MY88 Saab OG900
Re: MY88 Saab OG900
Hienostihan tuo istuu, paremmin kuin orggis.
Re: MY88 Saab OG900
No joo täytyy myöntää että aika hyvin istuu ja onhan tuo nyt tällä kertaa samasta autosta peräisin että pitäisikin istua, vaikka olihan kyljissä kuitua aika paljon, jotta saatiin korilinjat täsmäämään.
Eli tänään on ruiskittu toinen kerros filleriä ja tämän annetaan nyt vajota pari päivää, jonka jälkeen pistetään vielä pohjamaali päälle ja sen jälkeen pintamaalia niskaan.

Eli tänään on ruiskittu toinen kerros filleriä ja tämän annetaan nyt vajota pari päivää, jonka jälkeen pistetään vielä pohjamaali päälle ja sen jälkeen pintamaalia niskaan.

#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Tänään siis hiottu fillerit etupuskurista sen jälkeen vielä uudet piukat kitit, hionta ja sen jälkeen fillerit taas.
Huomenna jos sais pohjiin ja keskiviikona väreihin, ehkä?
Sopivasti näyttäis nyt tuo etupuskuri sopimaan korisarjan kera, perkale kun polttelee ei saa varmaan nukutuksi pariin yöhön
Huomenna jos sais pohjiin ja keskiviikona väreihin, ehkä?
Sopivasti näyttäis nyt tuo etupuskuri sopimaan korisarjan kera, perkale kun polttelee ei saa varmaan nukutuksi pariin yöhön

#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Todella pitkien työvaiheiden jälkeen olemme tässä tilanteessa.
Täytyy huomenna mennä kiireen vilkkaan ihmettelmään miltä uudet rekkarinkilvet moisessa näyttävät ja ennenkaikkea miltä se näyttää korissa kiinni!
Toivottavasti tää yö mennee nopeesti

Täytyy huomenna mennä kiireen vilkkaan ihmettelmään miltä uudet rekkarinkilvet moisessa näyttävät ja ennenkaikkea miltä se näyttää korissa kiinni!
Toivottavasti tää yö mennee nopeesti


#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Valmistuuko tämä laitos v-lopuksi kesäpäiville? 

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: MY88 Saab OG900
Juuh, kyllä pitäis valmistua. En tierä vaan jaksaako yksin lähteä käymään Forssassa, kun ei ole kilometrejä kauheesti takana. Katsotaan.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Tää päivä tuli ja äsken tuli maalarilta kuvatusta..
Tämmöseltä nyt näyttää, maski puuttuu mutta se pitää vielä fiksata kuntoon jos kaikki menee putkeen niin pääsee tänään vielä Turun potkuihin!

Tämmöseltä nyt näyttää, maski puuttuu mutta se pitää vielä fiksata kuntoon jos kaikki menee putkeen niin pääsee tänään vielä Turun potkuihin!

#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Taas autolla töissä ja jotain pientä fiksailua esim. takapönttöä pitää laskea vähän alemmaksi nappaa välillä puskuriin kiinni. Maski pitää rakennella ja maalata.
Tuli tuo tankattua pitkästä aikaa tankki täyteenkin, eikä tuo ees maksanut kuin 93€ tankillinen, muistin että olis ollut isompi tankki
Näistä kuvista nyt näette kuinka pahasti etupuskuri on korkeammalla kuin muu korilinja, mutta mennään tällä tää kesä ja nautitaan mahdollisista vioista ja pikku vioista, joita sitten fiksaillaan tuleman mukaan.
Niin pitkä aika viimeistä kilometreistä, että nyt on pakko pitää ajelutaukoa hieman.
Mut tämmönen tuli hauskaa oli ja rahaa meni, ugh!



Tuli tuo tankattua pitkästä aikaa tankki täyteenkin, eikä tuo ees maksanut kuin 93€ tankillinen, muistin että olis ollut isompi tankki

Näistä kuvista nyt näette kuinka pahasti etupuskuri on korkeammalla kuin muu korilinja, mutta mennään tällä tää kesä ja nautitaan mahdollisista vioista ja pikku vioista, joita sitten fiksaillaan tuleman mukaan.
Niin pitkä aika viimeistä kilometreistä, että nyt on pakko pitää ajelutaukoa hieman.
Mut tämmönen tuli hauskaa oli ja rahaa meni, ugh!



#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Käyty punnitsemassa ja yllätys oli suuri 1280 kg kera kuski(85kg) eli oikeastaan painaa reilu 10kg enemmän kuin vakio näyttää rekisteriotteessa 1170 kg.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Et käynyt puntaroimassa ennen muutoksia? Nyt ei voi kuin arvailla oikeaa vertailukelpoista muutosta, jotenkin en luota rekisteriotteen painoon. Onko otteen massa kuivana vai miten?
Viimeksi muokannut f-19, Pe Kesä 08, 2012 13:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: MY88 Saab OG900
En käynyt en, kun olis ollut silloin viisaampi.
Nyt vois joku onnellinen OG900 3d:n T16 omistaja käydä puntarilla mittaamassa mitä auto painaa?
En luota minäkään rekisteriotteen painoihin enkä tiedä mistä ne edes revitään? Tuo on vielä siis oman autoni paino jolloin se oli i8 tehtaalta lähtöisin, mutta tuskin koneessa ole kuin 20kg eroa vrt. T16?
Jollakulla jos olis faktaa tuosta painon mittaamisesta, onko tosiaan kuivana vai ei? Itsellä oli vielä ihan täysi tankki.
Nyt vois joku onnellinen OG900 3d:n T16 omistaja käydä puntarilla mittaamassa mitä auto painaa?
En luota minäkään rekisteriotteen painoihin enkä tiedä mistä ne edes revitään? Tuo on vielä siis oman autoni paino jolloin se oli i8 tehtaalta lähtöisin, mutta tuskin koneessa ole kuin 20kg eroa vrt. T16?
Jollakulla jos olis faktaa tuosta painon mittaamisesta, onko tosiaan kuivana vai ei? Itsellä oli vielä ihan täysi tankki.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Omamassa on auto ajokunnossa, eli nesteet sisällä, ei kuivana. 1988 on vielä ilman kuljettajaa ja matkatavaroitansa. Polttoainetankin täyttöasteesta liikkuu kahta tietoa, 75% ja täynnä, en ole varma että kumpi on oikein.
Toki se otteen omamassa on uutena rekisteröidyissä autoissa valmistajan ilmoitus eikä ko. yksilön punnitustulos. Käytettynä tuoduista osa on ihan punnittu.
Toki se otteen omamassa on uutena rekisteröidyissä autoissa valmistajan ilmoitus eikä ko. yksilön punnitustulos. Käytettynä tuoduista osa on ihan punnittu.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: MY88 Saab OG900
Harmi kun itsellä on katsastus vasta ens keväänä tuolle sigun -88 Satkulle. Otteessa nimittäin myös tuo 1170kg ja yleensä tulee niitä konttorin painoja katseltua, jos niihin nyt niin kovin suurta uskomista on, vaikka tuontiautot näillä punnitaankin. Ja alunperin tuo mun satku on tietojeni mukaan ollut T8 ja -04 vaihdettu tilalle B202. Toisaalta taasen tuon sigun toisen, eli -85 T16 satkun rekisteriotteessa on painoksi muistaakseni annettu 1270kg. Tässä tosin on sähköinen kattoluukku, mutta muuten molemmat ovat koreiltaan 3-ovisia
Re: MY88 Saab OG900
Niin katsastuskonttorilla mitataan akselimassat?
Muistaakseni jossakin oli että tuolla 900 T16 painaisi tosiaan tuon 1300kg, tuo kattoluukku ei varmaan tuo kuin jotain 20kg heepeleineen?
Muistaakseni jossakin oli että tuolla 900 T16 painaisi tosiaan tuon 1300kg, tuo kattoluukku ei varmaan tuo kuin jotain 20kg heepeleineen?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Niin joo oishan itelläkin tuo 3d satku aika lähellä orkkispainoja, turbo ehkä painaa vähän enemmän ja IC+putket... en tiedä. Akku takana muuttaa orggispainojakaumaa. Lisäks turhan vahvistinlankun vois ruuvata kontista pois... Kellään sopevaa liikuteltavaa vaakaa?