Re 85 Softa

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Ilmeisesti näin on. Ainakaan itsellä MY99 autossa ei vaihtelua juuri ole yli tuon 750. Hieman yli 4tkm ajettuna pelkästään re85, eiköhän sieltä nyt jo ole vanhat bensat poistunu taivaan tuuliin.
Ahdonvoimaa
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä se nousee vanhemmissakin 850 asti jos adaptaatio tapahtuu oikein. Vanhoissa autoissa vaan on järkiään ilmavuotoja..
Kaikki ilmavuodot korjattuna ja uudella massamittarilla kyllä '99 mallinenkin auto adaptoituu täysin oikeaan etanoliprosenttiin. Rikkinäinen MAF tosin yleensä nostaa adaptaatiota, ilmavuodot laskee.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kyllä tuo meidän 9-5 2.3t -98 näytti jo toisen E85-tankin jälkeen 83-84% etanoolipitoisuutta. Pelkällä bensiinillä useampi tankki peräkkäin antaa pitoisuudeksi 0%. Pientä heittoa on mutta ei tosiaan mitään 10%yksikköä missään tapauksessa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jep, muutaman prosenttiyksikön heitto on täysin OK ja menee normaalin seosvaihtelun piikkiin, sitä suuruusluokkaa olevia korjauksia on aivan ehjissäkin autoissa toleranssien takia. 10 prosenttiyksikköä on jo vähän paljon, mutta pitää muistaa että se vastaa toisaalta vain vajaan 5 prosenttiyksikön long term trimmiä. Eli sama asia kuin bensasoftalla Amul olis n. +500. Varsin pieni ilmavuoto jo tekee tuon verran heittoa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Pola »

Ysikasilla näytti nollaa, nyt neljäs tankillinen retanolia menossa, Ad85 nyt 735 ja ilmavuodot tilkitty. Amul on -29
#3272
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

jcarlson kirjoitti:Kyllä se nousee vanhemmissakin 850 asti jos adaptaatio tapahtuu oikein. Vanhoissa autoissa vaan on järkiään ilmavuotoja..
Kaikki ilmavuodot korjattuna ja uudella massamittarilla kyllä '99 mallinenkin auto adaptoituu täysin oikeaan etanoliprosenttiin. Rikkinäinen MAF tosin yleensä nostaa adaptaatiota, ilmavuodot laskee.
open sid itsellä myös mutta bensalla mennään...mitäs tuosta pitäis tarkkailla lukemia ilmavuotojen suhteen.takaiskun vebakopalta kattelin huvikseen eilen,mutta muut mahd. ilmavuotopaikat tutkimatta.
vanha auto niin jostain varkilla falskaa,miten paljon ja vaikuttaako eri juttu..persdyno ei huomaa,mutta oishan se kiva varmistua,turhaan mopotehoilla ajele...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Pola »

Ainakin olennnaista on että Pinl nousee sinne ~2000. Mulla oli coolerin letku puhki niin jäis sinne 1500 nurkille, aiheuttaen ns. Mopotehot. Amul pomppas samalla arvoon -1250.
#3272
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Ensimmäinen vuoto löydetty. Venakopalta lähtevä takaisku ei pidä ollenkaan.
Ahdonvoimaa
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Pola kirjoitti:Ainakin olennnaista on että Pinl nousee sinne ~2000. Mulla oli coolerin letku puhki niin jäis sinne 1500 nurkille, aiheuttaen ns. Mopotehot. Amul pomppas samalla arvoon -1250.
no hitto,itsellä parhaimmillaan pinl n.1750 vaikka miten polkee...softana siis jcarlsonin stage1 ja garret siis...
onkohan normi,saakohan tolla stagella ees tonne pinl 2000 puolelle?

mites tuo amul tarkkailu mitä pitäis olla ja missä vaiheessa?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Enpä muista mikä softaversio kyseessä mutta jos on tehdasviri niin ei kuulu enempää ahtaa, jos muu stage1 niin pitäisi vähän enemmän. mReq ja mAir kertoo pitäisikö ahtoja olla enemmän vai ei.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Omassa 9-5:ssä oli ilmavuoto taannoin huohottimen liitoksessa. Banjon tiivistys ei onnistunut edes uudella kupariprikalla. Imukobran tiivistepinta oli niin vino että se piti oikaista huomalla. Tiivisteeksi viritin kupariprikan jonka reiän sisään sopi o-rengas. Näin siitä tuli hyvä. Samoin bypass-venttiilin liitos kobraan falskasi. Siihen laitoin alkuperäisen o-renkaan sijaan kaksi peräkkäin. Tuli napakka siitäkin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

jcarlson kirjoitti:Enpä muista mikä softaversio kyseessä mutta jos on tehdasviri niin ei kuulu enempää ahtaa, jos muu stage1 niin pitäisi vähän enemmän. mReq ja mAir kertoo pitäisikö ahtoja olla enemmän vai ei.
joo kyllä nuo mreq mair seuraa toisiaan...tehdasviri on
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sitten ahtopaine on ihan normaali, ei tehdasvirin paljoa yli 0,8 kuulu ahtaakkaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

jcarlson kirjoitti:Sitten ahtopaine on ihan normaali, ei tehdasvirin paljoa yli 0,8 kuulu ahtaakkaan.
Tämä selvä...tattis
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja j-k »

Mistä voisi kertoa se, että Mair on n.10-15 yksikköä isompi kuin Mreg ?

Lisätäänpä nyt, että immu on putsattu ja näkyvät ilmavuodot korjattu. Tyhjäkäynti on hiukan heittelevää n. 50 rpm... Oliko niin, että EVAP-takaiskut voivat myös aiheuttaa ilmavuotoa ? Tarviiko mankkuvenalta letkun irroittaessa testilenkillä varoa liiallista kaasuttelua ?

Lisätäänpä vielä yksi kysymys, eli millähän tavalla sidistä pitäisi päästä muuttamaan näkyviä arvoja ? Jostain luin, että tarvisi rullata mode yläriville ja settiä pitkään painaa, mutta itselläni ei tätä modea ole ollenkaan...

Ylin rivi näyttää kolmea lukemaa 75 75 75 ja sitten toisessa näyttöön tulevassa infossa lukee Ecor dbc 48d ja monta ***- symbolia. Tämän jälkeen tulee sitten rpm ja lambda...
9-3 2.0t AT -01 stg1
Vastaa Viestiin