Komppaaja kirjoitti:Joka kevät esiin ryömivät skeittaripellet vituttaa. Siis ei se skeittaaminen sinänsä vituta koska se on harrastus muiden joukossa, mutta mikä ihmeen vimma on sitten ruveta ajotiellä niitä taitojaan hiomaan ? Ei hyvä...
Sama korpee täällä. Ajotiellä kikkaillaan ja sit kun nähään lähestyvä auto niin vedetään nurin turvalleen ja vastataan auton äänimerkkiin keskisormella...
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
suorsa kirjoitti:Mikäli reilussa kahdessa kymmenessä vuodessa ei ole ihan kaikki unohtunut niin autotiellä on soraa huomattavasti vähemmän kuin jalkakäytävällä.
Nykysellään ois varmaan aivan kauheata ottaa harja tai pari mukaan ns. hyväksytylle reenialueelle ja talkoilla se puhtaaks, kun ei kunnan mies oo vielä Willellä ehtiny.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Komppaaja kirjoitti:Joka kevät esiin ryömivät skeittaripellet vituttaa. Siis ei se skeittaaminen sinänsä vituta koska se on harrastus muiden joukossa, mutta mikä ihmeen vimma on sitten ruveta ajotiellä niitä taitojaan hiomaan ?
Mikäli reilussa kahdessa kymmenessä vuodessa ei ole ihan kaikki unohtunut niin autotiellä on soraa huomattavasti vähemmän kuin jalkakäytävällä.
Ei kuulu asiaan millään tavalla se että ajotiellä on vähemmän soraa. Ajotie ei ole skeittareita varten, ja sitä myöden selvä. Ja voi olla että siinä vaiheessa se muistuu mieleen kun siinä heitetään pienet frontside olliet, kaadutaan ja auto ajaa yli. Kiva kiva....
Ps. urbaani sanakirja kertoo että frontside ollie =
Viimeksi muokannut Komppaaja, Ti Huhti 10, 2012 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
suorsa kirjoitti:Mikäli reilussa kahdessa kymmenessä vuodessa ei ole ihan kaikki unohtunut niin autotiellä on soraa huomattavasti vähemmän kuin jalkakäytävällä.
Nykysellään ois varmaan aivan kauheata ottaa harja tai pari mukaan ns. hyväksytylle reenialueelle ja talkoilla se puhtaaks, kun ei kunnan mies oo vielä Willellä ehtiny.
Pari viikkoa sitten näin harjoittelijoita tuossa yhdellä asuinalueella, en oikein ensin käsittänyt mitä pari alakouluikäistä teki jalkakäytävällä laudan ja katuharjan kanssa... Toinen harjasi sen verran rivakasti että esiintynee muutaman vuoden kuluttua Suomen curling-joukkueessa.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Rattivaihde kirjoitti:Graafisen suunnittelun koulutusohjelma Lapin yliopistossa, valintakokeet ovat sattumoisin siellä missä oppilaitoskin
Edit: Jos sitä meinasit että miksi haen sinne asti, niin tuolla alalla vaihtoehdot ovat Aalto-yliopisto ja Lapin yliopisto, ja näen jälkimmäisen sopivan huomattavasti paremmin itselleni niin asuntojen tarjonnan ja hintatason, sijainnin kuin ihmistenkin puolesta. Plussana auto ei ruostu yhtä pahasti kuin täällä
Graafista suunnitteluahan voi opiskella vaikka Lahden Muotoiluinstituutissa. Kova koulu. Voin ihan omakohtaisen kokemuksen perusteella kertoa, vaikka eri linjalla kylläkin opiskelin.
Rattivaihde kirjoitti:Matka 792 km x 2 = 1584 km
- 900:lla, jos kulutus 8 litraa/100km, hintaa tulee 8/100*1584*1,75=221,76€, 7,5l/100km hintaa 207,9€, 7l/100km 194,04€
+Rengaskulut (40000km&400e/rengassarja) 1e/100km + öljynvaihdot (25e/10000km) 0,25e/100km = +19,80e auton hintoihin. Plus muut huoltokulut arpaheitolla samaa luokkaa kuin öljynvaihdot, eli yhteensä karvan päälle 20e. Eihän se nyt sinänsä paljoa ole (ja tuostakin voi tinkiä ja pihistellä, mutta sen kannattavuus voi olla vähän niin ja näin), mutta luokkaa +10% pelkillä polttoaineilla laskemiseen verrattuna. Eikä niitä juuri kukaan laske, kun ovat "harvinaisia kertaeriä", mutta reissun tuomaa kulumaa kuitenkin. 9-3:ssa nuo sulla tuskin realisoituu, mutta ymmärtääkseni satkun kulut on kokonaan omilla harteillas.
Tähän unohtuikin ensin vastata, en laskenut noita koska ne tulevat joka tapauksessa eteen mutteivät ole yhtä välittömästi vastassa kuin bensalasku Ja 9-3:ssa tosiaan eivät mulle tule kuitenkaan, 900:ssa tulevat.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Itse olen omannut hemmetisti tuuria noiden ajokorttiuudistusten aikataulujen suhteen, mopokortin sain reilun vuoden ennen hinnan kymmenkertaistumista ja ajokortin näemmä melko tarkkaan vuotta ennen uudistusta. Ketään näitä uudistuksia pidempään seurannutta ei luultavasti yllätä se että ajokortin hankkimisesta opetusluvalla tehdään paljon kalliimpaa, mitä muuta voi odottaa kun uudistuksia on taas kerran ajamassa liikenteenhäirintävirastojen ohella pääasiassa autokoulut...
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22