Lämpömittarin antura
Lämpömittarin antura
Saab 2,0 CSE turbo vm 97. Mistähän löytyy lämpömittarin antura?
Re: Lämpömittarin antura
Kannen kuskinpuoleisesta päädystä, kaksijohtoinen. Siitä mittarin roikkumisesta löytyy paljon juttua Etsi:llä.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: Lämpömittarin antura
Antura on rakennuksessa ja esim. koiran tassussa, anturi(t) autossa.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Lämpömittarin antura
Joo, M1997:ssa taitaa vaihtua toi anturityyppi. Tätä "uudempaa" anturia ei taida saada motonetistä.
Joskin todennäköinen korjausohje vinkattiin tuossa jo, jos siis lämpömittari roikkuu tai heiluu hervottamasti.
Niin joo, kanattaa tarkistaa ja vaihtaa se termarikin.
Joskin todennäköinen korjausohje vinkattiin tuossa jo, jos siis lämpömittari roikkuu tai heiluu hervottamasti.
Niin joo, kanattaa tarkistaa ja vaihtaa se termarikin.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Lämpömittarin antura
Ainakin vm:97 jubissa kaksi anturia .
Toinen mikä menee suoraan trionickiin 2 ja 3 pytyn välissä imusarjan alla.
Toinen lootanpuolella kannen päässä. (menee väylän kautta tieto trinockiin)
Eli jos flekti jää huokumaan sammutuksen jälkeen toinen noista puuttuu.
Eikä tule obd:hen mitään jälkeä.
Toinen mikä menee suoraan trionickiin 2 ja 3 pytyn välissä imusarjan alla.
Toinen lootanpuolella kannen päässä. (menee väylän kautta tieto trinockiin)
Eli jos flekti jää huokumaan sammutuksen jälkeen toinen noista puuttuu.
Eikä tule obd:hen mitään jälkeä.
Re: Lämpömittarin antura
Ei kyllä tontussa mene väylän kautta mikään tieto normaalisti. Se päädyssä oleva anturi on pelkästään mittaria varten ja menee suoraan mittaristolle.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: Lämpömittarin antura
ysikoo kirjoitti:Ei kyllä tontussa mene väylän kautta mikään tieto normaalisti. Se päädyssä oleva anturi on pelkästään mittaria varten ja menee suoraan mittaristolle.
Ainkin mun 97:ssa kannenpäässä olevan anturin irtikytkentä aiheuttaa tietysti lämpömittarin roikkumisen, sekä ecun ohjaaman flektin lähtmisen käyntiin hitaalle nopeudelle virran kytkemisen jälkeen noin 10s kuluttua.
Eikä flekti sammu vaikka virrat kääntää pois.
Akun irroitus boottaa flektin.
Ko. anturista ei kylläkään tule hälyä obd:hen kuten imusarjan alla olevasta.
Vaan pakkohan ton on keskustella ECU:n kanssa kun aiheuttaa toiminta muutoksia.
T: Kumi
Re: Lämpömittarin antura
mulla flekti lähti pyöriin 30 asteen pakkasellakin heti aamusta, procarilta anturi ja vaivat kaikkosi joku alta 20 e maksoi jos en väärin muista
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,