Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
Ok,kiitoksia vaan.
Suunnitelmana nyt siis poistaa takatukivarsi ja käydä pajaukolla prässäyttämässä puslat veke/takaisin.
Ehkä vielä tyhmä kysymys mutta lämpimän tallin leveydestä johtuen,tartteeko autoa nostaa koko takapäätä ylös takatukivarren poistaakseen,tuleeko siis jännityksiä tms. jos vain toinen puoli ylhäällä.
Suunnitelmana nyt siis poistaa takatukivarsi ja käydä pajaukolla prässäyttämässä puslat veke/takaisin.
Ehkä vielä tyhmä kysymys mutta lämpimän tallin leveydestä johtuen,tartteeko autoa nostaa koko takapäätä ylös takatukivarren poistaakseen,tuleeko siis jännityksiä tms. jos vain toinen puoli ylhäällä.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
Kallistuksenvakaaja voi pistää vähän hanttiin, joten helpompaa olisi saada koko takapää kerralla ylös.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
No niinpä saattaa ottaa!heh...
Onko 9-5ssä persiessä hyvää paikkaa nostaa vaikka 2lla hallitunkilla.ois nimttäin kätevä sillä isäukon tallissa on seinä niin hitin lähellä.toisella puolella naapurin auto ja siinä tilaa joten ois hyvä ku pystyis nostaa takaa!
Onko 9-5ssä persiessä hyvää paikkaa nostaa vaikka 2lla hallitunkilla.ois nimttäin kätevä sillä isäukon tallissa on seinä niin hitin lähellä.toisella puolella naapurin auto ja siinä tilaa joten ois hyvä ku pystyis nostaa takaa!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
Taaemman hinaussilmukan kohdalta/vetokoukun alta voi nostaa ja nostoon riittää yksi hallitunkki, kunhan liikevaraa on riittävästi koko takapään nostoon.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
...ja sitten vielä tuosta pitkittäistukivarren irroituksesta:
-onhan nuo tämän ketjun alkupuolen kuvan puslat nro 4 kiinni pitkittäistukuvarressa, vaikka niiden viralliset nimet ovatkin poikittaistukivarren ylempi ja alempi, eli pitkittäistukivarren irroitettuani saan prässätettyä pois 3 ja 2x nro 4:n
eikö?
-onhan nuo tämän ketjun alkupuolen kuvan puslat nro 4 kiinni pitkittäistukuvarressa, vaikka niiden viralliset nimet ovatkin poikittaistukivarren ylempi ja alempi, eli pitkittäistukivarren irroitettuani saan prässätettyä pois 3 ja 2x nro 4:n
eikö?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
Kyllä.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
Kiitos Matti
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
vielä tuli mieleen, että jos ei anna butjetti myöden uusia esim. etupään kamoja niin tartteeko sitä 4pyöräsuuntausta tehdä etupään puslien vaihdon jälkeen...
aattelin että vaihtais taakse sen 6 puslaa ja suuntais...ja sitte joskus eteen ne puslat...
jos pitää etupuslien vaihdonkin jälkeen suuntauttaa niin sitten tässä suunnitelmassa ei liene järkeä...eli pussit (raha) venymään
aattelin että vaihtais taakse sen 6 puslaa ja suuntais...ja sitte joskus eteen ne puslat...
jos pitää etupuslien vaihdonkin jälkeen suuntauttaa niin sitten tässä suunnitelmassa ei liene järkeä...eli pussit (raha) venymään

Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
Nelipyörä suuntaus olis hyvä tehdä aina kun muuttaa alustan kiintopisteissä jotain.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
tämä selvä...kiitos
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
Nuo kuusi puslaa takapäähän maksoi B-Vectraan ostettuna muistaakseni n. 20 euroa kappale ainakin ne poikittaisten eikä pitkittäisiinkään juuri kalliimmat olleet. Vaneritiskiltä ja lemvöörteriä sain eli OEM-tavaraa ja samat osat kuin Saabissa?
Saab 900 Aero -90, Saab 9-5 Aero -01
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
Vaneri tiskiltä saatavissa lemvöörtereissä ei ole mitään muuta samaa kuin valmistaja
Eli Saapille tehty pusla on erillainen kuin tarvike pusla vaikka valmistaja onkin sama
Siis tarkoitan pitkittäistukivarren puslaa.

Eli Saapille tehty pusla on erillainen kuin tarvike pusla vaikka valmistaja onkin sama

Siis tarkoitan pitkittäistukivarren puslaa.
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
Hyvä että tarkensit, siksi kysymysmerkin perään laitoinkin, kun ei varmaa tietoa ollut. Poikittaisten siis vain samat. Kuinkahan valtava ero noissa pitkittäisten puslissa on, kun powerflexin pusla on sama molempiin autoihin (pfr66-110)? Ainakin yhtä hyvin väljiksi menevät.
Saab 900 Aero -90, Saab 9-5 Aero -01