TTiD
Re: TTiD
Onse pihi värkki. Rapia 700km tuli mittariin ja kulutus 3.9l/100km. Ja sikaa on annettu sopivasti.
Ennen viritystä oli aika kikkailua että kulutuksen sai 4.5l/100km.
Ennen viritystä oli aika kikkailua että kulutuksen sai 4.5l/100km.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: TTiD
Kyllä tuo melkeen tipoilla kulkee.
Itte en pääse tolla TTiD:llä (180 hp) ku jonnekin 4,7 tienoolle kun oikein nätisti ja kaasuttamatta ajaa 300 kilsaa ja sekin pitää olla kesäkeli.
Edit: No höh, unohin motari-pätkän eli tosta matkasta about 50 km 120 km/h, 190 km 100km/h ja 70 km 80 km/h.
Itte en pääse tolla TTiD:llä (180 hp) ku jonnekin 4,7 tienoolle kun oikein nätisti ja kaasuttamatta ajaa 300 kilsaa ja sekin pitää olla kesäkeli.
Edit: No höh, unohin motari-pätkän eli tosta matkasta about 50 km 120 km/h, 190 km 100km/h ja 70 km 80 km/h.
Viimeksi muokannut VKe, Su Maalis 04, 2012 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: TTiD
Aika paha! Tuossa lähipiirissä on yhdellä VW Polo 1.2 TDI Bluemotion. Ei pääse alle 4 litran edes kesäkelissä maantiellä..A.L. kirjoitti:Onse pihi värkki. Rapia 700km tuli mittariin ja kulutus 3.9l/100km. Ja sikaa on annettu sopivasti.
Ennen viritystä oli aika kikkailua että kulutuksen sai 4.5l/100km.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
...ja meikä pääsee alle kympin jos oikein taiteilee!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
ja pääset myös liukkaalla liikenteeseen ja eteenpäin vaikka et taiteilekaan... Me muut tullaan ihan kohta, odotellaan vaan kun nää jäät sulaaMarko A kirjoitti:...ja meikä pääsee alle kympin jos oikein taiteilee!
Sininen Saab 9-3, '99
Re: TTiD
onkos nämä 130hv värkit jotenkin oleellisesti taloudellisempia kuin nämä vanhat TTid koneet?
juu, ja tiedän vanhassa on 180hv uudessa se 130 hv tosiaan..
juu, ja tiedän vanhassa on 180hv uudessa se 130 hv tosiaan..
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
Re: TTiD
Sama rauta on 130hv vs 180hv. Ainoa ero on softa, virisoftalla kulutus tippuu hieman kuten todettua..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: TTiD
Kysyjä varmaan meinasi esim. 2008 TTiD vs 2011 TTiD? Kiinnostaisi itseäkin. Ainakin CO2 lukema on tippunu noiden välillä radikaalisti.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: TTiD
Ne viimeisimmät 130 hp TTiD:t oli taloudellisempia vanhat TTiD:t.
Jos verrataan omenaa omenaan niin kulutuksissa on eroa 2008 ja 2011 mallien osalta. 180 hp Sedani TTiD manuaalin lukemat seuraavat yhdistetylle kulutukselle:
2008: 5,6 l/100km
2011: 4,9 l/100km
Lähde: Tuulilasi 7/2008 ja TM-autohinnasto netissä.
Jos verrataan omenaa omenaan niin kulutuksissa on eroa 2008 ja 2011 mallien osalta. 180 hp Sedani TTiD manuaalin lukemat seuraavat yhdistetylle kulutukselle:
2008: 5,6 l/100km
2011: 4,9 l/100km
Lähde: Tuulilasi 7/2008 ja TM-autohinnasto netissä.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: TTiD
Noissa ilmoitetuissa kulutuksissa pitää muistaa että ne on testisyklien kulutuksia. Mitään moottorin osia ei tarvitse vaihtaa (eikä AFAIK ole vaihdettukaan). Softa ja vaihteiston välitykset on vain optimoitu paremmin ko. sykliin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: TTiD
Auton painoa oli pudotettu ja pohjan muoviosia muotoiltu uusiksi sekä moottorin optimointi kuten edellä mainittiin. Molemmat laatikot koki myös muutoksia. Nämä kerrottiin lehdistö materiaalissa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red