Ei ny ihan pelkkää tunarointia kuiteskaan (ottaen huomioon että rahaa koko projektiin ei ole mennyt yhtään, aikaa toki ja hyllyltä osia) Mitä nyt katselin tuosta reijästä minkä plommiin olen tehnyt, ei siellä mikään vastaa mihinkään. Sen puoleen voip olla huoleti, eikä autolla muutenkaan ole tarkoitus ajella ku katsastuspäivään. Ja jos tuo ohutseinäinen putki johonki vastais, mikä siis hyvin epätodennäköistä niin tuskin muuta hajottaisi kuin itsensä.
<<<<<Elikkä siis aika asiaton kommentti siinä mielessä ku ainoa mikä projektissa vastustanu on tuo paluuöljysysteemi, johon sain hyvät neuvot edellisiltä viestin lähettäjiltä<
äölkjhgf kirjoitti:Kiitos ohjeista vielä kerran. Tuo plommi vaan oli niin hämäävästi sen näköinen kuin kuuluisi jäähdytysjärjestelmään.
Nyt on siis paluuputki laitettu ja pumppupatentit voi onneksi unohtaa.
Löin siis 16mm:n teroitetulla akselin pätkällä plommiin reiän ja hitsailin paluuöljy-laippaan sopivan pätkän putkea. Putki menee n. 8cm sisään plommin reijästä, ei näy vuotavan liitokset ja putken pääkään ei vastaa koneen liikkuviin osiin
Näin siis homma tuli viimein kuntoon, ois pitäny nettiin takertua jo aikaisemmassa vaiheessa jolloin pauuletkun sovittaminen ois ollu helpompaa.
Kiitos vielä kerran
Ei helvetti, koita nyt vielä syvemmälle saada se... Eli ota nyt oikeesti ulospäin sitä putkea, ei sen tarvii ku sentti olla sisällä. Ootko pyörittänyt konetta ,voi meinaa kampuran vastapainot mennä aika liki. Mut ei mitää, pelkkää tunarointia tää ollut tähänkin saakka
Ja oon pyörittänyt konetta 60km: verran, kokoajan kuormittaen konetta mahdollisimman paljon. Siis sellainen pikakestotesti. Jos se putki nyt ois johonkin vastatakseen oisi se mokoma sen jo tehnyt.
Kerroppas f-19, montakos kulkuneuvoa olet turbottanut? aika monta ilmeisesti kun olet valmis arvostelemaan tunariksi?
Itsehän en ole turboa laittanut kuin kolmeen autoon ja kahteen traktoriin. Autossa katson onnistuneeksi asennukseksi kun sillä on ajettu 60 tkm turbotuksen jälkeen. traktorissa vois olla vaikka tuommonen 1000h.
Tokikaan en kaikkia autoja tunne niinkuin esim. saab 900 vm 90 turbon paluuöljyputken paikka, muttei se minusta tunaria tehne.
Että semmoista, kiitos hyvistä ohjeista niitä antaneille
Terveppä taas. Jopelle, JuHem:lle, jus:lle sekä rökösölle voisin tarjota ABC:n lehtipiffin ranskalaisilla jos asuisitte lähempänä
Mut, kertokaapas millä tavalla saa ohitettua kiekkarajoittimen kyseisestä vehkeestä. Tarkoitus olis ottaa viimeisetkin voimat ulos ennen sitä tuomionpäivää eli katsastusta.
Oishan se kiva ku ei tartteis pykältää kolmoselle päästäkseen matkanopeuteen.
Ei onnistu ohitus ilman ohjelmamuutosta. Eikä ole mitään järkeä ohittaakkaan, 6000 jälkeen ei ole enää mitään vetoja vakioahtimella ja vakioyläkerralla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Anteeksi kun tunariksi nimittelin, mutta joku tuossa hommassa sai karvat pystyyn kun tehtiin paljon mutta eipä tuntunut olevan ajatus mukana yhtään eikä tietoakaan tuntunut ko. moottorin rakenteesta olevan.... Mutta silti piti paljon tehdä ilman että mietitään ensin. Ite oon pitänyt sitä vaan aika tyhmänä tapana tehdä asioita. Mut oonkin tämmönen ylimielinen ilkiö :-/
Ja se ei kerro yhtään mitään laittaako vähän vai paljon rahaa kiinni. Paskaa voi tehdä kympillä tai kymppitonnilla, ajatusta tekemiseen se raha ei tuo.
Enkä kyllä ole kovin montaa vehjettä turbottanut tuolleen. Jos ite oot viisi laitetta niin oot vissiin meistä se kokeneempi sitte
Joudunko nyt ite maksaa piffini apsilla? Elämän karut kävyt mut niin sitä makaa kuin petaa...
Ja siis hetkonen, teit reiän plommiin mutta jätit sen paikalleen? Toivottavasti se kans pysyy paikoillaan tuonkin ois voinut tehdä toisin mutta mitäpä sitä turhia...
Kai nyt olet jo oikean reiän löytänyt? Siinä lohkon kyljessä on meinaa montakin plommia ja vain yksi menee öljypohjaan.. ok, taitaa olla vain kolme yhteensä...
jesh, saat ihan itte piffisi maksaa no tuo saban paluuöljy-homma tais olla hieman vaikea käsittää mulle, voin olla tyhmä tai sitten tuo lohkon kyljessä oleva plommi vaan hämäs mua liikaa. Mutta en ole tunari, en ainakaan tunnusta
Juhemilta kans piffit pois koska neuvoi sua niin epäselvästi kuvallaan ettet ymmärtänyt ettei tarkoittanut sitä vitosen kotelon kannen pulttia mihin seuraavaksi sen paluun laitoit!
Mut saabin öljynpaluun käsittäminen onkin aikaa vaikee juttu, toimii ihan eri tekniikalla kuin muissa autoissa.
Vieläkin vaan hämää kuinka paljon teit töitä ja näit vaivaa että sait ensin öljynpaluun tehtyä vaikeasti, työläästi ja epäluotettavasti
f-19 kirjoitti:Ja siis hetkonen, teit reiän plommiin mutta jätit sen paikalleen? Toivottavasti se kans pysyy paikoillaan tuonkin ois voinut tehdä toisin mutta mitäpä sitä turhia...
Kai nyt olet jo oikean reiän löytänyt? Siinä lohkon kyljessä on meinaa montakin plommia ja vain yksi menee öljypohjaan.. ok, taitaa olla vain kolme yhteensä...
Ja varmasti pysyy paikallaan, jos kerran löin 16mm pyörötangon siitä läpi, eikä ollut moksiskaan. Toisinhan ois voinut tehdä vaikka mitä, mutta minäpä tein nyt näin. Uskon että turboasennus kestää sen minkä konekkin. Siis sen muutaman kuukauden. Kaipa tuo plommi nyt vihdoin ja viimein oli se oikea useampien kuvien tulkinnan jälkeen. Ainakin öljyn pinta mittatikusta katsottuna pysyy vakiona ja pakoputkesta ei ylimääräistä savua tule. Ja turbo vielä pyörii ja jotain ahtaakin verrattuna vakioon joka on luokkaa Lada 1200L.
Että viisastelut sikseen, tällä kokoonpanolla ajellaan niin kauan kuin kestää ja kiusataan muita
f-19 kirjoitti:Anteeksi kun tunariksi nimittelin, mutta joku tuossa hommassa sai karvat pystyyn kun tehtiin paljon mutta eipä tuntunut olevan ajatus mukana yhtään eikä tietoakaan tuntunut ko. moottorin rakenteesta olevan.... Mutta silti piti paljon tehdä ilman että mietitään ensin. Ite oon pitänyt sitä vaan aika tyhmänä tapana tehdä asioita. Mut oonkin tämmönen ylimielinen ilkiö :-/
Ja se ei kerro yhtään mitään laittaako vähän vai paljon rahaa kiinni. Paskaa voi tehdä kympillä tai kymppitonnilla, ajatusta tekemiseen se raha ei tuo.
Enkä kyllä ole kovin montaa vehjettä turbottanut tuolleen. Jos ite oot viisi laitetta niin oot vissiin meistä se kokeneempi sitte
Joudunko nyt ite maksaa piffini apsilla? Elämän karut kävyt mut niin sitä makaa kuin petaa...
Ja tuohan ei ole paska olleskaan, paska se on ollut syntyessään. Nythän tuolla kepittää monetkin bemarit. Vaikka siihen paluuöljysysteemiin on aikaa mennyt muutama tunti niin onhan tuolla pirun raiskaamalla romulla nyt mukava härnätä muita
f-19 kirjoitti:No hyvä että pelaa! Voisin kertoa miten kierrosten nostamisen sijasta voisit tavoitella lisätehoa, mut en oikeesti viitti, syyt alla.
Kiusataan muita? Kadulla vai foorumilla? Ite kiusaan ja auon päätä mielummin foorumilla.
Liikenteessä parempi ajaa siististi ja sääntöjen mukaan. Eikä yhtään sitten kadulla kiusata ja provosoida millään paskalla minkä luulee vielä kulkevan johonkin. Joo, saatoin vihjasta jotain... mut voi tulla ruumiita jos niillä kaiken sortin katsastamattomilla virityksillä kaahataan liikenteessä, ja tähän autoon ei kyllä näiden viritysten jälkeen ole yhtään luottoa, sori vaan taas. (en oikeesti ole edes kovin pahoillani)
Niinhän näytät tuota päätäs aukovan, hyvä ettei leukaluut repeä Ja tuo paskahan on katsastettu ja en itsekään siihen luota. Tiedän vaan että se kulkee tällä hetkellä paremmin kuin useampi nykyauto. Ainakin huomattavasti paremmin kuin vakiona, joka mulle riittääkin. Märällä nurmikolla tunsin kuinka vasen etupyörä löi tyhjää. Kävin tarkistamassa, ihan selvästi multa näkyi.
Mikä ihme siihen bemarien kepittämiseen on? tai ylipäätään minkään keppaamiseen millään autolla jos se ei tapahdu radalla? Enkä yritä puolustella bemmiä enkä saappia, karu fakta että harva auto mihinkään kulkee oikeesti. Nää mistä puhutaan niin ovat hitaita ja jotkut on vielä hitaampia.
Totta oikeasti puhut. Jos äkäsen auton haluaa niin siihen pitää rahaa laittaa ja aikaakin jos vielä äkäsemmän haluaa. Tuo mun viritys on nyt semmonen huumorilla touhuttu. Semmonen just että lusun näkönen paska, ruosteinen romu. Mutta kulkeekin ihan asiallisesti. Siis ulkonäköönsä nähden.