ja mitä kärryn jarruihin tulee mikäli huhupuheet ja esitykset menee läpi ni muutaman vuoden päästä pitää kaikki peräkärryt olla jarrullisia.. ja katsastaa.. onneksi
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Enpä ole varma miten suomessa on näitten tuikkujen kans, täällä ruotsissa noin kytkettynä se olisi laiton koska se lasketaan työvaloksi ja ne ei saa palaa ajettaessa eteenpäin, mutta jos sen kytkee peruutus valoon joka toimii vain pakittaessa niin hyväksytään.Tri-Lo kirjoitti:Onhan se nyt selvä että saabistilla pitää olla omatekokärry saabin akselilla..![]()
Tuosta peruutusvalohommasta muuten, tuleeko ongelmia (siis käytännössä ei laillisesti) jos laittaa sellaisen kylmästi sumuvalon piuhaan?
Vaihto edessänalleolut kirjoitti:jos nää isot herrat päättää niin että jarrut pitää olla ni .. ...
Eiköhän ne päätä että vaatimus ei koske vanhoja kärryjä. Uusia vaan siitä lähtien.nalleolut kirjoitti:jos nää isot herrat päättää niin että jarrut pitää olla ni .. ...
Eiväthän ne voi vaatia jarruja vuonna -79 rekisteröityyn ja alta 750kg:n kärriin, leimalla käynnin kyllä...nalleolut kirjoitti:luulen että kaikkia...näinhän ne asiat on ennenkin päätetty... kerran vuoteen katsastettava ja ja...
kerro yksikin hyvä syy miksi ei ..... ja mitä ne konttorilla muuten kyttäis ellei jarruja..OIZXXX kirjoitti:Eiväthän ne voi vaatia jarruja vuonna -79 rekisteröityyn ja alta 750kg:n kärriin, leimalla käynnin kyllä...nalleolut kirjoitti:luulen että kaikkia...näinhän ne asiat on ennenkin päätetty... kerran vuoteen katsastettava ja ja...
nalleolut kirjoitti:kerro yksikin hyvä syy miksi ei ..... ja mitä ne konttorilla muuten kyttäis ellei jarruja..OIZXXX kirjoitti:Eiväthän ne voi vaatia jarruja vuonna -79 rekisteröityyn ja alta 750kg:n kärriin, leimalla käynnin kyllä...nalleolut kirjoitti:luulen että kaikkia...näinhän ne asiat on ennenkin päätetty... kerran vuoteen katsastettava ja ja...
toivotaan nyt ettei tämä ehdotus ota tuulta siipiensä alle.. niin paljon made in mummola kärryjä näkee liikenteessä että luonto korjaa ne pois ennen ku katsastamaan joutuu![]()
Itsellä Muuli 1250 30cm lisälaidoilla ja kuomulla vuodesta 2000. Vikoja on kuomun ruostuvat lukot ja hapristuva abs muovikate, jota olen paikkaillut alumiinilla, epoksihartsilla ja kuidulla. Ajoltaan kärry on yhtä hyvä, kuin Kärppä! Eli hyvä!juhokare kirjoitti:Otanpa aiheen esille, koska itselläni on kiinnostusta tähän - tarvitsisin sitä lähinnä kesäisin.
Minkälaisia kokemuksia teillä on jarruttomista peräkärryistä? Voiko niitä käyttää talvella kesärenkailla, koska lakihan ei vaadi talvirenkaita jarruttomaan versioon? Vai pitäisikö minun ostaa jarrullinen, johon menee noin 2000kg? Minusta se olisi jo liiallisuutta, koska vähempi riittää. Pitäisin kohtuullisena vähintään 500kg kantavuutta. Ovatko jarruttomat peräkärryt luotettavia teillä? Toissa kesänä oli sateisella kelillä lähtenyt lapasista kylällä ilmeisesti jarruton peräkärry. Kuinka vanha ja minkä kuntoinen lie ollut, sitä en tiedä.
Muuli-kärry kiinnostaisivat. Mutta Saabklubilla taidetaan tarjota klubihintaan jotain muuta...minkä laatuinen se on?