OG 900 ei kierrä yli 3000/rmp
OG 900 ei kierrä yli 3000/rmp
Hommasin tossa joulun alla OG 900 16v koneella (vm 89) harrastuspeliksi ja nyt olisi ensimmäinen harrastuskohde käsillä.
Ongelmana on se että auto toimii loistavasti paitsi jos kierrokset nousevat 3000/rmp yläpuolelle,jossa osakaasulla veto puuttuu. Täyskaasulla vetoa 3000rmp yläpuollella jonkinverran on mutta nykivää 3000-4000rmp väli. Osakasulla kierroksia ei saa yli 3000 lainkaan. Päästöt,kulutus,käynnistykset ovat ok.Samoin ajettavuus alle 3000rmp.
Ilmavuotoja ei pitäisi olla,sytys ok samoin bensanpaine. Kattia autossa ei ole.
Autossa on LH-jetronic 2.2 ruiskutussysteemi,jota pitäisi ilmeisesti seuraavaksi alkaa tutkailemaan. Netistä tuntuu löytyvän ongelmia ECU yksikön hapettumisongelmien suhteen useissa muissa merkeissä mm Volvo,Porche ym...
Mitäpä suosittelette,voiko johdotusta tutkia kotikonstein vai laitanko suosiolla ECU:n saksanreissulle?
Ongelmana on se että auto toimii loistavasti paitsi jos kierrokset nousevat 3000/rmp yläpuolelle,jossa osakaasulla veto puuttuu. Täyskaasulla vetoa 3000rmp yläpuollella jonkinverran on mutta nykivää 3000-4000rmp väli. Osakasulla kierroksia ei saa yli 3000 lainkaan. Päästöt,kulutus,käynnistykset ovat ok.Samoin ajettavuus alle 3000rmp.
Ilmavuotoja ei pitäisi olla,sytys ok samoin bensanpaine. Kattia autossa ei ole.
Autossa on LH-jetronic 2.2 ruiskutussysteemi,jota pitäisi ilmeisesti seuraavaksi alkaa tutkailemaan. Netistä tuntuu löytyvän ongelmia ECU yksikön hapettumisongelmien suhteen useissa muissa merkeissä mm Volvo,Porche ym...
Mitäpä suosittelette,voiko johdotusta tutkia kotikonstein vai laitanko suosiolla ECU:n saksanreissulle?
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: OG 900 ei kierrä yli 3000/rmp
tukkeutunut pensan suodatin, viallinen pensa pumppu tai ilmamassamittari voivat myös aiheuttaa kyseisenlaista oiretta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: OG 900 ei kierrä yli 3000/rmp
Joo-nämä kaksi ensinmainittua eli suodatin ja pumppu on jo poissuljettu.
MAF:in luotettavuus tuntuu nettihakujen perusteella olevan parempi kuin ECU:n.
Voiko MAF:ia tutkia kotikostein?
MAF:in luotettavuus tuntuu nettihakujen perusteella olevan parempi kuin ECU:n.
Voiko MAF:ia tutkia kotikostein?
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Re: OG 900 ei kierrä yli 3000/rmp
Takapönttö tukossa villat irti tai vettä puolillaan tekee myös tuommoiset oireet. Nopea tuokin tsekata.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: OG 900 ei kierrä yli 3000/rmp
Vastaava saab oli aikoinaan remontissa ja sana vika > ilmamassamittari rikki > uus ja heti naukas kierroksia
Kauan sai hakee vikaa ennekuin selves.
Kauan sai hakee vikaa ennekuin selves.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG 900 ei kierrä yli 3000/rmp
eikö vikakoodit kerro imm viasta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: OG 900 ei kierrä yli 3000/rmp
IMM rikki ja vikakoodeja siitä yleensä ei tule, diagnostiikka ei ole vielä niin kehittynyt tämän ikäisissä. ECU on varsin luotettava Saabeissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: OG 900 ei kierrä yli 3000/rmp
Öljytikku kunnolla paikallaan?
edit: jos toimii paremmin immun pistoke irroitettuna, viks ilmeisimmin immussa.
edit: jos toimii paremmin immun pistoke irroitettuna, viks ilmeisimmin immussa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: OG 900 ei kierrä yli 3000/rmp
Kunhan tässä pakkaset vähän löysäävät täytyy jatkaa tutkimuksia.
Jos jollain löytyy ylimääräinen LH jetronic 2.2 toimiva ilmamäärämittari sitä voi myös yv:llä tarjota.
Jos jollain löytyy ylimääräinen LH jetronic 2.2 toimiva ilmamäärämittari sitä voi myös yv:llä tarjota.
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Re: OG 900 ei kierrä yli 3000/rmp
Aina kiinnostaa että mikä oli vikana ja toinen (myös Saabisteja) kiinnostava asia on paljonko maksoi?
Jep eli ilmamäärämittarin vaihdolla asia korjaantui. Eipä siinä ihmeitä.Se mika aiheutti syletystä alkuun oli osan hinnoittelu Motonetissäkin 430€,marmorilta en uskaltautunut edes kysymään.
Päädyin käytetyn mittarin ostoon,riskit tietäen,hintaero oli kuitenkin sen verran iso.
Ebaysta kuluineen 35£ ja mittari oli 5pv tilauksen jälkeen kädessä.
Muutos oli aikaisempaan nähden yllättävän suuri:sen lisäksi että kone laulaa nyt punakierroksille asti niin myös alemmilla kierroksilla herkkyys kaasuun nousi.
Jep eli ilmamäärämittarin vaihdolla asia korjaantui. Eipä siinä ihmeitä.Se mika aiheutti syletystä alkuun oli osan hinnoittelu Motonetissäkin 430€,marmorilta en uskaltautunut edes kysymään.
Päädyin käytetyn mittarin ostoon,riskit tietäen,hintaero oli kuitenkin sen verran iso.
Ebaysta kuluineen 35£ ja mittari oli 5pv tilauksen jälkeen kädessä.
Muutos oli aikaisempaan nähden yllättävän suuri:sen lisäksi että kone laulaa nyt punakierroksille asti niin myös alemmilla kierroksilla herkkyys kaasuun nousi.
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Re: OG 900 ei kierrä yli 3000/rmp
Heh. Oma kehu haisee mutta olinpa oikeassa missä vika
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 66
- Liittynyt: To Syys 06, 2012 15:58
Re: OG 900 ei kierrä yli 3000/rmp
kysynpä täs kun vähä samaa vikaa mutta kysees on 8v 87/88vm ja kierrokset ei tosiaan nouse yli 3000 ja hirvee tärinä koko autos jännintä hommas on se että vika poistuu itsestään ja palaa takaisin sitte kun huvittaa vaihtelin justii virranjakajan kannen,pyörittäjän ja johdot ei vaikutusta...
Re: OG 900 ei kierrä yli 3000/rmp
Sytytyksen pääteaste vois tehä tuon. Onko oireissa mukana kierroslukumittarin sekoilua?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 66
- Liittynyt: To Syys 06, 2012 15:58
Re: OG 900 ei kierrä yli 3000/rmp
ei sekoile mittari, nousee vaan siihe vähä alle 3000 ja ei yhtää ylemmäs mutta huomasin tos syksyllä että kun sato paljo vettä nii se teki tuota mutta sateettomana päivänä toimi aivan normaalisti tai parin kilsan ajon jälkee O.o
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 66
- Liittynyt: To Syys 06, 2012 15:58
Re: OG 900 ei kierrä yli 3000/rmp
nonii pistin auton lämmitysjohdon perään 3 tunniksi ja vika hävis kun itsestään