Noniin,eli tuossa renkaita vaihtaessa auto oli ylhäällä ja siinä takapyöriä pyörittelin niin kunnon rohina kuului,eikä pyörinyt paljon mitään.Tuskin nyt polkupyörän pyörän lailla tulisi pyöriä,mutta onko normaalia?
Miten muuten saisi selville kumpi takapyörän laakeri siellä vouvottaa?
Kuuluuko pyörän pyörittäessä rohista
Kuuluuko pyörän pyörittäessä rohista
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Kuuluuko pyörän pyörittäessä rohista
No eihän se nyt ääntää kovin saa
ja pyöriäkkin pitäisi kohtuudella.
Pyöränlaakeri viat helppo eliminoida apurin kanssa jos ei muuten ole kokemusta: kaveri painamaan jarrua jolloin välyksien pitäisi häipyä jos siis pyöränlaakeri rikki..jos vielä tuntuu väljää on se jossain muualla pyörän ripustuksessa..

ja pyöriäkkin pitäisi kohtuudella.
Pyöränlaakeri viat helppo eliminoida apurin kanssa jos ei muuten ole kokemusta: kaveri painamaan jarrua jolloin välyksien pitäisi häipyä jos siis pyöränlaakeri rikki..jos vielä tuntuu väljää on se jossain muualla pyörän ripustuksessa..
Re: Kuuluuko pyörän pyörittäessä rohista
Voisiko tuo rohina kuulua käsijarrun kengistä? Jos ottavat vähän rumpuun kiinni. Tietysti käyttöjarrunkin palat voisivat pitää ääntä.
#2509
Saab 9-5 Kombi Hirsch -03
Saab 9000i -90
Saab 9-5 Kombi Hirsch -03
Saab 9000i -90
Re: Kuuluuko pyörän pyörittäessä rohista
Laakerihan paremmin jurisee kun rohisee.
Ite oon pruukannu painaa/ruuvata palat reilusti kauas ja kokeilla samalla satulan luistien toiminta, sitten vasta kuunnellu laakerin. Sama toimintamalli niin pienemmissä kuin isommissakin. Tuo käsijarru on sit se ongelmallinen, kun sieltä voi kyllä kuulua ääni, mutta eliminointi ei oikein onnistu kuin levy irrottamalla. Jos käsijarrua kiristää, se voi hävittää myös mahdollisen laakerivälyksen kuuluvista...
Ite oon pruukannu painaa/ruuvata palat reilusti kauas ja kokeilla samalla satulan luistien toiminta, sitten vasta kuunnellu laakerin. Sama toimintamalli niin pienemmissä kuin isommissakin. Tuo käsijarru on sit se ongelmallinen, kun sieltä voi kyllä kuulua ääni, mutta eliminointi ei oikein onnistu kuin levy irrottamalla. Jos käsijarrua kiristää, se voi hävittää myös mahdollisen laakerivälyksen kuuluvista...
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
Re: Kuuluuko pyörän pyörittäessä rohista
Käppäri osaa hämätä, toki jos löysää säätöä ja kokeilee sitten. Samalla tulisikin tehtyä määräaikaissäätö käppärille, kun palauttaa säädön oikeaksi. Säätöä pystyy ruukkaamaan ruuvimeisselillä pyöränpultin reiästä. Olen joskus tehnyt säädön ihan rivarin parkkipaikalla tunkkaamalla renkaan ylös ja irroittamalla yhden pultin. Säätöratas näkyy lampun avulla reiästä ja se on aikalailla yläreunassa. Tasapääruuvarilla säätö. Ensin jumiin ja sitten vähän takaisin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01