Saman otsikon alle kelpaa tämä minunkin uusi mysteerini :
Jo pitemmän ajan autossa ( Saab 9-3 aero vm.2001 ) havaittu epäilyttävän himmeät sisävalot ( kojelaudassa etc ) sekä ajossa huomattavaa valojen ajoittaista "kyykähtelyä", eli himmenee ja jälleen taas kirkastuu vähän, noh tämä ollut murheista pienin.
Nyt armeijan aikana auto seissyt aina viikot, välillä kaksikin viikkoa putkeen, eikä mitään toivetta saada käyntiin. Ctekin laturilla kun elvyttää muutaman tunnin nii jaksaa jälleen startata, tosin vaivalloisesti. Tämän jäljeen ajoin n.40km matkan ja sammutin auton, auto seisoi n. 1h ajan, kunnes lähdin uudelleen liikkeelle, starttauksessa oli mukana varmasti ylempää tahtoa sillä niin viimeisillä käynnistyi

. Eli sain kuitenkin ajettua takaisin kotiin jonka jälkeen sammutin, auto seisoi taas viikon. Viikon jälkeen laitoin suosista laturiin kiinni ennen kuin yritin käynnistää, jälleen yhtä heikko käynnistys, annoin käydä koneen lämpöiseksi asti, sammutin ja tein koe käynnistyksen, sid info näytti 0.1 sek pidemmän käynnistys ajan mutta lähtipä kumminkin. Sammutin auton uudelleen, kävin sisällä n. 5-10m ja olin valmis lähtemään, kappas, ei puhettakaan että käynnistyisi.. ?
Akkua en usko että olisi viallinen, sillä se on n. vuoden vanha Exide Maxxima Deep cycle syväpurkaus akku jossa pitäisi potkun riittää jne.
Akussa jännitettä ladattuna ilman laturia ollessa autossa kiinni n. 12.4 - 12.7
Tyhjäkäynnillä näyttänyt useammallakin mittaus kerralla n. -> 14.4
Eli mielestäni ihan terveitä lukemia, tuo todella nopea purkautuminen vain ihmetyttää suuresti, että mikä voi aiheuttaa noin suuren vuodon ?
Kokemuksia ja ideoita kiitos ?
