Jokohan tänä vuonna saadaan muitakin
Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Vuosi vaihtui joten Hyvää alkanutta Vuotta 2013 kaikille !!!!!!
Jokohan tänä vuonna saadaan muitakin
:ja kuin vain sähköisiä? Alkaisi olla tarvetta uudelle diesel
:lle
. Voi kyllä olla melko todennäköistä että joudun menemään toisen merkin
liikkeeseen etsimään
:lle seuraajaa.
Jokohan tänä vuonna saadaan muitakin
Re: Saabin tulevaisuus II
Onneksi sen toisen merkkisen voi sitten vaihtaa takas saabiin kun niitä alkaa taas saamaan 
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Saabin tulevaisuus II
Nevs valmistaa 400000 saab 9-3 autoa Kiinassa.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1897963- ... aab-i-kina
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5401836
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1897963- ... aab-i-kina
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5401836
Viimeksi muokannut viggen, Ti Tammi 08, 2013 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus II
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Noista linkeistä en ymmärtäny. Varmasti sama uutinen suomeksi.
http://yle.fi/uutiset/uusia_saabeja_aio ... sa/6441932
http://yle.fi/uutiset/uusia_saabeja_aio ... sa/6441932
Ahdonvoimaa
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabin tulevaisuus II
Kuten tuolla linkkien takaa paljastuvien artikkelien kommenteissakin joku oli jo maininnut (ruotsiksi tosin), että siinä taas ne jotka haikaili tuotantoa Trollhättaniin sai kyllä korvilleen. Eihän siinä ole mitään järkeä ole valmistaa autoja Kiinan markkinoille jossain Euroopan perimmäisessä nurkassa
Siis sikäli mikäli mitään valmistusta nyt on edes suunniteltu käynnistettäväksi (edes Kiinaan).
Siis sikäli mikäli mitään valmistusta nyt on edes suunniteltu käynnistettäväksi (edes Kiinaan).
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saabin tulevaisuus II
Yhdyn Jeremy Clarksoniin arvelussa, että lähitulevaisuudessa Kiina myy lähes kaikki pelit ja vehkeet, mitä me täällä länsimaissa käytämme. Jos eivät kehitä itse tuotteita täysin alusta, kopioivat olemassaolevia tai ostavat länsimaiset firmat.
Saab ja Volvo eivät välttämättä ole viimeiset autovalmistajat, jotka päätyvät kiinalaiseen omistukseen. Lähivuosina Euroopan autoteollisuus on lirissä, ja kiinalaisilla miljardeilla tullaan ostamaan lisää. Kiinalaisten oppimiskäyrä on vielä siinä vaiheessa, että kuten Clarkson tuolla videolla toteaa, pistää miettimään millaisia huipputuotteita saavat puskettua tehtaistaan viiden vuoden päästä.
Helppo se on nyt nauraa kiinalaisille tuotteille, samalla tavoin japanilaisille naurettiin 60-luvulla ja korealaisille vielä muutama vuosikymmen sitten. Sieltä ne Sonyt, Samsungit, Toyotat, Hitachit ja muut ovat kuitenkin ponnistaneet. Ja missä ovat Salorat, Commodoret, ICL:t, Saabit ja Schneiderit? (vastaus: kaikki konkurssissa tai aasialaisomistuksessa)
Tämä viesti kirjoitettiin muuten kiinalaisella Lenovon koneella, joka vielä 9 vuotta sitten olisi ollut merkiltään amerikkalainen IBM.
Saab ja Volvo eivät välttämättä ole viimeiset autovalmistajat, jotka päätyvät kiinalaiseen omistukseen. Lähivuosina Euroopan autoteollisuus on lirissä, ja kiinalaisilla miljardeilla tullaan ostamaan lisää. Kiinalaisten oppimiskäyrä on vielä siinä vaiheessa, että kuten Clarkson tuolla videolla toteaa, pistää miettimään millaisia huipputuotteita saavat puskettua tehtaistaan viiden vuoden päästä.
Helppo se on nyt nauraa kiinalaisille tuotteille, samalla tavoin japanilaisille naurettiin 60-luvulla ja korealaisille vielä muutama vuosikymmen sitten. Sieltä ne Sonyt, Samsungit, Toyotat, Hitachit ja muut ovat kuitenkin ponnistaneet. Ja missä ovat Salorat, Commodoret, ICL:t, Saabit ja Schneiderit? (vastaus: kaikki konkurssissa tai aasialaisomistuksessa)
Tämä viesti kirjoitettiin muuten kiinalaisella Lenovon koneella, joka vielä 9 vuotta sitten olisi ollut merkiltään amerikkalainen IBM.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
peukalokeskellä
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
Tuore lehdistötiedoite toisella kotimaisella: http://www.national-ev.se/qingdao-blir- ... aab-bilar/
Sama englanniksi: http://www.national-ev.se/en/qingdao-to ... saab-cars/
- uusi partneri, joka sijoittaa 2 miljardia SEK ja saa 22% osakkeista
- Toimii Nevsin porttina Kiinan markkinoille
- HQ/tuotanto säilyy myös Ruotsissa
Toisaalla (SU ja kiinalainen juttu) puhutaan myös
- tehdas Kiinaan, puhutaan 400.000 autosta
- myös ilmeisesti mainittu sekä sähkö- että polttomoottoriautot
Sama englanniksi: http://www.national-ev.se/en/qingdao-to ... saab-cars/
- uusi partneri, joka sijoittaa 2 miljardia SEK ja saa 22% osakkeista
- Toimii Nevsin porttina Kiinan markkinoille
- HQ/tuotanto säilyy myös Ruotsissa
Toisaalla (SU ja kiinalainen juttu) puhutaan myös
- tehdas Kiinaan, puhutaan 400.000 autosta
- myös ilmeisesti mainittu sekä sähkö- että polttomoottoriautot
Viimeksi muokannut peukalokeskellä, Ke Tammi 09, 2013 10:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Entä valmistusmäärät ruotsin tehtaasta paljonko? Saako sitä merkkiä nyt oikeasti käyttää sellaisena mutta logoa ei?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Saabin tulevaisuus II
En ihmettelisi. Japanilaisia autoja ei pidetty juuri minään niiden saapuessa Eurooppaan, viidessätoista vuodessa japanilaiset saivat kuitenkin markkinat haltuunsa. Korealaiset tekivät saman tempun kymmenessä vuodessa, joku arveli aikoinaan että kiinalaisilta siihen tulee menemään viisi vuotta.AZP kirjoitti:Yhdyn Jeremy Clarksoniin arvelussa, että lähitulevaisuudessa Kiina myy lähes kaikki pelit ja vehkeet, mitä me täällä länsimaissa käytämme. Jos eivät kehitä itse tuotteita täysin alusta, kopioivat olemassaolevia tai ostavat länsimaiset firmat.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Saabin tulevaisuus II
Kauppalehden verkkoversio tänään:
Kiinassahan ne kaikki länkkärien rahat on nykyään...
Kun suunnitelmat alkavat pikku hiljaa realisoitua ja ovat vieläpä melko kunnianhimoisia (viitaten aikaisempaan uutiseen 400.000 auton tuotannosta Kiinassa), olisi entistäkin kiinnostavampaa tietää NEVSin rahoitustaustoista. Mullerhan lähti hommaan melko tyhjätaskuna, ja rahat loppui kesken. NEVSillä tuntuisi olevan valuuttaa takanaan melko hyvin, kun suunnitelmat on näinkin suuria.Saab Automobilen konkurssipesän ostanut Nevs valmistelee Saab-tuotannon käynnistämistä Trollhättanin tehtaalla jo elokuun aikana.
Näin kertoo Ruotsin radio SR, jonka mukaan Nevs tähtää tänä vuonna noin 8000 perinteisen Saab 9-3 -auton rakentamiseen. Kahden vuoden kuluttua tuotantotahti voisi olla vuositasolla 120 000 autoa.
Tämä käy SR:n mukaan ilmi Nevsin mahdollisille alihankkijoille lähettämästä kirjeestä.
Ensimmäiset mallit olisivat 9-3 Cabriolet ja 9-3 Sedan. Loppuvuodesta tuotantoon otettaisiin myös 9-3 X ja vuonna 2014 olisi ensimmäisen sähköauton vuoro.
Radiouutisten mukaan Nevs väittää useimpien alihankkijoiden suhtautuvan myönteisesti Nevsin aloitteeseen.
Kiinalaiskaupunki Qingdao ilmoitti alkuviikosta investoivansa yli 200 miljoonaa euroa Nevsiin ja ryhtyvänsä samalla yrityksen osakkaaksi.
Radiouutisista ei selviä, kuka uusvanhat Saabit ostaisi ja miten nopeasti tuotanto aiotaan saada kannattavaksi.
Kiinassahan ne kaikki länkkärien rahat on nykyään...
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Kauppalehti tänään: "Kiina myy enemmän autoja kuin USA, Saksa ja Japani "
Ei nopeasti ajateltuna kuulosta ihan mahdottomalta, mutta ongelma lieneekin yhden mallin mallisto. Kiinan myydyin automalli Buick Excelle myi viime vuoden ensimmäisellä neljänneksellä 76.000 kpl, eli n. 300.000 auton vuosivauhdilla. Jos meinaavat myydä pelkkää Saab 9-3:a sen 200.000 kpl, olisi auto TOP10:ssä Kiinan suosituimpien automallien listalla. Tämä kuulostaakin sitten jo aika kunnianhimoiselta suunnitelmalta, varsinkin jos kyseessä olisi alkuperäisen suunnitelman mukaisesti pelkkä sähköauto.
Jos nyt vaikka aloittavat sillä 200.000 Saabin tuotannolla päämarkkinana Kiina, meinaisi se n. 1 %:n markkinaosuutta.Kiinan automarkkinat kasvavat tänä vuonna uuteen ennätykseen. Yhä kiihtyvällä vauhdilla Kiinan automarkkinat ohittavat reippaasti Japanin, Saksan ja USA:n yhteenlasketut myyntiluvut viimeistään vuonna 2015.
Kiinan autoteollisuusliitto CAAM ennustaa taas ennätyslukuja maan autokaupassa. Sen mukaan henkilöautojen ja hyötyajoneuvojen kauppa kasvaa tänä vuonna yhteensä seitsemän prosenttia 20,65 miljoonaan kappaleeseen.
Ennätys rikotaan myös pelkästään henkilöautojen myynnissä 8,5 prosentilla 16,8 miljoonaan kappaleeseen.
Yhä kiihtyvällä vauhdilla Kiinan automarkkinat ohittavat reippaasti Japanin, Saksan ja USA:n yhteenlasketut myyntiluvut viimeistään vuonna 2015.
Kiinalaiset ostavat yhä enemmän erityisesti katumaastureita, joiden kysynnän ennustetaan kasvavan peräti 25 prosenttia 2,5 miljoonaan autoon.
Koko autokaupan kasvu tulee etupäässä henkilöautoista. Hyötyajoneuvojen, kuorma-autojen ja bussien määrä nousee vain prosentilla.
Viime vuoden ennätys syntyi Kiinassa 19,3 miljoonalla autolla. Siinä oli 4,3 prosenttia kasvua edelliseen vuoteen verrattuna. Henkilöautoja myytiin seitsemän prosenttia enemmän, 15,5 miljoonaa kappaletta.
Ei nopeasti ajateltuna kuulosta ihan mahdottomalta, mutta ongelma lieneekin yhden mallin mallisto. Kiinan myydyin automalli Buick Excelle myi viime vuoden ensimmäisellä neljänneksellä 76.000 kpl, eli n. 300.000 auton vuosivauhdilla. Jos meinaavat myydä pelkkää Saab 9-3:a sen 200.000 kpl, olisi auto TOP10:ssä Kiinan suosituimpien automallien listalla. Tämä kuulostaakin sitten jo aika kunnianhimoiselta suunnitelmalta, varsinkin jos kyseessä olisi alkuperäisen suunnitelman mukaisesti pelkkä sähköauto.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K