Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4237
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja vesa67 » La Maalis 03, 2012 00:19

Mulla toimii Knipexin sellaset noin 30cm pitkät suorat pihdit jo hyvin, niillä samoilla aukee turbojenkin kompurakotelon lukkorenkaat

Vigge: kyllä tossa kuvissa näkyy päätylevyn kiinnityskynsien palasia eli muusia toi oli
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 18920
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja nalleolut » La Maalis 03, 2012 08:12

jcarlson aiheutti monelle :saab: ;istille unettomia öitä :mrgreen: :mrgreen:

hienoa että INFOA tulee näiden automallien omistajille..
Kaikki NG900, OG9-3 ja OG9-5
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto » Ti Maalis 06, 2012 12:09

Kysynpä nyt ihan tyhmänä, en ole kyseistä paikkaa vielä vilkaissutkaan. Miten hihnapyörä käytännössä irtoaa, eli onko tiukassa? Saako sitä helposti pidettyä paikallaan, ettei pyöri mukana? Ja niin, kiitos tosiaan vinkistä, eipä ole tullut mieleenkään, että tällaistakin ongelmaa on näissä koneissa!

t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2160
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja t.t.j » Ti Maalis 06, 2012 12:13

KN/Lieto kirjoitti:Kysynpä nyt ihan tyhmänä, en ole kyseistä paikkaa vielä vilkaissutkaan. Miten hihnapyörä käytännössä irtoaa, eli onko tiukassa? Saako sitä helposti pidettyä paikallaan, ettei pyöri mukana? Ja niin, kiitos tosiaan vinkistä, eipä ole tullut mieleenkään, että tällaistakin ongelmaa on näissä koneissa!
Jos auto on ilmassa, niin vaihde silmään ja kaveri painamaan jarrua. Pitäisi pultin aueta suht sovinnolla.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977

melberi
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: La Syys 04, 2010 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja melberi » Ti Maalis 06, 2012 13:14

Vauhtipyörän lukitsin on helpoin keino. Muistaakseni jarrukikkaa kokeilin taannoin, mutta ei auttanut? Meisseli vauhtipyörän hampaiden väliin auttoi.

Ebaysta saa 'laser 3203' hakusanalla sopivan työkalun: http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... Categories

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9115
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja jcarlson » Ti Maalis 06, 2012 13:16

Jarrukikka ei toimi välttämättä jos kytkin alkaa luistaa ennenkuin pultti aukeaa. Tehokas pulttipyssy on monesti toimiva ratkaisu myös.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto » Ke Maalis 07, 2012 09:12

Mites toi automaattivaihteiston P-asento plus jarru, kai uskaltaa kokeilla? Pulttipyssyä ei ole.

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9115
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja jcarlson » Ke Maalis 07, 2012 09:15

En lähtisi P-asentoa vastaan vääntämään, saattaa hajota melko helposti. Jos viitsii investoida, niin laadukas sähkötoiminen pulttipyssy avannee pultin siinä missä paineilmatoiminenkin, jos kompuraa ei ole saatavilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto » Ke Maalis 07, 2012 09:22

Ok, mietitään vaihtoehtoja.

tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja tomipee » La Maalis 10, 2012 16:07

Pitäisikö jonkun kirjoitella kuvien kanssa tästä pienimuotoinen TSI ohje ja laittaa stickyksi?
Sen jälkeen ei voisi syyttää kuin itseään jos vahinko sattuu
Ng900

joteam1
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Joulu 07, 2011 21:02
Paikkakunta: Salo

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja joteam1 » Ma Maalis 12, 2012 11:34

KN/Lieto kirjoitti:Mites toi automaattivaihteiston P-asento plus jarru, kai uskaltaa kokeilla? Pulttipyssyä ei ole.
Mitenkäs tuo oikei toimii.... Mulla ainakin on noissa automaateissa kone pyörinyt p-asennolla :wink: Moottori käy ihan hyvin vaikka vaihde olisikin p-asennossa 8O
Murheena Audit S2, 200, A4 ja 2x A6 sekä Saab 9-5 Kombi 2,0T 141kw -99

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9115
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja jcarlson » Ma Maalis 12, 2012 12:29

Jep, eihän se moottorin hihnapyörän pultin irrotuksessa auta kun välissä on momentinmuunnin joka pyörii vapaana. P-asento pitää vain pyörät lukittuna joten tuli sekoaminen nyt esim. vetarin aukaisuun.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja Juha96 » Ma Maalis 12, 2012 12:58

Sen verran vauhtipyörässä ym. on hitautta, että pulttipyssyllä on hyvin auennut automaattivaihteisestakin tuo pultti. Vaihteenvalitsimen asennolla ei ole merkitystä (mulla on luultavasti ollut P:llä) eikä jarrun painamisella senkään vertaa.
9-5, 9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9115
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja jcarlson » Ma Maalis 12, 2012 13:05

Joo kyllä se pulttipyssyllä aukeaa oli sitten manuaali tai automaatti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

blair
"Viggen"
Viestit: 537
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja blair » Ti Maalis 13, 2012 13:20

Eli voi ilman mitään vauhtipyörän stoppareita tms. mopottaa pyssyllä hihnapyörän päästä?
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987

Vastaa Viestiin