-99 2,3 T alkoi käymään kolmella pytyllä
-99 2,3 T alkoi käymään kolmella pytyllä
diagnoosi sanoo että sytytyshäiriö 2-sylinterillä. Vaihdoin eri tulpan, ei auttanu, vaihdoin toisen koko sytytyskasetin, ei auttanut. Löytyykö SID infosta lisäinfoa? Aeron RE85 softa. Diagnoosi luettu Autocom pro versiolla. Ei vikakoodeja.
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Re: -99 2,3 T alkoi käymään kolmella pytyllä
Venttiilivika, mäntävika, suutin tukossa tai imusarjan tiiviste vuotaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: -99 2,3 T alkoi käymään kolmella pytyllä
No nyt ilmoitti vikakoodin "sylinteri 2 sytytyskatkos havaittu" mistä toi testeri tietäisi että on kysessä mekaaninen vika?
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Re: -99 2,3 T alkoi käymään kolmella pytyllä
Tuossa yhessä tutun kolkissa oli samaa. Ei auttanut tulpat, kasetit. Vikakoodia ei meinattu saada pihalle mutta lopulta kuitenkin. Missfire oli tullu, loppujen lopuksi venast uupu palanen. Pelotteluahan tämä vaan 

Re: -99 2,3 T alkoi käymään kolmella pytyllä
Kuis näissä mitataan puristuspaineet. Itse mittaus on hallussa mutta miten saa sytön ja p-ainesyötön kytkettyä pois. Onko helpoin tapa laittaa startille suoraan akulta virtaa ilma että auton virtalukon kautta starttaa? Silloin ei luonnollisestikkaan rasita auton sytytys ja p-aine järjestelmää. Sitten pitäisi ainakin noi mekaniset viat karsiutua pois.
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Re: -99 2,3 T alkoi käymään kolmella pytyllä
Bensapumpun sulake pois, sytkäkasetti irti johdosta ja pyörittämään.
Noissa vanhoissa T7 kansissa on se ongelma että jos on karstaantuneet ja/tai jo valmiiksi hakkaantuneet venttiililautaset kuprulle niin ei paljoa tarvi karstanpalaa lautasen ja istukan väliin että pala irtoaa. Puolenkymmentä kantta on tullut nähtyä venttiilivikaisena ja kaikki todella karstaisia.
Noissa vanhoissa T7 kansissa on se ongelma että jos on karstaantuneet ja/tai jo valmiiksi hakkaantuneet venttiililautaset kuprulle niin ei paljoa tarvi karstanpalaa lautasen ja istukan väliin että pala irtoaa. Puolenkymmentä kantta on tullut nähtyä venttiilivikaisena ja kaikki todella karstaisia.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: -99 2,3 T alkoi käymään kolmella pytyllä
Kyllä se ECU tietää jos joku pytty ei sytytä (misfire tunnistus esim. kierrosluvun analysoinnista tai DI-kasetin ionisaatiomittauksesta), oli syy mekaaninen tai ei. Sitä se ei tiedä että mistä syystä ei sytyttänyt.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: -99 2,3 T alkoi käymään kolmella pytyllä
No niin. 1, 3, 4 sylinterissä puristuspaineet 14-15 baria ja 2 4,5 baria.
Nyt ei naarata sano . . . paskimmassa tapauksessa osat jotka on pytystä lähteneet liikkeelle niin löytyy uusitusta turbosta. Täytyy sanoa että tämä RE85 polttoaineella ajaminen tuli minulle ainakin edulliseksi. 1400 km. eikä edes ennätetty kokeilla tehoja kun lumi on maassa ja talvirajoitukset päällä. No pitää laittaa auto kuntoon ja kiertoon.
Nyt ei naarata sano . . . paskimmassa tapauksessa osat jotka on pytystä lähteneet liikkeelle niin löytyy uusitusta turbosta. Täytyy sanoa että tämä RE85 polttoaineella ajaminen tuli minulle ainakin edulliseksi. 1400 km. eikä edes ennätetty kokeilla tehoja kun lumi on maassa ja talvirajoitukset päällä. No pitää laittaa auto kuntoon ja kiertoon.
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Re: -99 2,3 T alkoi käymään kolmella pytyllä
Harmilliselta näyttää
Tuosta autosta mistä kirjoitin silläkin oli keretty ajella vähän aikaa vaan E85 ja oli irroittanut karstat liikenteeseen venoista, ja oli aika paljon vielä. Turbossa ei ollu mitään taipumia eikä palasia irti, ainakin näin väittivät.

Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: -99 2,3 T alkoi käymään kolmella pytyllä
Eihän se naurata kun käyttis laukeaa. Mutta tosiaan tuosta pääsee kansirempalla eroon, jos on omasta takaa tekijä niin kansi irti ja koneistamolle. 1-2 ventiiliä vaihtoon ja uusilla tiivisteillä taas nippuun.
4,5 bar paineet viittais tosi pieneen vuotoon itse asiassa. Silloin kun lohkeama venassa on suoralta sivulta yli 5 mm pitkä niin ei se neulamittari juuri värähdä.
Eikä tuon tapahtuneen takana ole E85. Lisääntyneet ilmamassat ja polttoaine tekee paikat kuumemmiksi ja kyllä se karsta lähtee bensavirisoftillakin liikkeelle samalla tavalla. T7 venttiilit vaan on ohuilla lautasilla ja vanhuuttaan paljon herkempiä karstalle ja kulumiselle kuin T5 venat vaikkapa.
4,5 bar paineet viittais tosi pieneen vuotoon itse asiassa. Silloin kun lohkeama venassa on suoralta sivulta yli 5 mm pitkä niin ei se neulamittari juuri värähdä.
Eikä tuon tapahtuneen takana ole E85. Lisääntyneet ilmamassat ja polttoaine tekee paikat kuumemmiksi ja kyllä se karsta lähtee bensavirisoftillakin liikkeelle samalla tavalla. T7 venttiilit vaan on ohuilla lautasilla ja vanhuuttaan paljon herkempiä karstalle ja kulumiselle kuin T5 venat vaikkapa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: -99 2,3 T alkoi käymään kolmella pytyllä
Kannattaako asentaa AD tai Motonetin tiivistesarjoja ja venttiileja?vesa67 kirjoitti:Eihän se naurata kun käyttis laukeaa. Mutta tosiaan tuosta pääsee kansirempalla eroon, jos on omasta takaa tekijä niin kansi irti ja koneistamolle.
Itse osaan onneksi tehdä vaikka neliöstä rattaan. Se ei ole ongelma.
On näitä laitteita tullu ramplattua jo yli 33 vuotta

**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Re: -99 2,3 T alkoi käymään kolmella pytyllä
Tästä on mua huomautettu aikaisemmin, ei ole olemassa tuollaisia osia vaan nuo on jälleenmyyjäliikkeitäjouscar kirjoitti: Kannattaako asentaa AD tai Motonetin tiivistesarjoja ja venttiileja?

Helpoiten saat laadukkaat osat vaikka PCS:ltä kerralla, tai sitten soittelet ja keräilet sieltä mistä ennenkin olet hankkinut. Kansipahvi, kaksiosaisen imarin tiivisteet, pakosarjan tiivari, pinnapulttisarja koska katkaiset kuitenkin jonkun niistä, termari ja venavarren kumit. Käytettyjä venttiileitä purkukansista jos ei uusia vieläkään saa kun on ollut saatavuusongelmaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: -99 2,3 T alkoi käymään kolmella pytyllä
jouscar kirjoitti:Öhöm. Käykö tähän suoraan tuo T5:n kansi jos jostain sattuisi sellaisen löytämään? Jos se on parempi?vesa67 kirjoitti:Eihän se naurata kun käyttis laukeaa. Mutta tosiaan tuosta pääsee kansirempalla eroon, jos on omasta takaa tekijä niin kansi irti ja koneistamolle. 1-2 ventiiliä vaihtoon ja uusilla tiivisteillä taas nippuun.
4,5 bar paineet viittais tosi pieneen vuotoon itse asiassa. Silloin kun lohkeama venassa on suoralta sivulta yli 5 mm pitkä niin ei se neulamittari juuri värähdä.
Eikä tuon tapahtuneen takana ole E85. Lisääntyneet ilmamassat ja polttoaine tekee paikat kuumemmiksi ja kyllä se karsta lähtee bensavirisoftillakin liikkeelle samalla tavalla. T7 venttiilit vaan on ohuilla lautasilla ja vanhuuttaan paljon herkempiä karstalle ja kulumiselle kuin T5 venat vaikkapa.
Kannattaako asentaa AD tai Motonetin tiivistesarjoja ja venttiileja?
Itse osaan onneksi tehdä vaikka neliöstä rattaan. Se ei ole ongelma.
On näitä laitteita tullu ramplattua jo yli 33 vuotta
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Re: -99 2,3 T alkoi käymään kolmella pytyllä
Ei ole ihan triviaalia vaikka on tehtykinjouscar kirjoitti: Öhöm. Käykö tähän suoraan tuo T5:n kansi jos jostain sattuisi sellaisen löytämään? Jos se on parempi?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... =+T5+kansi
Helpommin löytyy alakerrasta särkynyt T7 kone jossa vielä käyttökelpoinen kansi käytettäväksi
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: -99 2,3 T alkoi käymään kolmella pytyllä
Siinäpä se temppu seisoo ja heiluttaa häntäänsä.
http://aijaa.com/JXoCAG
Pakoventtiilistä pala pois ; (
http://aijaa.com/JXoCAG
Pakoventtiilistä pala pois ; (
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************