Sama korpee täällä. Ajotiellä kikkaillaan ja sit kun nähään lähestyvä auto niin vedetään nurin turvalleenKomppaaja kirjoitti:Joka kevät esiin ryömivät skeittaripellet vituttaa. Siis ei se skeittaaminen sinänsä vituta koska se on harrastus muiden joukossa, mutta mikä ihmeen vimma on sitten ruveta ajotiellä niitä taitojaan hiomaan ? Ei hyvä...
mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
-
Saabisti -77
- "Hölösuu"
- Viestit: 1100
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Nykysellään ois varmaan aivan kauheata ottaa harja tai pari mukaan ns. hyväksytylle reenialueelle ja talkoilla se puhtaaks, kun ei kunnan mies oo vielä Willellä ehtiny.suorsa kirjoitti:Mikäli reilussa kahdessa kymmenessä vuodessa ei ole ihan kaikki unohtunut niin autotiellä on soraa huomattavasti vähemmän kuin jalkakäytävällä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ei kuulu asiaan millään tavalla se että ajotiellä on vähemmän soraa. Ajotie ei ole skeittareita varten, ja sitä myöden selvä. Ja voi olla että siinä vaiheessa se muistuu mieleen kun siinä heitetään pienet frontside olliet, kaadutaan ja auto ajaa yli. Kiva kiva....suorsa kirjoitti:Mikäli reilussa kahdessa kymmenessä vuodessa ei ole ihan kaikki unohtunut niin autotiellä on soraa huomattavasti vähemmän kuin jalkakäytävällä.Komppaaja kirjoitti:Joka kevät esiin ryömivät skeittaripellet vituttaa. Siis ei se skeittaaminen sinänsä vituta koska se on harrastus muiden joukossa, mutta mikä ihmeen vimma on sitten ruveta ajotiellä niitä taitojaan hiomaan ?
Ps. urbaani sanakirja kertoo että frontside ollie =

Viimeksi muokannut Komppaaja, Ti Huhti 10, 2012 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Pari viikkoa sitten näin harjoittelijoita tuossa yhdellä asuinalueella, en oikein ensin käsittänyt mitä pari alakouluikäistä teki jalkakäytävällä laudan ja katuharjan kanssa... Toinen harjasi sen verran rivakasti että esiintynee muutaman vuoden kuluttua Suomen curling-joukkueessa.aero kirjoitti:Nykysellään ois varmaan aivan kauheata ottaa harja tai pari mukaan ns. hyväksytylle reenialueelle ja talkoilla se puhtaaks, kun ei kunnan mies oo vielä Willellä ehtiny.suorsa kirjoitti:Mikäli reilussa kahdessa kymmenessä vuodessa ei ole ihan kaikki unohtunut niin autotiellä on soraa huomattavasti vähemmän kuin jalkakäytävällä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Graafista suunnitteluahan voi opiskella vaikka Lahden Muotoiluinstituutissa. Kova koulu. Voin ihan omakohtaisen kokemuksen perusteella kertoa, vaikka eri linjalla kylläkin opiskelin.Rattivaihde kirjoitti:Graafisen suunnittelun koulutusohjelma Lapin yliopistossa, valintakokeet ovat sattumoisin siellä missä oppilaitoskin
Edit: Jos sitä meinasit että miksi haen sinne asti, niin tuolla alalla vaihtoehdot ovat Aalto-yliopisto ja Lapin yliopisto, ja näen jälkimmäisen sopivan huomattavasti paremmin itselleni niin asuntojen tarjonnan ja hintatason, sijainnin kuin ihmistenkin puolesta. Plussana auto ei ruostu yhtä pahasti kuin täällä
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^Niin juu, amk-puolella kyllä, Aalto ja Lappi ovat ainoat vaihtoehdot yo-puolella (ja haku on jo tehty täksi kevääksi
).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tähän unohtuikin ensin vastata, en laskenut noita koska ne tulevat joka tapauksessa eteen mutteivät ole yhtä välittömästi vastassa kuin bensalaskuaero kirjoitti:+Rengaskulut (40000km&400e/rengassarja) 1e/100km + öljynvaihdot (25e/10000km) 0,25e/100km = +19,80e auton hintoihin. Plus muut huoltokulut arpaheitolla samaa luokkaa kuin öljynvaihdot, eli yhteensä karvan päälle 20e. Eihän se nyt sinänsä paljoa ole (ja tuostakin voi tinkiä ja pihistellä, mutta sen kannattavuus voi olla vähän niin ja näin), mutta luokkaa +10% pelkillä polttoaineilla laskemiseen verrattuna. Eikä niitä juuri kukaan laske, kun ovat "harvinaisia kertaeriä", mutta reissun tuomaa kulumaa kuitenkin. 9-3:ssa nuo sulla tuskin realisoituu, mutta ymmärtääkseni satkun kulut on kokonaan omilla harteillas.Rattivaihde kirjoitti:Matka 792 km x 2 = 1584 km
- 900:lla, jos kulutus 8 litraa/100km, hintaa tulee 8/100*1584*1,75=221,76€, 7,5l/100km hintaa 207,9€, 7l/100km 194,04€
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
flunssa, koko lössissä. Tosin junioriedustus sairastaa huomattavasti vanhuksia paremmin
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24850
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ilma +6
tie +20
Autos sisäl +42.8
tie +20
Autos sisäl +42.8
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Turhaa lainausta käyttäen totean, että ACC kaipaa kalibrointia, sikäli mikäli ei ollut tarkotus saunailtaa Suapissa viettää?nalleolut kirjoitti:Ilma +6
tie +20
Autos sisäl +42.8
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24850
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
turha lainaus perään mikä v*tun ACC ...... luu-ulkona kaasari og900:Sella sata lasissa kutostietä.. I FEEL GOODV.J.S kirjoitti:Turhaa lainausta käyttäen totean, että ACC kaipaa kalibrointia, sikäli mikäli ei ollut tarkotus saunailtaa Suapissa viettää?nalleolut kirjoitti:Ilma +6
tie +20
Autos sisäl +42.8
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tuohon tyyliin alkuosan viime kesää viettäneenä suosittelen uudelleenkiinnittämään lämmönsäätöpyörylän käyttötangonnalleolut kirjoitti:tie +20
Autos sisäl +42.8
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24850
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
turhia vinkkejä kun tiedän vian olevan itse hanassa.. niinkin kummallista ku se on .. tanko paikoillaan ,mutta huonosti tapahtuu mitään..Rattivaihde kirjoitti:Tuohon tyyliin alkuosan viime kesää viettäneenä suosittelen uudelleenkiinnittämään lämmönsäätöpyörylän käyttötangonnalleolut kirjoitti:tie +20
Autos sisäl +42.8
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
http://www.iltalehti.fi/autot/2012041115438229_au.shtml
Tälläiset päätökset, sekä tälläisiä päätöksiä tekevät päättäjät.
Tälläiset päätökset, sekä tälläisiä päätöksiä tekevät päättäjät.
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Itse olen omannut hemmetisti tuuria noiden ajokorttiuudistusten aikataulujen suhteen, mopokortin sain reilun vuoden ennen hinnan kymmenkertaistumista ja ajokortin näemmä melko tarkkaan vuotta ennen uudistusta. Ketään näitä uudistuksia pidempään seurannutta ei luultavasti yllätä se että ajokortin hankkimisesta opetusluvalla tehdään paljon kalliimpaa, mitä muuta voi odottaa kun uudistuksia on taas kerran ajamassa liikenteenhäirintävirastojen ohella pääasiassa autokoulut...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22