Re 85 Softa

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3463
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Tokkopa tuosta kannattaa yöuniaan menettää. Aivan kaikkea ei ole puristettu mikä irtoaisi. Napen jäljiltä softat ovat kunnossa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
blobbo
"Aero"
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:05

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja blobbo »

Softaa en itse epäile pätkääkään, se on varmasti kaikin puolin hyvä. Enemmin huoletti se, että indikoiko nuo laittamani arvot, että kaikki on autossa kunnossa.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5876
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja tturku »

eiköhän se nappe ole ahtimen ottanut huomioon. Sen verran kauan leikkinyt noilla softilla ja tietää mitä tekee.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Arvot mun mielestä ok, ja Voisin tähän todeta että noilla pyynneillä "mreg" edes saa mitään ongelmaa aikaiseksi tehtyy...jos kaikki hardware puolella ehjää. Ite kikkaillu ton tomaatin kanssa niin paljon että tuskimpa moni muu on lähtenny kokeileen, että millä väännöillä se aski antaa perix kun kyseessä sit niinkin pienet muutokset väännöis ku 5Nm. Ja "muutamana" päivänä käynny pari kolme eri softaa ines...eli tosta voi vaan arvailla montaa eri versioo tullu testattuu viimesen 2-3 vuoden aikana. ensin sai bensa softa kuasii ja sit jokune vuas sen jälkee alko toi biopowerjumppa joka tuo vielä enemmä sitä jerkkuu mukaan ja taas homma muuttu. et sellasta.
9-3.1972
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

GT17 boostcal saattaa laiskan ahtojen nousun/piikkauksen aiheuttaa 15T ahtimen yhteydessä, mutta jos boostcal on otettu 15T softasta niin se lienee kunnossa.

Pinl vs. mAir kertoisi siitä että massamittari on väsähtänyt. 1000mg pitäisi toteutua pikemmin stabiililla 2000 pinl:llä. (1 bar). Saattaa aiheuttaa Ad85 heittelyä massamittarivika, joskin myös imuvuoto voi tehdä sitä. Tiiveyden varmistus ja jos ei sillä asetu niin uusi massamittari.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Mertmi kirjoitti:On kyllä syytä olla alussa tarkkana sid-infon antaman tiedon tulkinnassa. Oman 9-3:n softaus paljasti viallisen ilmamassamittarin. Mreg ja Mair eivät kohdanneet. Mitattu ilma ei saavuttanut missään vaiheessa pyyntiä. Hupaisinta on että luulin autoani ehjäksi. :)
Pitääkö noi luvut olla siis kovalla kuormalla identtiset?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei identtiset mutta kauheasti ei saisi mAir jäädä jälkeen. Jos mAir jää jälkeen ja siihen nähden Pinl (ahtopaine) on liian korkea, niin se yleensä indikoi massamittarivikaa. Jos Pinl vs. mAir suhde on järkevä, niin syynä on yleensä löysä hukkaportin kello tai ahtovuoto. Ihan ylä- ja alakierroksilla pyynnistä yleensä jäädään kuitenkin myös sen takia että ahdin ei vain jaksa tuottaa ihan sitä mitä pyydetään. Keskialueella pitäisi toteutua jos kaikki rautapuolella kunnossa ja softa järkevä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10503
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

jcarlson kirjoitti:GT17 boostcal saattaa laiskan ahtojen nousun/piikkauksen aiheuttaa 15T ahtimen yhteydessä, mutta jos boostcal on otettu 15T softasta niin se lienee kunnossa.
Tuosta on kokemustakin. Omassa femmassa oli pitkän aikaa matalapaineturbon softa ja ahtimena mitsu. Välillä oli T5 koneen pakonokka ja sen kanssa piikkasi pahasti kun lähti esim. risteyksestä kiihdyttämään. Sen ihan huomas että kun ahdot nousi kone suorastaan ryntäsi ja sitten muuttui vanhaksi tutuksi matalapaineturboksi. :) Kun sitten sopivasti sattui myynnissä olemaan oikeanlainen (ehjä) pakonokka, vaihdoin sen paikalleen ja ryntäily väheni.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Pola »

mulla tuntus kans asettuvan ahdot sinne 1.2 bar paikkeille. Mreq ja mair on sillon siinä 10XX
#3272
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Löytyykö jostain kaavio tuolle E85 sid infolle mikä luku tarkoittaa mitäkin?
Nämä on kaikki niin uusia juttuja mulle, et jos joku yrittää selittää sitä
mulle kasvotusten, en tajua yhtään mitään. Pitää olla paperilla ylhäällä mitä
luku/arvo tarkoittaa ja sid näyttö edessä.
Se on vähän kun mummolle opettaisi windows 7 asennusta, ajureineen ja ohjelmineen...
Tosiaankin kun ei ole koulutusta eikä kokemusta hirveesti auton moottori tekniikasta,
turboista puhumattakaan, niin tämä ymmärtäminen meinaa olla vähän hankalaa
välillä.
Kiinnostusta ja koulutusta ei ole ollut ennen kuin maalipintaan, stereoihin ja tietotekniikkaan.
Oon koittanu paljon lukea muiden kirjotuksia ja kysymyksiä, mut tuntuu
nekin vähän vaikealta ymmärtää. Useampi tunti on istuttu torquen ja läppärin
kanssa tuon sidin edessä autossa ja yrittää päntätä asioita, mut silti tuntuu et
jos olis lappu missä olis sid luvut/arvot ja niiden selitykset, voisin ymmärtää
asiat helpommin...

Siksi nämä mun foorumin tyhmät kysymykset :roll:
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
-pete
"Hirsch"
Viestit: 789
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 10:01
Paikkakunta: Siuntio

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja -pete »

Tarkoitatko suunnilleen tällaista listaa: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=87456
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Loistavaa, hain vain väärillä hakusanoilla :)
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10503
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ebay:n kautta ostettu uusi ilmamassamittari on nyt 9-3:ssa paikallaan ja hyvin pelaa. Mair nousee Mreg lukemaan ja vetää paremmin kuin ennen. Etanolin määräkin calibroitui tolkun lukemaan. Ennen näytti 98E:lle 16%. 10km ajolla tuli kaksi adaptaatiota ja lukema 3%.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Onko olemassa taulukkoa noista ilmamassoista vs. ahtopaine tai sitten laskukaavaa millä noita voisi laskea?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Pola »

ymmärsinkö oikein että näis vanhois autois toi Ad85 ei nouse paljon yli 750?
#3272
Vastaa Viestiin