Toiset vokuksilla ja joka toiset oktavioilla. Hyvä näin.
Ja pittäähän uusisa autoissa joitain uusia varusteita ollakin, esmes tuo lämmitetty tuulilasi. Ihan ok varuste mutta oon huomannu että ilman sitäkin pärjää jos oikein ponnistelee

Nelivetohan on täyttä turhuutta jos auto ei ole pick-up tai (oikea) maasturi, ja näissäkin lähinnä siksi että yleensä ainoa vaihtoehto on takaveto, ellei sitten olla kirjaimellisesti menossa metsään. Täälläkin pohjan perukoilla pärjäilty liikenteessä se 50-100 vuotta ensin takavetoisilla ja sittemmin paremmilla etuvetoisilla. Nyt yhtäkkiä kaikki tarvitsevat nelivedon jotta pääsee lujempaa sinne penkkaan/voittaa liikennevalolähdöissä/pääsee mökkitietä mitä on 40 vuotta kuljettu kaksivetoisilla. Lisää painoa, lisää kulutusta, lisää huoltokustannuksia, lisää yliohjausta (= HUONO juttu riippumatta siitä mitä tosikuskit toitottaa).V.J.S kirjoitti: Jos ihan oikeasti kuvittelee että og-satku on Quattro Audin (tai ylipäänsä about minkään nelivetoauton) veroinen talvimenijä, niin siinä on kyllä aika pahasti väärässä![]()
Juu, avaa vaan kivasti silmiä kun kokeilee kaikenlaistaVKe kirjoitti:Noo, kuka aijjaa milläki.
Toiset vokuksilla ja joka toiset oktavioilla. Hyvä näin.
Ja pittäähän uusisa autoissa joitain uusia varusteita ollakin, esmes tuo lämmitetty tuulilasi. Ihan ok varuste mutta oon huomannu että ilman sitäkin pärjää jos oikein ponnistelee
Tänäänkin jäi tuo "kartanon" kotimäki ajamatta ensi yrittämällä ylös asti tolla vajaavetoisella Saapinrähjällä kun oli vähän tamppaantunut lumi pehmennyt loskaksi. Kyllä korpesi taas peruuttaa hakemaan lisää vauhtia, tähtäillä samoihin uriin että jaksoi ruoska kaivaa tien loskan läpi toisella yrittämällä ylös asti. Nelivedolla ois voinu vaikka pysähtyä mäen puoliväliin ja jatkaa siitä ylös ilman mitään sutimisia. Aina saa risteyksissä olla tarkkana ettei kalliit Hakkapeliitat ole kohta kaljut ja nastattomat kun koittaa ruopia siihen rakoon johon nelarilla menisi helposti jne. Kyllä, toki ilmankin pärjää, mutta kyllä kunnon talviautossa neliveto vaan olisi mannaa. Saiskohan jonkun 9-3X:n viiden vuoden pääst kohtuurahalla?Rattivaihde kirjoitti: Nelivetohan on täyttä turhuutta jos auto ei ole pick-up tai (oikea) maasturi, ja näissäkin lähinnä siksi että yleensä ainoa vaihtoehto on takaveto, ellei sitten olla kirjaimellisesti menossa metsään. Täälläkin pohjan perukoilla pärjäilty liikenteessä se 50-100 vuotta ensin takavetoisilla ja sittemmin paremmilla etuvetoisilla....
Eikös 9-5:ssa ole kans lämmitettävä tuulilasi? Ei välttämättä vakiovaruste, mutta saatavissa kuitenkin.V.J.S kirjoitti:Joku ESP:llä oleva Femma vois kyllä päästä jo likelle tuota fiikusta, mutta esim. toi lämmitettävä tuulilasi siitäkin puuttuis. On oikeasti hämmentävän hieno talvivaruste.
Hanki nyt hyvä mies kartanolle jokin vanha Valmet, älä nelivetohenkilöautoihin rahojasi tuhlaaV.J.S kirjoitti: Tänäänkin jäi tuo "kartanon" kotimäki ajamatta ensi yrittämällä ylös asti tolla vajaavetoisella Saapinrähjällä kun oli vähän tamppaantunut lumi pehmennyt loskaksi. Kyllä korpesi taas peruuttaa hakemaan lisää vauhtia, tähtäillä samoihin uriin että jaksoi ruoska kaivaa tien loskan läpi toisella yrittämällä ylös asti.
Foordsonin TCS ois vähintäänkin tasottanut puntit siirtämällä vetoa aina paremmin pitävälle fillarille, mutta juu, varmasti olisi jäänyt voorrttillakin mäki ajamatta ensiyrittämällä ylös tuossa kunnossa. Veikeä tunne kun alku menee hjuvin, sitten joku ikään kuin vetää kässärin päälle ja meno tyssää muutamassa metrissä kun katiska "uppoaa" loskaan. Neliveto olisi mennyt heittämällä, takavetokin ois tod.näk. kiivennyt paremmin kun etupyörät auraa uraa vetäville pyörille.nalleolut kirjoitti:tuskin olisi fordillakaan noussut mäki ylös.. saabis sentään painoa vetävillä pyörillä.
Mieluummin ajan röihin Hyvinkäälle henkilöautolla ku Valmetilla. V70 TDi tulikin jo kokeiltua työmatkakulkineena, lienee likimain yhtä karu ku joku wanha Valmetti?Rattivaihde kirjoitti: Hanki nyt hyvä mies kartanolle jokin vanha Valmet, älä nelivetohenkilöautoihin rahojasi tuhlaa
Ei ole saatavilla. Lämpöä "eristävä" lasi löytyy juu, se lienee aika vakio? Moni tulkkaa tuon lämmitettäväksi lasiksi, mutta ei se sitä oikeasti ole. Foordissa siis ihan vastukset (ne erottaa kyllä esim. kirkkaalla aurinkoisella kelillä) tuulilasissa.Timon kirjoitti:
Eikös 9-5:ssa ole kans lämmitettävä tuulilasi? Ei välttämättä vakiovaruste, mutta saatavissa kuitenkin.
Onko muuten kaikissa voorteissa toi lämmitetty tuulilasi vakiovarusteena?