juhokare kirjoitti:Onka ihmeen hiljaista. Esitin kysymyksiä. Osaako kukaan ja voiko kukaan vastata niihin?!?!?
No jos tavara on jo ostettu niin eikun pulttaamaan kiinni ja kokeilemaan..
Mutta joo, ovat Sachsin Super Touringit ihan hyviä ja laadukkaita vakioiskareita, enemmänkin mukavuuspainotteisia eli ei niistä mitään ratafiilistä saa. Mutta ajomukavuus tosiaan OK, vaimennusteho tavalliseen ajoon aivan riittävä ja ihan johdonmukainen äkkitilanteissakin. Ovat melkolailla kestäviäkin, taitaa Tontussa tulla takaparilla kohta n. 70 000Km täyteen eikä leimasedällä ollut sanomista (olisi kyllä ikäänkuin maksaneena mukavata saada niitä lukuja siihen lappuunkin ). Myös NG900:seen laittelin moisia kierroksen eikä löydy moitittavaa.
Njaa, kolkista ei ole kokemuksia kuin n. 260tkm rullatusta orkkiasalustasta 2.2TiDIn alla. Kommenttina pienikin yritys urheilulliseen ajoon tyrmättiin välittömästi alustan toimesta, mutta käytännön ajossa hirmu mukava ja leppoisa.
Nykyisessä (mamman käytössä oleva -01 kolkki) on Konin setti. Mielestäni hiukan epämukava. En tiedä saisko säädöllä löysemmäksi? Ilmeisesti saisi? Paras kompromissi ajettavuuden suhteen lienee Aeron alusta ("sport alustan" jouset), mutta korvaisin iskarit jollain aftermarket valinnalla, ehkä Monroella? Sachsit on nykyään aika "vaihtelevaa" laatua.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ok. Eräs foorumilainen nimimerkki Maikki väitti Monroeta juurikin tällaiseksi vaihtelevalaatuiseksi taikka vähänhuonolaatuisemmaksi. Kuka puhuu siis täyttä realisimia - sitä en tiedä. Riku möisi noita Monroen Reflex iskareita, mitä mieltä olette niistä?
juhokare kirjoitti:Ok. Eräs foorumilainen nimimerkki Maikki väitti Monroeta juurikin tällaiseksi vaihtelevalaatuiseksi taikka vähänhuonolaatuisemmaksi. Kuka puhuu siis täyttä realisimia - sitä en tiedä. Riku möisi noita Monroen Reflex iskareita, mitä mieltä olette niistä?
Hyvää ja huonoa. Ovat kestäneet rikkoutumatta, kohta 170tkm. Tosin on ollut jo jonkun aikaa pintapehmeyttä & joustavuutta. Uutena pintakovat, perheautoon mutkatielle sopivat "ratafiilistely" iskarit. Eivät toimi töyssyissä ja kuopissa. Iskarin venttiilijärjestelmä ei anna töyssyyn tai kuoppaan ajettaessa joustoa, vaan lyö "lukkoon" ja tunne on kuin koko iskari tulisi yläkiinnikkeestään läpi.