Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Joo A6:ssakin riittää valoa sisällä, mutta ei ulkona. Luulis 70 kEur:lla
saavan kunnon ajovalot mutta ei! Samanlaiset meikkipeilivalot laittoivat
ulos ja sisälle (sorry tämä ketjuu kuulumaton VAG-kommentti). Toivon
totisesti, että Saab selviää tästä ja pääsen toteuttamaan parin vuoden
päästä suunnitelmani. Sillon pihasta häviää "laatuauto" ja tilalle
tulee uusi 9-5:en
saavan kunnon ajovalot mutta ei! Samanlaiset meikkipeilivalot laittoivat
ulos ja sisälle (sorry tämä ketjuu kuulumaton VAG-kommentti). Toivon
totisesti, että Saab selviää tästä ja pääsen toteuttamaan parin vuoden
päästä suunnitelmani. Sillon pihasta häviää "laatuauto" ja tilalle
tulee uusi 9-5:en
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 23:28
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saabin tulevaisuus II
Töitä pitäisi tehdä, mutta kun tämä on paljon mielenkiintoisempaa... ei mitään mielikuvaa, mikä on totta ja mikä ei.TuuSaR kirjoitti:Siinäpä komedialuettavaa tälle illalle.
http://www.saabsunited.com/2011/12/inte ... takes.html
Saab 9-3 SS Aero + Hirsch vm. 2008
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
Re: Saabin tulevaisuus II
Ainakin Ttelan mukaan osa tuosta saabsunitedin listasta lienee ollut tottakin...
http://ttela.se/ekonomi/saab
Lofalk kaupannut/vaatinut saabista 60% rahoitusosuutta GM:ltä. Mikäli ette lunasta 60%, niin kiinalaiset saa kaikki oikeudet konkurssin jälkeen.
Lofalk nostanut suuria summin korvauksia "tekemästään" työstä, joka ollut ala-arvoista kuitenkin. Jotenkin tuolleen tuon tekstin ymmärsin, kiitos gööglen...
http://ttela.se/ekonomi/saab
Lofalk kaupannut/vaatinut saabista 60% rahoitusosuutta GM:ltä. Mikäli ette lunasta 60%, niin kiinalaiset saa kaikki oikeudet konkurssin jälkeen.
Lofalk nostanut suuria summin korvauksia "tekemästään" työstä, joka ollut ala-arvoista kuitenkin. Jotenkin tuolleen tuon tekstin ymmärsin, kiitos gööglen...
Saab 9-5 Aero
Re: Saabin tulevaisuus II
Aikamoista hölmöilyä.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus II
Eiks tää kaveri ole joku juristi? Varmaan laskuttaa ja riittävästi.
Mutta kyllä jännitys pysyy tässä tarinassa loppuun asti.
Mutta kyllä jännitys pysyy tässä tarinassa loppuun asti.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Saabin tulevaisuus II
Mainitaanhan siinä laskutuksestakin 10 viikkoa on tuottanut laskua 1,2 miljoonaa euroa.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja mm. palkannut jonkun Halvarsson & Halvarssonin pr-tehtäviin (à la 150k€) kysymättä tai informoimatta Saabin omaa PR-osastoa, ja sitä rataa...
Eiköhän yksi suuri syypää Saabin ongelmiin paljastunut nyt. Seuraava selvitettävä asia on, kenen hyväksi Lofalk on toiminut/toimii.
Eiköhän yksi suuri syypää Saabin ongelmiin paljastunut nyt. Seuraava selvitettävä asia on, kenen hyväksi Lofalk on toiminut/toimii.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Tosiaan tänään kaksi sivua juttua TTELA:ssa Lofalkin tekemisistä ja Mullerin kriittinen kannanotto hänen tapaansa hoitaa neuvotteluja GM kanssa ja samoin rahan käytöstä omiin ja mainosyhtiön laskuun.
Nää jutut alkaa muistuttaa manusta jostakin draama trilleristä.
Linkki TTELA:n Saab sivuille
http://ttela.se/ekonomi/saab
Nää jutut alkaa muistuttaa manusta jostakin draama trilleristä.
Linkki TTELA:n Saab sivuille
http://ttela.se/ekonomi/saab
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus II
Onkos kellään tietoa mikä on neuvottelutilanne tällä hetkellä ja millaisesta omistajapohjasta neuvotellaan? Onko sovittu mitään taka-aikarajaa?
Re: Saabin tulevaisuus II
Viimeisin tilanne taitaa olla se, että keskiviikkona selvitysmies teki hakemuksen oikeuteen velkasaneerauksen purusta, koska Saabilla ei ole varoja jatkaa saneerausta.
Perjantaina lisäksi paljastui, että Saab Automobile oli myynyt teknologia lisenssejä, mutta niitä ei oltu maksettu Saab Automobilen ruotsalaisille tileille, vaan Muller oli jättänyt summan SWANin hollantilaiselle tileille, jotka ovat pesänhoitajan tavoittamattomissa. Tämä rikkoo velkasaneerauksen ehtoja ja tästä on tehty ilmoitus oikeuteen ja asia tullaan käsittelemään joulukuun 15. päivä.
Tilanteen toivottomuudesta kertoo se, että kun hakemus käräjäoikeuteen jätettiin keskiviikkona 7. joulukuuta, niin Muller SU apunaan käynnisti lokakampanjan selvitysmiestä kohtaan. Ilmeisesti heidän tavoitteenaan olisi ollut saada vaihdettua selvitysmies ja näin ollen Lofalkin tekemä saneerauksen purkuesitys käsittelemättä. Dokumentit olivat vielä eilen SU:lla luettavissa, mutta jäsenistön mittavan kritiikin ja useiden väitetyissä todisteissa paljastuneiden asiavirheiden takia SU on nyt poistanut ne samoin kuin tilanteen paljastavat jäsenien kommentit ja kieltänyt asiasta myös tulevaisuudessa käytävän keskustelun.
Varsinaisista pelastamissuunnitelmista ei ole mainittu viime päivinä mitään.Ikävä kyllä.
Perjantaina lisäksi paljastui, että Saab Automobile oli myynyt teknologia lisenssejä, mutta niitä ei oltu maksettu Saab Automobilen ruotsalaisille tileille, vaan Muller oli jättänyt summan SWANin hollantilaiselle tileille, jotka ovat pesänhoitajan tavoittamattomissa. Tämä rikkoo velkasaneerauksen ehtoja ja tästä on tehty ilmoitus oikeuteen ja asia tullaan käsittelemään joulukuun 15. päivä.
Tilanteen toivottomuudesta kertoo se, että kun hakemus käräjäoikeuteen jätettiin keskiviikkona 7. joulukuuta, niin Muller SU apunaan käynnisti lokakampanjan selvitysmiestä kohtaan. Ilmeisesti heidän tavoitteenaan olisi ollut saada vaihdettua selvitysmies ja näin ollen Lofalkin tekemä saneerauksen purkuesitys käsittelemättä. Dokumentit olivat vielä eilen SU:lla luettavissa, mutta jäsenistön mittavan kritiikin ja useiden väitetyissä todisteissa paljastuneiden asiavirheiden takia SU on nyt poistanut ne samoin kuin tilanteen paljastavat jäsenien kommentit ja kieltänyt asiasta myös tulevaisuudessa käytävän keskustelun.
Varsinaisista pelastamissuunnitelmista ei ole mainittu viime päivinä mitään.Ikävä kyllä.
Re: Saabin tulevaisuus II
GM.än tornitalossa oli tieto perjantai aamuna että nyt on kaikkien tahojen kärsivällisyys loppu, ketkä ovat osallistuneet " pelastus " talkoihin viime vuosien aikana.
Konkurssi on itsestään selviö.
Tosin GM.n johtajistolle sekin tuottaa harmaita hiuksia koska konkurssin jälkeen teknologiaa voi karata itään, jos ja kun konkurssin jälkeistä aikaa eletään.
Konkurssi on itsestään selviö.
Tosin GM.n johtajistolle sekin tuottaa harmaita hiuksia koska konkurssin jälkeen teknologiaa voi karata itään, jos ja kun konkurssin jälkeistä aikaa eletään.
EX: OG 900 GL, OG 900 GLE, OG 900 GLI, 9000 CS, og 9-5, 9-3. Ajossa ng 9-5, 2010 ja 9-3 2010
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Tuolta voi saada sen verran selvää, että Lofalk väittää saabin ottaneen lisää velkaa 33 miljoonaa, mutta todellisuudessa se raha tuli saabin emoyhtiölle, osamaksuna tekniikka lisensseistä. Tässä linkki tähän uutisen joka on päivitetty tänään. Se on ruotsiksi, mutta mielestäni liian pitkä suomennettavaksi suoraan tässä.
Tuo minkä "Teme100" mainitsi
Tuo minkä "Teme100" mainitsi
On järkevästi tehty SU:lta, siellä on ollut melkoinen määrä virheellistä tietoa, eräs kaveri Saabin verstaan sisäänosto puolelta sanoikin tässä ykspäivä, että SU:ssa taitavat käyttää googlea käännöshommissa ruotsista enkuksi, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa kunhan piruili."useiden väitetyissä todisteissa paljastuneiden asiavirheiden takia SU on nyt poistanut ne samoin kuin tilanteen paljastavat jäsenien kommentit ja kieltänyt asiasta myös tulevaisuudessa käytävän keskustelun."
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Tässä tuntuu olevan pitkälti tämänkin ketjun spekuloinnissa käytettyjen lähteiden suurin ongelma. Kuka tässä sopassa olisi oikeasti antamassa puolueetonta ja oikeaa tietoa? Jokaisella on on omat etunsa tai ainakin intohimonsa, jotka vaikuttavat asioista kirjoittamiseen. Medialla on huomionkipeyttä ja pakko saada raflaavia otsikoita. Intohimot vaikuttavat moneen tännekin kirjoittavaan, minkä johdosta esim täällä alettiin kilpaa haukkua toisten autovalmistajien tuotteita, vaikkeivat liity tähän asiaan mitenkään. Nyt viimeksi todettiin yhteen ääneen, että Lofalk on syyllinen kaikkeen, ihan kuin aikanaan GM ja sittemmin Muller eivät olisi osallistuneet Saabin toiminnan rapauttamiseen mitenkään.Teme100 kirjoitti: Tilanteen toivottomuudesta kertoo se, että kun hakemus käräjäoikeuteen jätettiin keskiviikkona 7. joulukuuta, niin Muller SU apunaan käynnisti lokakampanjan selvitysmiestä kohtaan. Ilmeisesti heidän tavoitteenaan olisi ollut saada vaihdettua selvitysmies ja näin ollen Lofalkin tekemä saneerauksen purkuesitys käsittelemättä. Dokumentit olivat vielä eilen SU:lla luettavissa, mutta jäsenistön mittavan kritiikin ja useiden väitetyissä todisteissa paljastuneiden asiavirheiden takia SU on nyt poistanut ne samoin kuin tilanteen paljastavat jäsenien kommentit ja kieltänyt asiasta myös tulevaisuudessa käytävän keskustelun.
Ja vielä selvennyksenä, että en usko GM:llä tai Mullerilla olleen mitään tahallista aikomusta vahingoittaa Saabia. Aina ei vain onnistuta. Joskus jopa ei koskaan. Ja oma etu on paras etu. Se on yritystoiminnan elämää se.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Tässä tv haastattelussa videon loppuosassa alkaa noin 38.35, Muller kertoo miten Saab story alkoi hänen osaltaan ja mitä on tehty tähän mennessä, sekä mitä aikoo tehdä Saabin pelastamiseksi.
http://svtplay.se/t/102974/skavlan
http://svtplay.se/t/102974/skavlan
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.