Mahtuuko alle?
Re: Mahtuuko alle?
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Mahtuuko alle?
Olet tyrkkinyt etupaksiin pari hiekkasäkkiä, höhö.
Mutta joo, itseänikin omassa hieman tuo keuliminen ärsyttää. Just tuli vaihdettua sekä iskarit, että jouset eli mitään kovin suurta renppaa ei kyllä viittis, hmph. Vai onko tohon joku kikkakolmonen olemassa?
Edit. Ja joo, jälkimmäisessä oot parkkeerannut vielä enemmän päin helvettiä kuin ensimmäisessä.
Mutta joo, itseänikin omassa hieman tuo keuliminen ärsyttää. Just tuli vaihdettua sekä iskarit, että jouset eli mitään kovin suurta renppaa ei kyllä viittis, hmph. Vai onko tohon joku kikkakolmonen olemassa?
Edit. Ja joo, jälkimmäisessä oot parkkeerannut vielä enemmän päin helvettiä kuin ensimmäisessä.
Viimeksi muokannut JaniV, Ti Huhti 10, 2012 10:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otin turhan lainauksen pois. Ei tarvetta lainata mikäli vastaa edelliseen viestiin
Syy: Otin turhan lainauksen pois. Ei tarvetta lainata mikäli vastaa edelliseen viestiin
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Mahtuuko alle?
Kikka kolmosta ei ole. Mutta taitava jousiseppä auttaa asiaan. Ja viereinen ruutu on tyhjä, ja mä olen laiska vekslaamaan autoani tohon ruutuun...
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Mahtuuko alle?
En näistä paljon mitään tajua, mutta ilmeisesti jousta voi siis lyhentää.
Vaikuttaako moinen miten radikaalisti ajoon ja mitähän moinen operaatio maksaa?
Mulla tarvetta olisi ehkä sentti pari tiputtaa sitä etupäätä. Alustana on käytännössä uusi Saabin oma sporttialusta.
Vaikuttaako moinen miten radikaalisti ajoon ja mitähän moinen operaatio maksaa?
Mulla tarvetta olisi ehkä sentti pari tiputtaa sitä etupäätä. Alustana on käytännössä uusi Saabin oma sporttialusta.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Mahtuuko alle?
http://i42.tinypic.com/hrdkat.jpg
No siis, laillistahan tämä ei ole, ja varmasti jakaa mielipiteitä mutta itse tein seuraavasti.
Iskaritolppa pois, jousi käteen.
Jousesta täysi kieppi pois, ja pillillä lämmittämällä kääntämään katkaistua päätä sisäänpäin sen verran että istuu paikalleen kuten ennenkin. Eroa ei silmällä näe että JaniPetteri on sitä mennyt ronkkimaan.
Jousta ei sitten voi lyhentää yhtään enempää, tai se ei enää istu paikallaan heilumatta täydellisessä ulosjoustossa. Yhden kierroksen sietää ottaa pois ja jousi ei vielä pääse lähellekkään heilumista. Ja putoaa tuon kuvan kertoman 35mm.
Jousia ronklatessa pitää kaikkien muistaa että teräs käyttäytyy omalla tavallaan lämmitettäessä. Mutta jousiteräs on kaikista anteeksiantavinta, koska lämmöllä ne valmistetaankin. Kuhan muistatte sen ettette jäähdytä jousta millään nesteellä, vaan annatte sen jäähtyä omillaan. Muuten jousi karkaistuu, ja se ei enää kestä vääntymistä.
Ei tule jäykkä, eikä pintakova, ainoastaan matalampi. Ja ei myöskään iskari pohjaa, aika kovasti kokeilin ajamalla hidastetöyssyyn jota en muistanut kotimatkalla.
Huom. Laitonta.
Tämä oli siis kokeellista toimintaa, itselläni on etupäähän alustasarja jo, mutta taakse ei, vaihdan kaikki sitten kerralla kun taaksekin saan hankittua iskarit.
No siis, laillistahan tämä ei ole, ja varmasti jakaa mielipiteitä mutta itse tein seuraavasti.
Iskaritolppa pois, jousi käteen.
Jousesta täysi kieppi pois, ja pillillä lämmittämällä kääntämään katkaistua päätä sisäänpäin sen verran että istuu paikalleen kuten ennenkin. Eroa ei silmällä näe että JaniPetteri on sitä mennyt ronkkimaan.
Jousta ei sitten voi lyhentää yhtään enempää, tai se ei enää istu paikallaan heilumatta täydellisessä ulosjoustossa. Yhden kierroksen sietää ottaa pois ja jousi ei vielä pääse lähellekkään heilumista. Ja putoaa tuon kuvan kertoman 35mm.
Jousia ronklatessa pitää kaikkien muistaa että teräs käyttäytyy omalla tavallaan lämmitettäessä. Mutta jousiteräs on kaikista anteeksiantavinta, koska lämmöllä ne valmistetaankin. Kuhan muistatte sen ettette jäähdytä jousta millään nesteellä, vaan annatte sen jäähtyä omillaan. Muuten jousi karkaistuu, ja se ei enää kestä vääntymistä.
Ei tule jäykkä, eikä pintakova, ainoastaan matalampi. Ja ei myöskään iskari pohjaa, aika kovasti kokeilin ajamalla hidastetöyssyyn jota en muistanut kotimatkalla.
Huom. Laitonta.
Tämä oli siis kokeellista toimintaa, itselläni on etupäähän alustasarja jo, mutta taakse ei, vaihdan kaikki sitten kerralla kun taaksekin saan hankittua iskarit.
Itse en maksanut mitään. Tein itse.2.polvi kirjoitti:mitähän moinen operaatio maksaa?
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Mahtuuko alle?
No nyt näyttää keula hyvältä! Ei se kauaa kestänyt kattella trakstorina (ujosti vielä perää alas) hienosti ne kyllä sopii sinunkin autoon.
"Ite ku tekee, ni saa just sellasen ku tulee" -wippe #1419
#9-3 2.3T -99 NT stage:X v.2.2Re.. # 900 T16 -88 #99 GL T8 -84 #900 i16 2.0 -92#900 2.0i -97#Turbo 006 ex: 90, og 900 i8, ng 900 2.0i, og 9-3 2.0t, ng 9-3 Turbo X
#9-3 2.3T -99 NT stage:X v.2.2Re.. # 900 T16 -88 #99 GL T8 -84 #900 i16 2.0 -92#900 2.0i -97#Turbo 006 ex: 90, og 900 i8, ng 900 2.0i, og 9-3 2.0t, ng 9-3 Turbo X
Re: Mahtuuko alle?
Juu, ei tommosta kauaa viitti kattella, perä ei ole niin paha miltä näyttää kuvassa, mutta keula kun oli kaksi kertaa tuon perän verran koholla.
Nyt nimimerkkikin aukesi minulle. Kiitos hyvästä palvelusta. Kiitos kaupoista!
Nyt nimimerkkikin aukesi minulle. Kiitos hyvästä palvelusta. Kiitos kaupoista!
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Mahtuuko alle?
Olisko kellään kuvaa yhdistelmästä 18" vanteet ja tehtaan sporttialusta?
Mietin vaan, et kestääkö setti päivänvaloa ollenkaan...
Mietin vaan, et kestääkö setti päivänvaloa ollenkaan...
Re: Mahtuuko alle?
Olen ihastunut Dotzin Mugello vanteeseen 19":na. Olin niitä jo tilaamassa, mutta rengasmyyjä alkoi epäillä, että mahtuvatkohan nuo tuolla edes pyörimään. Sattuisikohan kenelläkään olemaan tämmöistä pakettia (8.5x19" mugello, ET35, rengas 235/35) 9-3 my08:n alla?
Re: Mahtuuko alle?
No tuo minun paketti on juuri noilla specseillä.
Vanteen mallilla ei ole väliä, kun jarrut mahtuu varmasti 19tuumaisen sisälle.
Omassa paketissa on vielä sentin leveämpi rengas. Mahtuu tuo setti alle.
Vanteen mallilla ei ole väliä, kun jarrut mahtuu varmasti 19tuumaisen sisälle.
Omassa paketissa on vielä sentin leveämpi rengas. Mahtuu tuo setti alle.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Mahtuuko alle?
Juurikin näin. Tässähän se taas nähtiin, että kannattaisi vähän tarkemmin lukea näitä ketjuja ennenkuin kyselee
Viimeksi muokannut JaniV, Ke Huhti 18, 2012 12:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otin turhan lainauksen pois. Ei tarvetta lainata jos vastaa edelliseen viestiin.
Syy: Otin turhan lainauksen pois. Ei tarvetta lainata jos vastaa edelliseen viestiin.
Re: Mahtuuko alle?
Minulla on kesäkumeina (ei vielä alla, koska kelit on mitä on) 235/40/18 ja vanne Saabin alkuperäisvanne eli leveys 7,5" ja et41. Kyllä raappaa sisapuolelta kiinni, kun kääntää renkaat linkkuun. Katsuri ei tosin tästä mitään ole sanonut. Ihmetyttää miten teillä ei raappaisi kiinni, vaikka on 1" leveämpi vanne ja rengaskin sentin leveämpi. Et:ssä ei eroa kuin 6mm. 25mm/2-6mm= n.6mm sisempänä + vielä leveämmän renkaan tuoma levennys. Kannattaa vilkaista sinne kaariin minkälaiset urat sinne on kulunut
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Mahtuuko alle?
8,5x25,4"=215,9mm
7,5x25,4"=190,5mm
Tuo vanteen leveys ero tässä tapauksessa ei tuo rengasta sisemmäs.
Olkakulmahan siellä ottaa ekana kiinni.
ET ero 6mm ja tuo 235 vs. 245 ero on 245:n hyväksi millin enemmän ulospäin tuolla leveämmällä ET35 vanteella, siis jos oletetaan, että nuo leveydet / kyljestä kylkeen mitta täsmäis noissa renkaissa "millilleen".
Kuitenkin noissa on eroja, niinkuin on kulutuspintojen leveydessäkin saman levyisten renkaiden ollessa kyseessä eri merkeillä.
Joskus olis mukava mitata koko leveyksiä isolla tönärillä ihan vertailun vuoksi.
7,5x25,4"=190,5mm
Tuo vanteen leveys ero tässä tapauksessa ei tuo rengasta sisemmäs.
Olkakulmahan siellä ottaa ekana kiinni.
ET ero 6mm ja tuo 235 vs. 245 ero on 245:n hyväksi millin enemmän ulospäin tuolla leveämmällä ET35 vanteella, siis jos oletetaan, että nuo leveydet / kyljestä kylkeen mitta täsmäis noissa renkaissa "millilleen".
Kuitenkin noissa on eroja, niinkuin on kulutuspintojen leveydessäkin saman levyisten renkaiden ollessa kyseessä eri merkeillä.
Joskus olis mukava mitata koko leveyksiä isolla tönärillä ihan vertailun vuoksi.
Re: Mahtuuko alle?
Tuossa olkakulma-asiassa olet täysin oikeassa, eihän se vanne tietenkään ole ensimmäinen kohta, joka raappaisi. Olisi Saabin insinöörit saaneet laittaa pari milliä pienemmän et:n alkuperäisvanteisiin, jotta mahtuisi pyörimään alla raappaamatta
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Mahtuuko alle?
Itellä Hirschin 18" vanteet 225/40-18 renkailla ja tehtaan sporttialustalla, kestänyt päivänvaloa jo usean vuoden. Välillä ehkä tekisi mieli pudottaa sentin tai pari, mutta sitten taas etupuskuri raapii joka paikkaan kiinni (sitä se kyllä tekee jo nykyisinkin). Kuvia täällä. Oikeasta yläkulmasta kun klikkaa "Avaa uuteen ikkunaan" niin näkyy kuvat isompana, muuten ei oikein saa selvää että paljonko jää renkaan ja kaaren väliin tilaa.JamoS kirjoitti:Olisko kellään kuvaa yhdistelmästä 18" vanteet ja tehtaan sporttialusta?
Mietin vaan, et kestääkö setti päivänvaloa ollenkaan...