutta, mutta mene ja tiedä sitten se oikea syy???
No onhan tässä eroakin saabilla on vain se yks tehdas.