Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Mulla toimii Knipexin sellaset noin 30cm pitkät suorat pihdit jo hyvin, niillä samoilla aukee turbojenkin kompurakotelon lukkorenkaat
Vigge: kyllä tossa kuvissa näkyy päätylevyn kiinnityskynsien palasia eli muusia toi oli
Vigge: kyllä tossa kuvissa näkyy päätylevyn kiinnityskynsien palasia eli muusia toi oli
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
jcarlson aiheutti monelle ;istille unettomia öitä
hienoa että INFOA tulee näiden automallien omistajille..
Kaikki NG900, OG9-3 ja OG9-5
hienoa että INFOA tulee näiden automallien omistajille..
Kaikki NG900, OG9-3 ja OG9-5
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Kysynpä nyt ihan tyhmänä, en ole kyseistä paikkaa vielä vilkaissutkaan. Miten hihnapyörä käytännössä irtoaa, eli onko tiukassa? Saako sitä helposti pidettyä paikallaan, ettei pyöri mukana? Ja niin, kiitos tosiaan vinkistä, eipä ole tullut mieleenkään, että tällaistakin ongelmaa on näissä koneissa!
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Jos auto on ilmassa, niin vaihde silmään ja kaveri painamaan jarrua. Pitäisi pultin aueta suht sovinnolla.KN/Lieto kirjoitti:Kysynpä nyt ihan tyhmänä, en ole kyseistä paikkaa vielä vilkaissutkaan. Miten hihnapyörä käytännössä irtoaa, eli onko tiukassa? Saako sitä helposti pidettyä paikallaan, ettei pyöri mukana? Ja niin, kiitos tosiaan vinkistä, eipä ole tullut mieleenkään, että tällaistakin ongelmaa on näissä koneissa!
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Vauhtipyörän lukitsin on helpoin keino. Muistaakseni jarrukikkaa kokeilin taannoin, mutta ei auttanut? Meisseli vauhtipyörän hampaiden väliin auttoi.
Ebaysta saa 'laser 3203' hakusanalla sopivan työkalun: http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... Categories
Ebaysta saa 'laser 3203' hakusanalla sopivan työkalun: http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... Categories
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Jarrukikka ei toimi välttämättä jos kytkin alkaa luistaa ennenkuin pultti aukeaa. Tehokas pulttipyssy on monesti toimiva ratkaisu myös.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Mites toi automaattivaihteiston P-asento plus jarru, kai uskaltaa kokeilla? Pulttipyssyä ei ole.
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
En lähtisi P-asentoa vastaan vääntämään, saattaa hajota melko helposti. Jos viitsii investoida, niin laadukas sähkötoiminen pulttipyssy avannee pultin siinä missä paineilmatoiminenkin, jos kompuraa ei ole saatavilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Ok, mietitään vaihtoehtoja.
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Pitäisikö jonkun kirjoitella kuvien kanssa tästä pienimuotoinen TSI ohje ja laittaa stickyksi?
Sen jälkeen ei voisi syyttää kuin itseään jos vahinko sattuu
Sen jälkeen ei voisi syyttää kuin itseään jos vahinko sattuu
Ng900
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Mitenkäs tuo oikei toimii.... Mulla ainakin on noissa automaateissa kone pyörinyt p-asennolla Moottori käy ihan hyvin vaikka vaihde olisikin p-asennossaKN/Lieto kirjoitti:Mites toi automaattivaihteiston P-asento plus jarru, kai uskaltaa kokeilla? Pulttipyssyä ei ole.
Murheena Audit S2, 200, A4 ja 2x A6 sekä Saab 9-5 Kombi 2,0T 141kw -99
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Jep, eihän se moottorin hihnapyörän pultin irrotuksessa auta kun välissä on momentinmuunnin joka pyörii vapaana. P-asento pitää vain pyörät lukittuna joten tuli sekoaminen nyt esim. vetarin aukaisuun.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Sen verran vauhtipyörässä ym. on hitautta, että pulttipyssyllä on hyvin auennut automaattivaihteisestakin tuo pultti. Vaihteenvalitsimen asennolla ei ole merkitystä (mulla on luultavasti ollut P:llä) eikä jarrun painamisella senkään vertaa.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Joo kyllä se pulttipyssyllä aukeaa oli sitten manuaali tai automaatti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Eli voi ilman mitään vauhtipyörän stoppareita tms. mopottaa pyssyllä hihnapyörän päästä?
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987