9-5 vai tonnari?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
vahajub
"Viggen"
Viestit: 573
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 13:25
Paikkakunta: KUOPIO

Re: 9-5 vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja vahajub »

Mites toi lähetys tapahtuu displayreparsille, eli jos maksan esim. paypalin kautta niin kopio maksusta ja yhteystiedot pakettiin mukaan ja matkaan? :wink:
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-5 vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja tturku »

Pistä suoraan simonille viestiä, vastailee tiheään sähköposteihin ja palvelu pelaa. Nm. joku 6-7 ACC:tä ja SIDiä Simonilla käyttänyt. Itse olen sopinut maksun sähköpostilla ja Euroina pistänyt seteleitä näyttöjen mukaan... Paypal varmasti myös kätevä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-5 vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja 3J »

Paypal on hyvä, kun sivulla on suoraan maksulinkit. Muista laittaa paluuosoite mukaan. :wink:
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Avatar
vahajub
"Viggen"
Viestit: 573
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 13:25
Paikkakunta: KUOPIO

Re: 9-5 vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja vahajub »

myllypa kirjoitti:Tuo mainitsemasi öljy vuoto "kolosta" on ihan tyypillinen eli ketjun kiristäjän tiiviste vuotaa. Helppo homma vaihtaa ko. tiiviste (usit tiiviste) alunperin.
Minkähän kokoinen o-rengas tiiviste tuohon menee?
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
Avatar
vahajub
"Viggen"
Viestit: 573
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 13:25
Paikkakunta: KUOPIO

Re: 9-5 vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja vahajub »

Morjenns :wink:

Sidissä uusi näyttö "kaapeli" paikallaan ja näyttäis toimivan täydellisesti, pitää tilata tuohon acc-paneliin kanssa kun näyttäis vilkkuvan kun painelee säätönappuloita :roll:

Tsau :wink:
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: 9-5 vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja AZP »

Hankitko siis tämän, vai minkälainen korjaus oli kyseessä?
vahajub kirjoitti:Heip :wink:

Tommonen löyty ebaystä, tarjoo jotain sid-näytön korjau juttua, onkos joku kokeillu?

http://viewitem.eim.ebay.fi/SAAB-93-95- ... 86260/item
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: 9-5 vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

vahajub kirjoitti:
myllypa kirjoitti:Tuo mainitsemasi öljy vuoto "kolosta" on ihan tyypillinen eli ketjun kiristäjän tiiviste vuotaa. Helppo homma vaihtaa ko. tiiviste (usit tiiviste) alunperin.
Minkähän kokoinen o-rengas tiiviste tuohon menee?
Se kiristinrungon USIT- tiiviste on M22, (30mm ulko, 21.5mm sisä kumihuulineen, vahv. 2mm) löytyy mm. hydrauliikka- sekä traktorivaraosaliikkeistä ja joskus jopa hyvinvarustetuista autotarvikeliikkeistä.

Kiristimen pikkupultin eli sen jousen sekä muovikaran allekätkevän laipallisen tulpan O-renkaaksi käy sisä 10-11mm, halk. 2.5mm NBR eli nitriilikumi.
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2681
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: 9-5 vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Minusta kun tuntuu että vahajub ei tarkoitta ketjunkiristintä vaan sitä vanhaa virranjakajan paikkaa :idea:

Noissa alkupään tomaatti femmoissa tehostajan alipainepumppu oli sähköinen, ja tuossa kuvan uudemmassa mallissa sillä kohtaa on mekaaninen pumppu.
Kuva
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: 9-5 vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Ahaa joo, lueskelin vain edellisistä viesteistä jotta koneen oikealla puolella venttiilikopan alapuolella. Ja oikeasti koneen oikea puolihan on oikea kuskinpukilta käsitettynä, kuten kaikki autoa koskeva autohommissa yleensäkin.

Mutta tokkopa noista kiristimen tiivisteiden mitoista haittaakaan on.
Avatar
vahajub
"Viggen"
Viestit: 573
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 13:25
Paikkakunta: KUOPIO

Re: 9-5 vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja vahajub »

AZP kirjoitti:Hankitko siis tämän, vai minkälainen korjaus oli kyseessä?
vahajub kirjoitti:Heip :wink:

Tommonen löyty ebaystä, tarjoo jotain sid-näytön korjau juttua, onkos joku kokeillu?

http://viewitem.eim.ebay.fi/SAAB-93-95- ... 86260/item
Tuolta tilasin: http://pixelfix.net/eng/saab.html
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
Avatar
vahajub
"Viggen"
Viestit: 573
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 13:25
Paikkakunta: KUOPIO

Re: 9-5 vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja vahajub »

CDTA kirjoitti:Minusta kun tuntuu että vahajub ei tarkoitta ketjunkiristintä vaan sitä vanhaa virranjakajan paikkaa :idea:

Noissa alkupään tomaatti femmoissa tehostajan alipainepumppu oli sähköinen, ja tuossa kuvan uudemmassa mallissa sillä kohtaa on mekaaninen pumppu.
Kuva
Juuri tuota kohtaa tarkoitin!!!
Voi helvetti miten hyvä foorumi...tää toimii :wink:
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: 9-5 vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja AZP »

vahajub kirjoitti: Tuolta tilasin: http://pixelfix.net/eng/saab.html
Kiinnostavaa. Miten tuo uusi kaapeli asennetaan? On aika tarkkaa työtä varmaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
vahajub
"Viggen"
Viestit: 573
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 13:25
Paikkakunta: KUOPIO

Re: 9-5 vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja vahajub »

AZP kirjoitti:
vahajub kirjoitti: Tuolta tilasin: http://pixelfix.net/eng/saab.html
Kiinnostavaa. Miten tuo uusi kaapeli asennetaan? On aika tarkkaa työtä varmaan.
Jep!
Hyvät ohjeet tuli mukana ja youtubesta löytyy video kyseisestä toimenpiteestä www.youtube.com/watch?v=I_iJRdWeEYw&NR=1 , tarkkana sai olla kun asetti nauhan näytölle, sopivasti peilaamalla sai kosketuspinnat kohdilleen, noin tunti meni koko hommassa :wink:
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
Avatar
vahajub
"Viggen"
Viestit: 573
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 13:25
Paikkakunta: KUOPIO

Re: 9-5 vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja vahajub »

CDTA kirjoitti:Minusta kun tuntuu että vahajub ei tarkoitta ketjunkiristintä vaan sitä vanhaa virranjakajan paikkaa :idea:

Noissa alkupään tomaatti femmoissa tehostajan alipainepumppu oli sähköinen, ja tuossa kuvan uudemmassa mallissa sillä kohtaa on mekaaninen pumppu.
Kuva
Moi :wink:

Kertoisko joku vielä minkälainen tiiviste tuohon menee?

Kiitos :wink:
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2681
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: 9-5 vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Helpoimmalla pääset kun putsaat öljyt kunnolla pois ja laitat siihen jotain tiivisteliimaa/silikonia tuubista, niin ei tarvii purkaa mitään.
Vastaa Viestiin