Upgrade etujarrujen eroavaisuudet/istuvuudet? Ng900/Og9-3

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Upgrade etujarrujen eroavaisuudet/istuvuudet? Ng900/Og9-3

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

eli siis alkupään NG900:ssa(94-96) on pienemmät etujarrut kun loppupään Ng900:ssa ja Og9-3:ssa...

erona satulan kiinnitys paikat navassa,ovat eri kohdassa joten satula jää lähemmäksi napaa, myös eri satulat ja niiden rungot. ja levyn halkaisija tietty.

ok.

levyillähän on eroa 4mm halkaisijassa, eli 2mm ulkoreunalta. Ng900 284mm ja Og9-3 288mm

joten Og9-3:sen levyt mahtuvat pyörimään Ng900 pikkujarrujen kanssa.

mitäs eroa nyt sit oikeasti on missäkin mitoissa ja paljonko?

eli mitäs jos laittaa Og9-3:sen satulat runkoineen ja levyineen Ng900:sen napaan?

paljonko hirttää levyn ulkoreuna satulaan kiinni ja ja paljonko tarvii snurrata pois? vai tarviiko edes snurrata?

tarkoituksena siis saada tämä kitti kiinni Ng900:seen-->> http://shop.speedparts.se/en/prod/900-9 ... 1-ebc.html

...jossa ainoa tarvittava muutos osa Og9-3:seen on tuo satulan kiinnitys rauta.


kun ilmoittavat ettei käy(94-96)...niin miksi ei käy? mikä mitta heittää?

onko ainoa ero toi 4mm eli 2mm ulkoreunalla josta voisi selvitä myöskin satulaa snurraamalla?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Upgrade etujarrujen eroavaisuudet/istuvuudet? Ng900/Og9-3

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Pyörännapa on pienemmillä jarruilla olevassa n. 3-4mm isompi halkaisijaltaan. Siihen päälle ei sovi uudemmat jarrulevyt.

Nimim. Kokemusta on :).

Jos ei löydy valmiiksi sopivia tolppia, niin pyörännavan saanee vaihdettua kolkin tai -97 ng900 tolpasta prässäämällä sen irti ja kasaamalla uudella laakerilla.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Upgrade etujarrujen eroavaisuudet/istuvuudet? Ng900/Og9-3

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Tutkimusta tehny kaveri tuosta asiasta koska se kiinnostaa aika paljon, minuakin.

Ensikseen ainakin satula on eri sekä se "jarrusatula kelkka" mikä oikealta nimeltään onkaan, se kyllä tuleekin tuossa sarjassa mukana. Etupyörän laakeri ainakin sama, tosiaan jos se tuossa navassa mättää niin ei muutaku levylle tarjoaa sorvia.

Voisin melkeen ottaa aerosta vkl yhen kulman auki ja sovitella satkuun mikä eroa.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Upgrade etujarrujen eroavaisuudet/istuvuudet? Ng900/Og9-3

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

katos joo...sullahan ois kaikki tarpeet..

paa ihmeessä postia miten kävi.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Upgrade etujarrujen eroavaisuudet/istuvuudet? Ng900/Og9-3

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

päivitystä...

vm00 9-5 2.0t etujarrusatulat ja kiinnikeraudat kiinni ng:ssä nyt.(samat kuin Og9-3)

tuli tilaa sen pari milliä enemmän mitä 9-3 levyt vaatii...

tohon coltin postiin...voiskos siitä navasta ottaa tavaraa pois? pulttijako kun on sama niin eikös se tavara ole siinä silloin "ylimääräistä"? vai parempi ottaa levystä?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Upgrade etujarrujen eroavaisuudet/istuvuudet? Ng900/Og9-3

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

lisää päivitystä...

eli ei voi ottaa levystä pois. navasta voi ottaa.

pikku jarrujen napa on halkasijaltaan 14.2cm, kun taas isompi jarruisten 13.7cm...eli n.2,5mm per reuna. Edit/mitat korjattu
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Vastaa Viestiin