
"Turbonappi" etusumuvalon kytkimestä
"Turbonappi" etusumuvalon kytkimestä

Viimeksi muokannut KAPU2, La Kesä 16, 2012 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: "turbo-nappi" etusumuvalon kytkimestä
Kyllähän tuo toimii kunhan otat juurikin sieltä sumarin liittimeltä jatkamalla syötön mankkuvenalle. Silloin se on sumarin releen ja sulakkeen takana.
Lisäksi jotta "sumari" on päällä niin mitä ehtoja pitää täyttyä, huomiovalo/ajovaloasento ? Sumareillahan ei ollut valvontaa joten vikavaloakaan ei tule ?
Lisäksi jotta "sumari" on päällä niin mitä ehtoja pitää täyttyä, huomiovalo/ajovaloasento ? Sumareillahan ei ollut valvontaa joten vikavaloakaan ei tule ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: "turbo-nappi" etusumuvalon kytkimestä
Lähteekö noi piuhat irti mankun ja sumuvalon liittimiltä rikkomatta liittimiä ja katkaisematta johtoja?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: "turbo-nappi" etusumuvalon kytkimestä
On tuossa ideassa yksi heikko kohta. Trionicissa on adaptoituva ahtopaineen säätö, jonka sopeutus menee oletettavasti pieleen ajettaessa mankkuvena pois päältä. Eli sitten kun turbon pistää päälle pitää sopeuttaa säädin muutamalla täyskaasukiihdytyksellä isolla vaihteella. Tuo ei ole iso ongelma, koska homma hoituu automaagisesti eikä puuttuva magneettiventtiilin kontakti sytyttele mitään vikavaloja. Onkos kukaan kokeillut sitä konstia, että olis automaatin ja manuaalin ahtokartat käytössä ja karttaa voisi vaihtaa kytkimellä ?
Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Re: "turbo-nappi" etusumuvalon kytkimestä
Ei onnistu ng900/og9-3 ainakaan kun softassa on ruksittava kohta vaihteistotyypin valintaa varten
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: "turbo-nappi" etusumuvalon kytkimestä
Tämähän toimii
En huomannut kyllä tuota sopeutusta koeajolla. Pysyykö mankulla sähköt kun auton sammuttaa? Muutenhan sopeutus alkaisi alusta joka ajolla.

EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: "turbo-nappi" etusumuvalon kytkimestä
Täh ?
Ei se mankku mitään sopeutusparametreja pidä muistissa, eculla ne on talletettuna.
Eikä se soputus nyt oikeesti niin iso juttu ole, jos ekassa reippaammassa kaasutuksessa lyö yli niin siihen se kyllä sitten jääkin. T5:ssa toi adaptaatio on nopeaa.
Ei se mankku mitään sopeutusparametreja pidä muistissa, eculla ne on talletettuna.
Eikä se soputus nyt oikeesti niin iso juttu ole, jos ekassa reippaammassa kaasutuksessa lyö yli niin siihen se kyllä sitten jääkin. T5:ssa toi adaptaatio on nopeaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: "turbo-nappi" etusumuvalon kytkimestä
Sellainen henkilökohtainen kysymys, että miksi haluat vaihtaa karttojen ja peruspaineen välillä? Siis mikä on motivaattori tämän muutoksen takana?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: "turbo-nappi" etusumuvalon kytkimestä
Mutta eihän trionic tiedä meneekö mankulle oikeasti virtaa vai ei? Eli se voi olla tosiaan vähän ihmeissään kun vaikka miten pyytäisi isompia ilmamassoja mutta niitä ei tule vaikka pitäisi. Eihän tämä tosiaan mikään ongelma ole jos adaptaatio on niin nopeaa mitä kerrottu. Mutta kuitenkin aina ahtopaineet/adaptaatio tulisi muuttumaan riippuen nappulan asennosta ja silloin tuloksena hetkellistä, totutusta poikkeavaa käytöstä ahtopaineiden osalta?vesa67 kirjoitti:Täh ?
Ei se mankku mitään sopeutusparametreja pidä muistissa, eculla ne on talletettuna.
Eikä se soputus nyt oikeesti niin iso juttu ole, jos ekassa reippaammassa kaasutuksessa lyö yli niin siihen se kyllä sitten jääkin. T5:ssa toi adaptaatio on nopeaa.
Mut joo, vastaus kysymykseen, mankulla ei pysy virrat kun auton sammuttaa ja se todellakin unohtaa kaiken mitä oli oppinut ja palaa siihen yhteen asentoon ja asetukseen

Re: "Turbonappi" etusumuvalon kytkimestä
T5 ei muuten pyytele ilmamassoja vaan ahtopainetta.
Eikä magneettiventtiili ei ole mikään itseoppiva komponentti joten oikeasti se adaptaation tulos tallettuu T5 eculle tasan niin kauan kuin sillä sähköt pysyy (eli akkua autossa riittää)
Eipä tuosta ole käytännön ajossa huomannut mitään isompaa haittaa vaikka mankkuvenalta on sähköjohtoa temponut pois parkissa tai rampilla.
Eikä magneettiventtiili ei ole mikään itseoppiva komponentti joten oikeasti se adaptaation tulos tallettuu T5 eculle tasan niin kauan kuin sillä sähköt pysyy (eli akkua autossa riittää)
Eipä tuosta ole käytännön ajossa huomannut mitään isompaa haittaa vaikka mankkuvenalta on sähköjohtoa temponut pois parkissa tai rampilla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: "Turbonappi" etusumuvalon kytkimestä
Mä olenkin joskus ihmetellyt miksi toiset kanssa-autoilijat ajaa aina sumuvalot päällä. Aiemmin luulin, että se on vaan coolia, mutta nyt syy on lopultakin selvinnyt. Niillä on kaikilla turbonappi pohjassa
Tuo on ehkä paras nappi kaikista. Kertalaakista saa coolin vaikutelman ja sata hevosta lisää 


Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Re: "Turbonappi" etusumuvalon kytkimestä
Paitsi KAPU2:n Saabi on sleeper.. sillähän ei oo sumuvalot paikallaan 

Re: "Turbonappi" etusumuvalon kytkimestä
Sumarien kanssa oikein toteutettunahan tuo toimii niin, että valittavissa on joko sumarit tai ahdot. Niillä keleillä, joilla sumareille on jotain käyttöä, ei ahdoista ole juurikaan iloa. Ja jos jostain syystä lainaa autoaan niin cool kuskille, että pitää sumareita päällä päivällä, tietää ettei ko. heppu ainakaan revittele autoa rikki
.

Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla