Tehdasasenteisen Webaston käyttöohje?
Tehdasasenteisen Webaston käyttöohje?
Tuli hommattua uusi Tonnari taloon (2,3T aut. -93).
Myyjäkään ei tiennyt mitä myi, kun huomasin siinä sijaitsevan akun vieressä BW50 mallisen Webaston. Koska tämä yksilö on ollut Euroopan kiertolainen on siihen vaihdettu käyttöohjekirja eikä siis sisällä mitään ohjetta Webaston käyttöön.
Sain itselleni oudon ajotietokoneen näyttämään testiä, joten alla olevasta kuvasta näkyy mitä kaikkea se sisältää:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/U ... directlink
Ja vielä kuva itse laitteen tarrasta:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/z ... directlink
Eli en oletakaan laitteen lähtevän käyntiin heittämällä, kun sitä ei ole vuosiin käytetty. Mutta sikäli/mikäli tuo laite huollettuna/korjattuna lähtisi käyntiin, olisi mukava tietää sen käytöstä jotain (ajastin tms.)
Kaikki apu otetaan kiitollisena vastaan. Myös vihjeet sopivista laitteen huoltopaikoista hintasuuntineen kelpaavat.
Terkuin
Marco
Myyjäkään ei tiennyt mitä myi, kun huomasin siinä sijaitsevan akun vieressä BW50 mallisen Webaston. Koska tämä yksilö on ollut Euroopan kiertolainen on siihen vaihdettu käyttöohjekirja eikä siis sisällä mitään ohjetta Webaston käyttöön.
Sain itselleni oudon ajotietokoneen näyttämään testiä, joten alla olevasta kuvasta näkyy mitä kaikkea se sisältää:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/U ... directlink
Ja vielä kuva itse laitteen tarrasta:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/z ... directlink
Eli en oletakaan laitteen lähtevän käyntiin heittämällä, kun sitä ei ole vuosiin käytetty. Mutta sikäli/mikäli tuo laite huollettuna/korjattuna lähtisi käyntiin, olisi mukava tietää sen käytöstä jotain (ajastin tms.)
Kaikki apu otetaan kiitollisena vastaan. Myös vihjeet sopivista laitteen huoltopaikoista hintasuuntineen kelpaavat.
Terkuin
Marco
Saab 900 Turbo Convertible 1991 (U.S./paluumuuttaja)
Saab 9000 CS 2,3 1993 (U.S.); CS 2,3T 1993 Aut. (E85); CSE 2,3T 1996 (U.S.)
Saab 96 GL 1979
Saab 9000 CS 2,3 1993 (U.S.); CS 2,3T 1993 Aut. (E85); CSE 2,3T 1996 (U.S.)
Saab 96 GL 1979
Re: Tehdasasenteisen Webaston käyttöohje?
Onkos sille webastolle sitä omaa paneelia missä on symboleja?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Tehdasasenteisen Webaston käyttöohje?
Mielestäni tuo ajotietokone sisältää symbolit (toivottavasti linkin kuva aukeaa) webaston ohjausta varten. Ainakin siinä on liekki-symboli tjsp...
Saab 900 Turbo Convertible 1991 (U.S./paluumuuttaja)
Saab 9000 CS 2,3 1993 (U.S.); CS 2,3T 1993 Aut. (E85); CSE 2,3T 1996 (U.S.)
Saab 96 GL 1979
Saab 9000 CS 2,3 1993 (U.S.); CS 2,3T 1993 Aut. (E85); CSE 2,3T 1996 (U.S.)
Saab 96 GL 1979
Re: Tehdasasenteisen Webaston käyttöohje?
Voi olla joo. Ei ole itellä niin tuttu tuo ajotietokoneen kautta tapahtuva päällelaitto mutta jos siitä liekkisymbolista valitsee niin pitäs lähtee päälle
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Tehdasasenteisen Webaston käyttöohje?
No, sen verran pääsin kokeilemaan, että pääsin syöttämään sinne ajan. Mitäänhän ei tapahtunut ajan tullessa täyteen... Toisaalta, jos laitetta ei ole käytetty vuosiin yrittääkö se edes mitään; kuuluuko releen naksahdustakaan tjsp? Sulakkeen katsoin ehjäksi...
Mutta, sitten siinä on jokin kytkimen symboli ja numerot 1 ja 2 ja niiden perässä (ja edessä) tuollaiset pallukat. Nekin vaihtuvat ja syttyvät/sammuvat eri nappeja painamalla... Kun niiden merkityksen ymmärtäisi..
Kyllä tämä on ihmettelyä...
Mutta, sitten siinä on jokin kytkimen symboli ja numerot 1 ja 2 ja niiden perässä (ja edessä) tuollaiset pallukat. Nekin vaihtuvat ja syttyvät/sammuvat eri nappeja painamalla... Kun niiden merkityksen ymmärtäisi..
Kyllä tämä on ihmettelyä...
Saab 900 Turbo Convertible 1991 (U.S./paluumuuttaja)
Saab 9000 CS 2,3 1993 (U.S.); CS 2,3T 1993 Aut. (E85); CSE 2,3T 1996 (U.S.)
Saab 96 GL 1979
Saab 9000 CS 2,3 1993 (U.S.); CS 2,3T 1993 Aut. (E85); CSE 2,3T 1996 (U.S.)
Saab 96 GL 1979
Re: Tehdasasenteisen Webaston käyttöohje?
Tuo ajotietokone on DCC.
Varmista ensin onko DCC:ssä lämmityksen ohjaus aktivoitu: painele vasemmanpuoleisinta lämmityssymbolia, näkyykö pelkkä ulkolämpötila vai vuorotteleeko ulkolämpötila, ajastusaika1 ja ajastusaika2.
Jos on aktivoituna, saat käskettyä lämmityksen manuaalisesti päälle pitämällä Lämmitys ja Trip painettuna 4 sek ajan. Lämmitysymboli syttyy oikeaan alakulmaan. Manuaalinen sammutus samalla tavalla.
Jos ohjaus ei ole DCC:ssä aktivoituna, saat sen aktivoitua pitämällä Lämmitys ja Kello painettuna 8 sekunnin ajan, oikeassa alakulmassa vilahtaa lämmityssymboli, 1 ja 2.
Ajastukseen pääsee painamalla Lämmitys lyhyesti kunnes ajastusaika1 tai ajastusaika2 on näkyvissä. Pidä Lämmitys painettuna kunnes tunnit lilkkuvat, muuta aikaa Kello=plus, Trip=miinus. Paina Lämmitys=Enter siirtyäksesi minuutteihin, paina Lämmitys=Enter hyväksyäksesi ajastuksen. Ajastus aktivoituu automaattisesti, näytössä näkyy alakulmassa pysyvästi ajastuksen numero ja täppä vieressä. Ajastuksen deaktivointi ja aktivointi ajastusajan näkyessä painamalla lyhyesti samanaikaisesti Kello ja Trip.
Ajastus ottaa ulkolämpötilan huomioon ja aloittaa lämmityksen niin että lämmitys on valmis ajastukseen ohjelmoituna hetkenä. Kylmällä säällä aloittaa lämmittämisen siis aiemmin. Polttoainekäyttöiselle lämmittimelle maksimilämmitysaika on 30 minuuttia.
Näitä toimintoja käyttäessä pitää olla virrat päällä tai Info painettuna.
Riippuu tietysti miten on asennettu tai onko asennettu ollenkaan...
EDIT: tuolla vielä orkkisohje: http://jouppi.fi/saab/ukt/DCC%20ohje.pdf
Varmista ensin onko DCC:ssä lämmityksen ohjaus aktivoitu: painele vasemmanpuoleisinta lämmityssymbolia, näkyykö pelkkä ulkolämpötila vai vuorotteleeko ulkolämpötila, ajastusaika1 ja ajastusaika2.
Jos on aktivoituna, saat käskettyä lämmityksen manuaalisesti päälle pitämällä Lämmitys ja Trip painettuna 4 sek ajan. Lämmitysymboli syttyy oikeaan alakulmaan. Manuaalinen sammutus samalla tavalla.
Jos ohjaus ei ole DCC:ssä aktivoituna, saat sen aktivoitua pitämällä Lämmitys ja Kello painettuna 8 sekunnin ajan, oikeassa alakulmassa vilahtaa lämmityssymboli, 1 ja 2.
Ajastukseen pääsee painamalla Lämmitys lyhyesti kunnes ajastusaika1 tai ajastusaika2 on näkyvissä. Pidä Lämmitys painettuna kunnes tunnit lilkkuvat, muuta aikaa Kello=plus, Trip=miinus. Paina Lämmitys=Enter siirtyäksesi minuutteihin, paina Lämmitys=Enter hyväksyäksesi ajastuksen. Ajastus aktivoituu automaattisesti, näytössä näkyy alakulmassa pysyvästi ajastuksen numero ja täppä vieressä. Ajastuksen deaktivointi ja aktivointi ajastusajan näkyessä painamalla lyhyesti samanaikaisesti Kello ja Trip.
Ajastus ottaa ulkolämpötilan huomioon ja aloittaa lämmityksen niin että lämmitys on valmis ajastukseen ohjelmoituna hetkenä. Kylmällä säällä aloittaa lämmittämisen siis aiemmin. Polttoainekäyttöiselle lämmittimelle maksimilämmitysaika on 30 minuuttia.
Näitä toimintoja käyttäessä pitää olla virrat päällä tai Info painettuna.
Riippuu tietysti miten on asennettu tai onko asennettu ollenkaan...
EDIT: tuolla vielä orkkisohje: http://jouppi.fi/saab/ukt/DCC%20ohje.pdf
Viimeksi muokannut jus, Ke Syys 26, 2012 22:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Turbo"
- Viestit: 227
- Liittynyt: La Loka 16, 2010 23:25
Re: Tehdasasenteisen Webaston käyttöohje?
Tuolta löytyy saksankielinen korjausmanuaali Webaston BW50 ja DW50 lämmittimille
http://www.raini.ch/files/webasto_Therm ... ndbuch.pdf
http://www.raini.ch/files/webasto_Therm ... ndbuch.pdf
Re: Tehdasasenteisen Webaston käyttöohje?
Noniin,
Nyt on itse Webasto tarkistettu toimivaksi, vaan jostain syystä se ei saa ohjausvirtaa...
Jääkö nyt sitten tuon DCC:n piikkiin toimimattomuus?
Olisikohan joku vedonlyöntitoimisto halukas laittamaan kertoimia sille todennäköisyydelle, että tuollainen DCC vielä toimivana jostain löytyy...?
Entä voisikohan tuota Webastoa ohjata jollain muulla kellolla?
Ehkä voin vielä tarkistella johdotuksia ennen DCC:n tuomion täytäntöön panoa...
Nyt on itse Webasto tarkistettu toimivaksi, vaan jostain syystä se ei saa ohjausvirtaa...
Jääkö nyt sitten tuon DCC:n piikkiin toimimattomuus?
Olisikohan joku vedonlyöntitoimisto halukas laittamaan kertoimia sille todennäköisyydelle, että tuollainen DCC vielä toimivana jostain löytyy...?
Entä voisikohan tuota Webastoa ohjata jollain muulla kellolla?
Ehkä voin vielä tarkistella johdotuksia ennen DCC:n tuomion täytäntöön panoa...
Saab 900 Turbo Convertible 1991 (U.S./paluumuuttaja)
Saab 9000 CS 2,3 1993 (U.S.); CS 2,3T 1993 Aut. (E85); CSE 2,3T 1996 (U.S.)
Saab 96 GL 1979
Saab 9000 CS 2,3 1993 (U.S.); CS 2,3T 1993 Aut. (E85); CSE 2,3T 1996 (U.S.)
Saab 96 GL 1979
Re: Tehdasasenteisen Webaston käyttöohje?
Mitä symboleja DCC:n näyttöön syttyy, saatko DCC:n menemään tilaan, jossa lämmityksen pitäisi olla käskettynä päälle?
Johdotuksen tarkistaminen on hyvä idea viimeistään tässä vaiheessa. Selvitä onko DCC:ltä lähtevä ohjaus edes kytketty minnekään, tuleeko ohjaus DCC:stä ulos, meneekö se releelle/onko edes relettä välissä ja jos on niin missä, meneekö ohjaus releeltä Webastolle perille.
Kytkentäkaavioiden 90-91 mukaan DCC:ltä pitäisi lähteä toisen 8-napaisen liittimen kolmosnavasta sininen johto ACC:n 12-napaisen liittimen napaan 7. Ja ACC:n saman liittimen viereisestä navasta 8 pitäisi lähteä käsky Webaston releelle ja EDUlle. ACC:n pitäisi herätä kun ohjaus tulee napaan 7. Riippuu tietysti tapauksesta, on voitu kytkeä toisellakin tavalla.
Onhan niitä DCC:tä vielä tarjolla. Jonkun toisenkin ajastimen voi kytkeä ACC:n em. napaan 7.
Johdotuksen tarkistaminen on hyvä idea viimeistään tässä vaiheessa. Selvitä onko DCC:ltä lähtevä ohjaus edes kytketty minnekään, tuleeko ohjaus DCC:stä ulos, meneekö se releelle/onko edes relettä välissä ja jos on niin missä, meneekö ohjaus releeltä Webastolle perille.
Kytkentäkaavioiden 90-91 mukaan DCC:ltä pitäisi lähteä toisen 8-napaisen liittimen kolmosnavasta sininen johto ACC:n 12-napaisen liittimen napaan 7. Ja ACC:n saman liittimen viereisestä navasta 8 pitäisi lähteä käsky Webaston releelle ja EDUlle. ACC:n pitäisi herätä kun ohjaus tulee napaan 7. Riippuu tietysti tapauksesta, on voitu kytkeä toisellakin tavalla.
Onhan niitä DCC:tä vielä tarjolla. Jonkun toisenkin ajastimen voi kytkeä ACC:n em. napaan 7.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00