mAir vs. pinl

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
jlukka
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 19:10
Paikkakunta: Oulu

Re: mAir vs. pinl

Viesti Kirjoittaja jlukka »

Pienen tutkinnan jälkeen huomattiin, että kello on ehjä ja samalla peruspaineita säädetty 10 kierroksen verran. Nyt ahtaa sen max 0,7 bar ja herää aikaisemmin. Tiiveystesti paineilmalla paljasti vuodon jossain turbon lähistöllä. Nyt mAir on karvan verran mReq edellä joissain tilanteissa, mutta kiihdyttäessä yhä jää sen 200-300. Mahtaisiko tilanne korjautua paikkaamalla vuodon ja jättää takaiskuventtiilit tutkimatta?
#6063
Nyk: Tesla Model Y LR -23 ja SAAB 9-3 Cabriolet -03
Ex: SAAB 9-5 2.3T Arc -02, SAAB 96 -70
SaabSilvasti
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2012 10:52

Re: mAir vs. pinl

Viesti Kirjoittaja SaabSilvasti »

Näkeekö sidistä ahtopaineet, kun mulla on se että kahta nappia painamalla saa ne kaiken maailman jutut näkyviin niin onko joku niistä ahtopaine???
baaS 9-5 2.3t 98' etanoli teinikärry
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: mAir vs. pinl

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Pinl
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
NoNI
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 08:36
Paikkakunta: Tampere

Re: mAir vs. pinl

Viesti Kirjoittaja NoNI »

hakua käyttämällä löytää kaikenlaista.

esim.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... t=sid+info
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: mAir vs. pinl

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Tällä erää ongelma poistui, kun vaihtoi yhden alipaineletkun. Sen, joka tulee siitä rintapellin härpäkkeeltä läppäkotelolle. Alkoi ahtamaan barin luokkaa ja 1050 pyyntiin vastattiin about tonnin toteutumalla. Loput vaihdetaan, kun päästään letkukaupoille :lol: .
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
booster
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ti Syys 06, 2011 13:39

Re: mAir vs. pinl

Viesti Kirjoittaja booster »

olipa hyvä että täällä oli tällänenkin viestiketju. löyty ratkaisu omaankin ahtovajavaisuuteen, just sama letkunpätkä iha haperoa.. ja nyt kulkee nii ..kovasti taas
9-5
Ford F250
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: mAir vs. pinl

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Palataan vanhaan ketjuun. Koitin tänään peruspaineita ja voi että, veti suuta hymyyn. Nauratti nimittäin ihan äänen, kun perstuntuma oli mitä oli ja SID näytti 0,2 - 0,23 barin lukemia :lol: :lol:.

Meno oli melko rauhaisaa, sanoisin. Eli peruspaineiden säädöillä pitäisi jossain välissä jatkaa. Täytynee kaivaa vanhoja stooreja, että tietää kumpaan suuntaan kellolta pitää käännellä :roll:. Ehkäpä tämän jälkeen myös mAir seuraa vähän paremmin mReqiä...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: mAir vs. pinl

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Tankoa pitää lyhentää jos haluat korottaa paineita.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
blobbo
"Aero"
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:05

Re: mAir vs. pinl

Viesti Kirjoittaja blobbo »

Osaako joku sanoa, mihin peruspaineen säätö vaikuttaa? Nouseeko ahdot nopeammin kevyellä kaasulla?

Itsellänikin se on alhainen (mankkuvenan piuha irti SID:n mukaan noin 0,2 bar). Auto silti ahtaa normaalisti 1,1-1,2 baria ja mair/mreq noin 1070 niin kuin pitääkin.

Puhtaasti peruspaineille auto ei taida kovinkaan helposti mennä, vaan ahdot rajottuu esim 0,7 bariin. (kerran yksi letku pompsahti irti, ja silloin ahdot jäivät tuohon)
Vastaa Viestiin