ng900 ahto-ongelmat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
st3b3
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 09:35

ng900 ahto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja st3b3 »

moro! pakko kysyä kun alkaa usko loppua tohon saabiin,

eli missä vikaa kun ei ahda kunnolla, stage3 kiinni ja ahtopyynti 1,35 bar. t7 mankku päivitys tehty ja ahtaa vaan 0.8bar? en ymmärrä? imukärsään puhallettu nii ei vuoda ja ahdin pitäis toimia myös, speedpartsin tb 25/28 ja perusahtop. on 0,4-0,45 bar? mistä etsiä vikaa? ja minulla on vv suodatin mutta ahtaessa kuuluu apparin kojelaudan sisältä suhinaa kui ois joku isompikin ahdin vai hämääkö se vv suodatin siellä konehuoneessa? ja on kolmen tuuman dp

apuja!!!!

terveisin Teemu
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: ng900 ahto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

kerro vielä mikä on tulos kun testaat kolmosvaihteella paineiden tuottoa ja pysymistä kun W-letku on irti mankkuvenalta. Tuollainhan normaalisti ahdot karkaa 2500rpm paikkeilla fuelcutille ellei kaasujalkaa höllää
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
st3b3
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 09:35

Re: ng900 ahto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja st3b3 »

no se jää siihen 0.8 bar tienoille ei ainakaa yli kilon mee?? ajattelin et voisko vika olla ahtimessa (speedparts)? ainii ja eilen ku otin w letkun veks nii tuli fuelcut jo ahtomittarin mukaan jossai kilossa?, mutta sen jälkee ei cutannu yhtään. nopeemmin kyllä kerää nuo ahdot ku letku irti mutta ei yli kilon mee ja ilman letkua suddaa kakkoselle vaihdettaessa vielä hyvän matkaa mutta letku kiinni nii ei paljoa suddaa :) mielenkiintosia juttuja. usko loppuu
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: ng900 ahto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ahtomittari näyttää väärin koska fuelcut on 1,5 bar normaalisti noissa stg3 softissa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
st3b3
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 09:35

Re: ng900 ahto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja st3b3 »

en usko, menee samoissa auton oman mittarin kanssa ja kyllä sen perstuntumalla huomaa ku on 1,5 bar tai 1,0 bar :) mun tapauksessa 1.0 bar
st3b3
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 09:35

Re: ng900 ahto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja st3b3 »

ja kumminkin huolettaa se että miksi ei ahda muilla fuelcutille, ihan niiku se ei jaksais? entä jos ahtimessa vikaa? kannattaisko laittaa vakioahdin kiinni?
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: ng900 ahto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja karg »

Jospa sen mankkuvenan ohjaus ei toimi kunnolla -> hukkaportti ei jaksa pysyä kiinni tarpeeks pitkään. Onko kaikki mankkuvenalta lähtevät letkut ehjiä ja liitokset tiiviitä? Hukkaportin kello ehjä sisältä? Tai sitte alkaa nakuttelemaan. Arvauksia vaan...

Fuelcutissa pitäs auton oman ahtomittarin neulan olla siellä punasen loppupäässä.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: ng900 ahto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Eipä. back to basics:

a) Kertoman mukaan ilman W-letkua ei ahda kuin 0,8 eli järjestelmä ei rajoittamattomanakaan pysty tuottamaan kunnolla painetta. Kertoman mukaan myös painepuoli on puhallustestillä testattu tiiviiksi.

Onko pakoputkisto ihan varmasti läpivirtaava takavaimentimia myöten ?

Fuelcut ei todellakaan tule 1 barissa ellei softa ole väärin tehty stg3. Virhe voi olla ahtomittarin hitaassa viisarissa tai silmissä tai harvinaisin vika eli MAP anturissa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: ng900 ahto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja karg »

Tuli vaan mieleen, että jos hukkaportin kello on sökö, niin voisko se jopa rajoittamattomana päästää hukkaportin avautumaan liian aikaisin?
st3b3
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 09:35

Re: ng900 ahto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja st3b3 »

munki mielestä se ei niiku jaksais pysyy kiinni se hukkaportti, että jospa se kello ois viallinen, täytyy koittaa tosta toisesta ahtimesta ottaa se irti ja kokeilla sillä josko alkas toimimaan, tälläki hetkellä ajelen ilman w letkua ku lähtee paremmin mutta ei vedä fuelcutille :D jos portti kerta ittestää avautuu :D ja mihkä asti pysyy kiinni vakiohukkis, jamistä löytys prempaa ja edulliseti..
st3b3
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 09:35

Re: ng900 ahto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja st3b3 »

ja vesa se putki kyllä varmasti hengittää ku vuotaakin nii paljon
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: ng900 ahto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja tomipee »

st3b3 kirjoitti:ja vesa se putki kyllä varmasti hengittää ku vuotaakin nii paljon
Meinaatko että jos putkisto vuotaa niin se virtaa hyvin?
Ng900
st3b3
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 09:35

Re: ng900 ahto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja st3b3 »

putkistosta kuvaus. 3" db ja racekat ja siitä eteenpäin 2,5 takapöntölle asti joka on semmonen töttöröö siinä vaa mihin mahtuu vaikka käsi sisälle, nii en usko et ahistaa :D, vuotaa sen takia koska putkessa ei oo joustopalaa. pääse se koko putki elämään.
jermuu
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2012 16:56

Re: ng900 ahto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja jermuu »

Noniin, nyt on onkelmaa. Eli auto saab ng900 ja viriä on garret t28, jt 3'' putkisto, dekan 630cc ja ohjelma niille ja sit t7 mankkuvena.

Eli yks päivä lähdin normaalisti kolmosella ohitttamaan ja ei kule mihkään. Ahdot nousee siihen oman mittarin keltasen alkuu ja sit tökkää kuin seinään. Ei ole oireillut mitenkään ennen tätä niin turbo sieltä nyt ei varmaan mennyt ole, kun ei tule sinistä pössyä ja turbon pitäisi olla finturbolla just käyny. Kaasua kun nyt painaa niin mustaa savua kyllä tulee melko lailla, tyhjäkäynnillä kuitenkin täysin normaali ja savuton. Ahdot siis vain ei suostu nousemaan. Ahtoputkia kateltu ja näyttäisivät olevan ehjiä kaikki

Kohtuu noviisi näitten autojen kanssa niin mistä tulisi lähteä vikaa etsimään? Jälkiasennettu viisari ei liiku mihinkään, mutta saattaa muutenkin olla jo tiensä päässä.

Toivottavasti joku saa selvää.
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: ng900 ahto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Mulla oli samanmoista vikaa, veti rikkaalle ja pössyytti mustaa aivan saatanasti sekä ei ahtanut. Antaako vikakoodia? Lambdan vaihdoin, sekä turbolta lähtevä ensimmäinen mutka oli klemun alta revennyt. Ei nähnyt ennen kuin painetta laski järjestelmään.

Mulla siis oli parikin vikaa.
Vastaa Viestiin