miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Jokaisella omat syynsä, ja toisille hommassa ei olekaan järkeä.
Omat syyni ja selitykseni:
- samalla kun hankkii stage-softan, saa biopowerin kylkiäiseksi ilman mitään lisävaivaa
- biopower-softa ei T7-koneisessa pakota ajamaan etanolilla, eli kaksi polttoainevaihtoehtoa on aina parempi kuin yksi
- vielä kesällä RE85 maksoi 0,999€/l, bensa samaan aikaan 1,70 €/l. Ajelen aika paljon pätkäajoa, joten bensakulutus on ollut reilu 13 L/100km, etanolilla 18 L/100km. Nykyisillä kulut menee tasan, mutta kesällä säästi vielä 4€/100 km (vuositasolla itselleni 400 €/v)
- vihreys
- kotimaisuus
- hieman lisätehoja ja vääntöä
- Hirveä hinku olla erilainen kuin muut. ! ! Bensalla ajaminen on kuin ajelisi Audilla.
Mitään aloitusviestissä kuvattuja ongelmia en ole etanolikäytössä kokenut sen enempää kuin bensallakaan. Oma bensapumppuni levähti hyvissä ajoin ennen etanoliin siirtymistä.
Mitä tulee "lisähommiin", on tämä etanolilla lutrailu vähän niinkuin osa autoharrastusta. Eihän autojen harrastamisessa yleensäkään ole mitään järkeä, jos asiaa oikein miettii.
Omat syyni ja selitykseni:
- samalla kun hankkii stage-softan, saa biopowerin kylkiäiseksi ilman mitään lisävaivaa
- biopower-softa ei T7-koneisessa pakota ajamaan etanolilla, eli kaksi polttoainevaihtoehtoa on aina parempi kuin yksi
- vielä kesällä RE85 maksoi 0,999€/l, bensa samaan aikaan 1,70 €/l. Ajelen aika paljon pätkäajoa, joten bensakulutus on ollut reilu 13 L/100km, etanolilla 18 L/100km. Nykyisillä kulut menee tasan, mutta kesällä säästi vielä 4€/100 km (vuositasolla itselleni 400 €/v)
- vihreys
- kotimaisuus
- hieman lisätehoja ja vääntöä
- Hirveä hinku olla erilainen kuin muut. ! ! Bensalla ajaminen on kuin ajelisi Audilla.
Mitään aloitusviestissä kuvattuja ongelmia en ole etanolikäytössä kokenut sen enempää kuin bensallakaan. Oma bensapumppuni levähti hyvissä ajoin ennen etanoliin siirtymistä.
Mitä tulee "lisähommiin", on tämä etanolilla lutrailu vähän niinkuin osa autoharrastusta. Eihän autojen harrastamisessa yleensäkään ole mitään järkeä, jos asiaa oikein miettii.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
mappituningin sivun mukaan 40hv enemmän tehoa viinaksilla kuin bensalla
9-5
Ford F250
Ford F250
-
- "Turbo"
- Viestit: 236
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Hyvin lähti keskustelu käyntiin, nuo kulutusarviot oli ihan lähipiirin kokemuksiin perustuvia arvioita.
Kyllä kai se saattaa sitten pikkasen tulla edullisemmaksi tuo E85. Itse kuitenkin passaan vielä päivityksen, ei nimittäin joka kuskilla ole "harrastajavalmiuksia" tehdä näitä softauksen yhteydessä usein ilmeneviä huoltotoimia, joskaan tuskin niitä ei voi olla väistämättä muutoinkaan Ei vaan haluais yhtään ylimääräistä ongelmaa ja päänvaivaa tähän autoiluun.
Kyllä kai se saattaa sitten pikkasen tulla edullisemmaksi tuo E85. Itse kuitenkin passaan vielä päivityksen, ei nimittäin joka kuskilla ole "harrastajavalmiuksia" tehdä näitä softauksen yhteydessä usein ilmeneviä huoltotoimia, joskaan tuskin niitä ei voi olla väistämättä muutoinkaan Ei vaan haluais yhtään ylimääräistä ongelmaa ja päänvaivaa tähän autoiluun.
-*-Elämä on-*-
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Itse päivityksen tekeminen ei vaadi vielä huoltohommia. Jos pelkää alkoholiongelmia, ajelee bensalla vaan vaikka softa oliskin biopower. Viinaan siirtyminen on sen jälkeen helppoa, päätöksen voi tehdä pumpulla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Eipä kannata sitten niitä tehojakaan yhtään lisätä jos asenne on se että auto on pyykinpesukoneeseen verrattavissa oleva kulutushyödyke, olisikohan kannattanut ostaa sitten esim. nissan, toyota tai skoda kuten muut sillä mentaliteetillä autoilevat?
Pientä vastaprovosointia vaan..
Pientä vastaprovosointia vaan..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
pata käy puhtaammin ja ei mee rahat rättipäille...17L/100 kaupunki/kehätieajossa, ei haittaa...
9-3.1972
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Sehän sitten riippuu ihan autosta, tuo sigun Aero, biopower Stage 1 - softalla, kadottaa viinaksilla 20-30 heppaa 98E bensaan verrattuna. Eron kyllä huomaa käytännön ajotilanteissa, vaikka viinalla auto vääntääkin keskirekisterissä terhakkaammin, niin yläkierroksilla hönkä loppuukin sitten harmittavan aikaisin.booster kirjoitti:mappituningin sivun mukaan 40hv enemmän tehoa viinaksilla kuin bensalla
Tässä on nyt ajeltu 98E bensalla viimeiset 1500 kilometriä, pääasiassa maantieajoa talvinopeusrajoitusten mukaisesti, SID näyttää kulutukseksi 7,6l/100km. SID nollattu 3000 kilometriä sitten, ekat 1500 kilometriä ajoin etanolilla.
Tuolloin oli enemmän taajamapyöritystä, kesänopeudet ja leveämmät kesärenkaat. Tuppasi etanolin kulutus olemaan 12-13l/100km, hankalaa näillä faktoilla on todellista rahansäästöä laskeskella.
98E kustansi syksyllä lähes 1,7 euroa/litra, nyt 1,585 siellä, missä itse bensaa tankkaan. Etanolin hinta on pysynyt samana tässä ~300 kilometrin säteellä sijaitsevissa tankkauspaikoissa, 1,089 taitaa olla edullisin litrahinta.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Hiilivetyä käyttävät autoilijat (bensaa ja naftaa ostavat) rahoittavat ryssän öljy bisneksiä ... mutta ryssän öljy tuotot voivat kyllä jossakin määrin valua jonkinlaisena tukena jonkinlaisille rättipäille ... no onneksi on olemassa puhtaampi kotimainen vaihtoehto ...
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Taitaapi tuo ryssänöljyn jalostus pitää suomessakin jonkin verran työpaikkoja ja tuoda verorahoja suomeen...
Meillä on toisen auton vaihto edessä jolle tulee kilometrejä n. 30tkm vuodessa, ja kohta olen pään miettinyt puhki onko se diesel vai Bensa/viina Saab ..
Meillä on toisen auton vaihto edessä jolle tulee kilometrejä n. 30tkm vuodessa, ja kohta olen pään miettinyt puhki onko se diesel vai Bensa/viina Saab ..
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Tästä tietoisena nostin bensanpaineita neljään bariin, sai vielä revittyä pesäeroa etanolin hyväksi muutaman hepoisen. Ja vääntöä on namisti 450Nm. :)Termos kirjoitti:Sehän sitten riippuu ihan autosta, tuo sigun Aero, biopower Stage 1 - softalla, kadottaa viinaksilla 20-30 heppaa 98E bensaan verrattuna.booster kirjoitti:mappituningin sivun mukaan 40hv enemmän tehoa viinaksilla kuin bensalla
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Heh, itse en välitä harrastaa politikointia polttonesteiden hankinnan suhteen, hinta/laatusuhde ratkaisee.ysifemma kirjoitti:Hiilivetyä käyttävät autoilijat (bensaa ja naftaa ostavat) rahoittavat ryssän öljy bisneksiä ... mutta ryssän öljy tuotot voivat kyllä jossakin määrin valua jonkinlaisena tukena jonkinlaisille rättipäille ... no onneksi on olemassa puhtaampi kotimainen vaihtoehto ...
Aivan sama mulle, vaikka tankissa olisi juutalaisten pikkupoikien irtileikatuista esinahoista tislattua litkua, ei meidän hankintapäätökset hetkauta tuota suurvaltojen öljybisnestä pätkän vertaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Niin kauan kuin muita vaihtoehtoja on, "lampaat kroolaa myötävirtaan", sen kun valitsee sen mikä sopii. Entäs ne muut?ei meidän hankintapäätökset hetkauta tuota suurvaltojen öljybisnestä pätkän vertaa.
Viimeksi muokannut torque, To Joulu 06, 2012 01:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Samalla mielellä. Mielummin tuen kotimaista työllisyyttä, kuin arabien hiihtokeskuksia aavikolle!9000 automaatilla kirjoitti:Kotimaisen innovaation tukeminen ja ulkomaisten riistäjien blokkaaminen on yksi, mulle aika vahva, peruste. Samalla näytetään mallia omalle Perikunnalle, että halvin ei ole aina kokonaistaloudellisesti parasta.
Ahdonvoimaa
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Jees, tässä on pakko miettiä, että miten viitsii muutella softaa lukuunottamatta täysin alkuperäistä, 113 000km ajettua viirusilmä sedan manuaali AeroaTobbana kirjoitti:Tästä tietoisena nostin bensanpaineita neljään bariin, sai vielä revittyä pesäeroa etanolin hyväksi muutaman hepoisen. Ja vääntöä on namisti 450Nm.Termos kirjoitti: Sehän sitten riippuu ihan autosta, tuo sigun Aero, biopower Stage 1 - softalla, kadottaa viinaksilla 20-30 heppaa 98E bensaan verrattuna.
-Sami
3" kiina downpipe on maksettu, tulee jos hyvin lykästää, joku 3,8bar bensaregu ei mahdottomasti kustanna ja softa löytyy läheltä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Sopii kroolata suuntaan tai toiseen, jos epätietoisena asiasta kyselee.torque kirjoitti:Niin kauan kuin muita vaihtoehtoja on, "lampaat kroolaa myötävirtaan", sen kun valitsee sen mikä sopii. Entäs ne muut?ei meidän hankintapäätökset hetkauta tuota suurvaltojen öljybisnestä pätkän vertaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen