Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Miksei saabin oma varaosa numero 12804143 kelpaa?
Hintakin näyttää olevan alle 1300€
Hintakin näyttää olevan alle 1300€
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 23:28
- Paikkakunta: Espoo
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Jatkan tähän "mikä vikana jälkiasennuseberissä" samaa kuin Patu ja rusakko: Helteellä automatiikka pyrkii puhaltamaan täysillä, mutta puhallin hyytyy melkein heti käynnistyksen jälkeen. Jos nuppeihin ei koske, puhallin (yleensä) herää noin viiden minuutin kuluttua. Jos puhallintehoa laskee manuaalisesti, se toimii normaalisti. Automatiikan voi laittaa takaisin päälle 5-10 minuutin kuluttua ja homma pelittää normaalisti. Muita ongelmia ei ole vastaan tullut.
Luulisi melkein, että ohjausreleessä on jokin bugi, koska eri paikoissa eri vuosimalleihin tehdyissä asennuksissa on sama vika (mulla vm. -08).
Luulisi melkein, että ohjausreleessä on jokin bugi, koska eri paikoissa eri vuosimalleihin tehdyissä asennuksissa on sama vika (mulla vm. -08).
Saab 9-3 SS Aero + Hirsch vm. 2008
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 23:28
- Paikkakunta: Espoo
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Ehkä siksi, että sen saman kokonaisuuden saa alimmillaan (pikaetsinnän tulos) hintaan 685 €. Sillä kokonaisuudella, minkä valitsin olisi ollut hintaa marmotiskiltä asennuksineen melkein 3.000 €. Luontevasti valitsin saman hintaan 1.800 € ja jos se vielä toimisi justiinsa niin kuin pitää, olisin mielestäni ylivertainen nero...kalle37 kirjoitti:Miksei saabin oma varaosa numero 12804143 kelpaa?
Hintakin näyttää olevan alle 1300€
Saab 9-3 SS Aero + Hirsch vm. 2008
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Tarkoitus on itse askarrella sigun Saabbiin Eeberi, kun eivät ole sitä tuolla etelän maissa tehtaalla laittaneet. Tarkoitus on laittaa jälkiasennuspeli, ei Saabin omaa väyläohjattua. Jos nyt tähän laittais pari kysymykset:
Riittääkö tuo 4kW vai tartteeko olla 5kW versio?
Semmonen missä on vesipumppu sisäänrakennettuna vai erillisenä?
Se ohjelmoitava rele tarvinnee hankkia erikseen ja jonkun se ohjelmoida kun on automaagi-ilmastointi? Onko puhallinongelmaan löytynyt ratkaisua?
Meinasin laittaa GSM-ohjauksen ja älyluurilla ohjata sitten.
Riittääkö tuo 4kW vai tartteeko olla 5kW versio?
Semmonen missä on vesipumppu sisäänrakennettuna vai erillisenä?
Se ohjelmoitava rele tarvinnee hankkia erikseen ja jonkun se ohjelmoida kun on automaagi-ilmastointi? Onko puhallinongelmaan löytynyt ratkaisua?
Meinasin laittaa GSM-ohjauksen ja älyluurilla ohjata sitten.
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Jos jollakulla tarvetta käyttämättömälle eberin d5ws bensa vehkeen aivoille, niin täältä löytyis ylimääräsenä. Ite hommasin vahingossa väyläohjatun eberin, ja eihän tuohon 00vuotiseen kolkkiin mitään väyläohjattua saa. Onneks ei tarttenut vaihtaa kuin releohjatut aivot tilalle ja thats it! Nyt hyllyn koristeena sitten tuo väyläohjattu uusi aivoboksi...eli jos tarvetta, yv:llä saa yhteyksiä.
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Mulla 4,3 kW jälkiasennus-Eberi, mulle riittää hyvin. Mulla ei enää ole kytketty sisätilan puhallusta, vaikka releet ja asennuksetkin on pitkälle tehty. Olen huomannut, että jonkin verran sisätilat lämpeää ilman puhallustakin. 10:een pakkasasteeseen asti olen käyttänyt "pienempää" lämmitystehoa ja sitä kylmemmällä sitten tehokkaampaa moodia. Jonkinmoinen ero havaittavissa.roud-ari kirjoitti:Tarkoitus on itse askarrella sigun Saabbiin Eeberi, kun eivät ole sitä tuolla etelän maissa tehtaalla laittaneet. Tarkoitus on laittaa jälkiasennuspeli, ei Saabin omaa väyläohjattua. Jos nyt tähän laittais pari kysymykset:
Riittääkö tuo 4kW vai tartteeko olla 5kW versio?
Semmonen missä on vesipumppu sisäänrakennettuna vai erillisenä?
Se ohjelmoitava rele tarvinnee hankkia erikseen ja jonkun se ohjelmoida kun on automaagi-ilmastointi? Onko puhallinongelmaan löytynyt ratkaisua?
Meinasin laittaa GSM-ohjauksen ja älyluurilla ohjata sitten.
Jonkin aikaa minulla oli tuo sisätilapuhalluskin toiminnassa ja hyvin lämpesi sisätilatkin kun antoi tarpeeksi kauan hönkiä. Merkkiliike etsi syytä siihen miksi kuskin penkinlämmitin lähtee aina käyntiin kun auton starttaa (tilassa jossa eberin sulakkeet paikoillaan), mutta eivät löytäneet syytä. Jossain yli 600 € tietämillä sanoin, että antakaa olla. Siitä en tiedä sitten mitä ne sen jälkeen siellä teki, mutta sen jälkeen ei sisätilapuhallus ole ollut toiminnassa, eikä meikäläinen ko. liikkeen asiakas. Sisätilapuhalluksen asennus ei vaadi ainakaan mitään Tech-ohjelmointeja, jotain varmaankin pitää itse ohjelmoida esim. kaukosäätimen ja sen vastaanottajan ja releen välillä?!
4 vai 5 kW? No ihan siitä kiinni kuinka kauan on aikaa lämmittää autoa ja kuinka läpimästä tykkää. Pelkän moottorin lämmitykseen riittää pienempitehoinenkin. Ja taisin kerran tulipalopakkasella korventaa 45 minuuttia korkeammalla teholla ja sisätilatilassa ainakin se +25 astetta... Silloin vielä sisätilapuhallus oli käytössä.
Akun säästämiseksi on parempi, että puhallus sisällä ei ole kytkettynä. Kun moottori on lämmitetty, se alkaa välittömästi hönkiä sisään lämmintä kun starttaa, mutta se taas jäähdyttää kyllä moottorin pian. Viisari laskee silmissä
Mulla on radiokaukosäätöviikkokalenterilla. Olen käyttänyt AINA vain manuaalikäynnistystä ja toimii hyvin ainakin kilometrin päästä, jos näköyhteys. Kotosalla krs-talo parkkipaikka talon toisella puolen. Toimii silloinkin. En siis hyödy yhtään kalenteritoiminnosta, mutta onpahan hieno näyttö siinä!
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Kiitos Rusakolle turinoinnista. Eipä se ole tieten ku tilata ja alkaa asentaan ja katsoa mitä tulee. Se minua mietityttää vaan vielä että S-malli eli erillisellä vesipumpulla, vai perinteinen missä vesipumppu on laitteen sisässä.
Siitä radiokakesta olen kuullut muiltakin kehuja, voipi kuulemma mökkisaaren rannasta napsauttaa niin mantereella lähtee auto lämpeämään
Siitä radiokakesta olen kuullut muiltakin kehuja, voipi kuulemma mökkisaaren rannasta napsauttaa niin mantereella lähtee auto lämpeämään
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Mulla taitaa olla S-malli. Kun kukaan ei muuta eroa keksinyt integroituun, niin päättelin itse, että onpahan ehkis helpompi huoltaa tuommonen erillinen pumppu.
Näin jälkiviisaana mulle olis varmaan riittänyt Easystart R (ilman "plussaa"), jossa siis vain pari näppäintä ilman näyttöä. Kait se semmonen on/off-tyyppinen on... Plus-mallissa sitten tosiaan kalenteria yms. ja ihan jees toiminto on myös lämpötilan seuranta autoa lämmittäessä ja kuulemma vikakoodejakin sieltä pukkaa tarvittaessa.
Ihana laite, kun sen on saanut hankittua ja kun se toimii!
Näin jälkiviisaana mulle olis varmaan riittänyt Easystart R (ilman "plussaa"), jossa siis vain pari näppäintä ilman näyttöä. Kait se semmonen on/off-tyyppinen on... Plus-mallissa sitten tosiaan kalenteria yms. ja ihan jees toiminto on myös lämpötilan seuranta autoa lämmittäessä ja kuulemma vikakoodejakin sieltä pukkaa tarvittaessa.
Ihana laite, kun sen on saanut hankittua ja kun se toimii!
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Onko tiedossa osaavaa ja kohtuuhintaista pajaa Hyvinkäällä joka osaisi asentaa Eberin 93 1.8t -08?
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
2000euroo eeperi lahdessa ajastettavalla kaukosäätimellä sisältäen ohjelmoitavan releen
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Eeperiltä saa 1000 € 4.3 kW Easystart+ kakella kaapeleineen. Puhallinohjaukseen releen joutunee ostamaan erikseen, lienee n. 100 € luokkaa. Jos ei itse asenna, niin suosittelisin varaamaan 700-800 €...
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
mulla ottivat työst 450e eli 1550e jää r+ kakelle , releelle ja mötikälle hintaa kyseessä 5kwRusakko__ kirjoitti:Eeperiltä saa 1000 € 4.3 kW Easystart+ kakella kaapeleineen. Puhallinohjaukseen releen joutunee ostamaan erikseen, lienee n. 100 € luokkaa. Jos ei itse asenna, niin suosittelisin varaamaan 700-800 €...
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Käytetäänpän tätä pinnalla olevaa ketjua:
Saako saabin orkkis väylään asennettuun eberiin kauko-ohjainta mitenkään?
auto 9-3 2003
Saako saabin orkkis väylään asennettuun eberiin kauko-ohjainta mitenkään?
auto 9-3 2003
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Ei.
Mutta jatkokysymys, kuinka paljonhan olemassa olevaa voi käyttää jos väyläeberin tilalle vaihtaa normaalin kaukoohjauksella varustetun? Polttoainepumppu, letkut, vesipumppu jne. ainakinhan on valmiina. Eli olisiko minimissään eberin ohjausyksikkö ja vähän sähköjä?
Mutta jatkokysymys, kuinka paljonhan olemassa olevaa voi käyttää jos väyläeberin tilalle vaihtaa normaalin kaukoohjauksella varustetun? Polttoainepumppu, letkut, vesipumppu jne. ainakinhan on valmiina. Eli olisiko minimissään eberin ohjausyksikkö ja vähän sähköjä?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Tätä samaa olen fundeerannutjmaatta kirjoitti:Ei.
Mutta jatkokysymys, kuinka paljonhan olemassa olevaa voi käyttää jos väyläeberin tilalle vaihtaa normaalin kaukoohjauksella varustetun? Polttoainepumppu, letkut, vesipumppu jne. ainakinhan on valmiina. Eli olisiko minimissään eberin ohjausyksikkö ja vähän sähköjä?