OG 9-3 Nürburgring
Re: OG 9-3 Nürburgring
Hyvältä näyttää! Siisti rojekti kaikinpuolin ja hyvät tekstit & kuvat!
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
#5359 Jyri Koskinen
Re: OG 9-3 Nürburgring
PCS:llä käydessä airbagin valoa ( ) sammuttamassa päätin ottaa pakokaasut ja lähdin käyttään autoa katsastuksessa. Läpihän se meni kehujen säestämänä. Ajoaikaa kivasti 8.5.2014 asti, ei tarvii käyttöönottaessa ensimmäisenä ajella konttorin kautta.
Samalla reissulla mukaan tarttui 308mm yhteensopivat etujarrukilvet.
Samalla reissulla mukaan tarttui 308mm yhteensopivat etujarrukilvet.
Kiitokset!Koskinen kirjoitti:Hyvältä näyttää! Siisti rojekti kaikinpuolin ja hyvät tekstit & kuvat!
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
9-3 2.0t Cabriolet -00
-
- "Aero"
- Viestit: 312
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 21:07
- Paikkakunta: oulainen
- Viesti:
Re: OG 9-3 Nürburgring
juu ei muutako et lisää kuvia ja kiitos hyvästä tekstistä
#5577= Samppa Koutonen Oulainen
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
Re: OG 9-3 Nürburgring
Päivittäinen pähkäily "mitkähän kesärenkaat ne sit olis hyvät" sai riittää ja tilasin camskill:sta Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2:set kokoa 215/45-17. Valinta perustui 2012 autobildin testivoittoon ja suht edulliseen hintaan.
Seuraava arvontalaulu raikaa sitten vanteiden suhteen. Mieli tekisi 9-3SS Aeron alu50 5-spoke twinejä. 3-spoke doublet taas käy og9-3 koriin kuin nenä päähän. Edellis kesän 9-3SS vectorin alu45:set taas olisi kohta ilman kumeja tallissa, eikä nekään pöllömmän näköiset ole. Jollain kun olisi faktatietoa vaikkapa siitä, että mitkä noista kolmesta on kevyimmät niin voisi valinnan perustella sillä
Foorumia lueskellessani törmäsin keskusteluun ng900/og9-3 ajettavuuden parantamisesta ja joku hevosteli, että tämä apurunkoa jäykistävä "subframe brace", mikä nyt sit suomeksi onkaan, vaikuttaa keulan velttouteen jäykistävästi. Sellainenhan pitää saada! Muistui sit samantien keskustelu mieleen kaverin kanssa kun hän kertoi työkaverinsa autossa olleen tämä kyseinen häkkyrä. Koodia siihen suuntaan ja kaupat kiinni. Tällainen sieltä sit löytyi auton alta:
Seuraava arvontalaulu raikaa sitten vanteiden suhteen. Mieli tekisi 9-3SS Aeron alu50 5-spoke twinejä. 3-spoke doublet taas käy og9-3 koriin kuin nenä päähän. Edellis kesän 9-3SS vectorin alu45:set taas olisi kohta ilman kumeja tallissa, eikä nekään pöllömmän näköiset ole. Jollain kun olisi faktatietoa vaikkapa siitä, että mitkä noista kolmesta on kevyimmät niin voisi valinnan perustella sillä
Foorumia lueskellessani törmäsin keskusteluun ng900/og9-3 ajettavuuden parantamisesta ja joku hevosteli, että tämä apurunkoa jäykistävä "subframe brace", mikä nyt sit suomeksi onkaan, vaikuttaa keulan velttouteen jäykistävästi. Sellainenhan pitää saada! Muistui sit samantien keskustelu mieleen kaverin kanssa kun hän kertoi työkaverinsa autossa olleen tämä kyseinen häkkyrä. Koodia siihen suuntaan ja kaupat kiinni. Tällainen sieltä sit löytyi auton alta:
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
9-3 2.0t Cabriolet -00
Re: OG 9-3 Nürburgring
Itsellä myös samantyylinen mutta kuusipisteinen, vakioalustaisella en ole ajellutkaan joten paha verrata kuinkapaljon jäykistää. Suojaa ainakin downpipeä jos ei muuta
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Re: OG 9-3 Nürburgring
Hankinnat etenee, oikeat hommat ei.
Ostin kesävanteiksi nuo SS Aeron ALU50:set ja kumitkin pyöräytetty päälle.
Heräteostoksena tuli myös hankittua -01 aeron korisarja vaikka itselleni lupailin joskus, että olen erilainen nuori enkä tätä uudempaa muotisarjaa omaan autooni laita
Helmoista ei osannut myyjäkään sanoa, että onko 3d vai 5d käypäset, mutta meneehän tuo sporttihelmoillakin jos ei satu käymään. Osaako joku tuosta kuvasta heti sanoa, kummat on kyseessä? Ilmeisesti helmat ovat kuitenkin saman pituiset, että käytännössä paikalleen säveltäminen voisi olla mahdollista vaikka kyseiset olisivatkin 5d autosta?
Aeron takaspoileri taitaa jäädä laittamatta. Jäisi orkkis spoilerin keskimmäinen ruuvin reikä näkyviin, eikä tuo nyt niin järin hienokaan omaan silmään ole. Pitää yrittää metsästää viggenin siipeä jostain, tai plan b:nä vois toimia viggenin siipeä muistuttava, hieman isompi realcarin spoileri.
Ostin kesävanteiksi nuo SS Aeron ALU50:set ja kumitkin pyöräytetty päälle.
Heräteostoksena tuli myös hankittua -01 aeron korisarja vaikka itselleni lupailin joskus, että olen erilainen nuori enkä tätä uudempaa muotisarjaa omaan autooni laita
Helmoista ei osannut myyjäkään sanoa, että onko 3d vai 5d käypäset, mutta meneehän tuo sporttihelmoillakin jos ei satu käymään. Osaako joku tuosta kuvasta heti sanoa, kummat on kyseessä? Ilmeisesti helmat ovat kuitenkin saman pituiset, että käytännössä paikalleen säveltäminen voisi olla mahdollista vaikka kyseiset olisivatkin 5d autosta?
Aeron takaspoileri taitaa jäädä laittamatta. Jäisi orkkis spoilerin keskimmäinen ruuvin reikä näkyviin, eikä tuo nyt niin järin hienokaan omaan silmään ole. Pitää yrittää metsästää viggenin siipeä jostain, tai plan b:nä vois toimia viggenin siipeä muistuttava, hieman isompi realcarin spoileri.
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
9-3 2.0t Cabriolet -00
Re: OG 9-3 Nürburgring
3-ovisen helmoista puuttuu 5-ovisen takaovien aukon alareunojen kiinnistyslistan alle jäävä alue (ja B-pilarin kohta on eri paikassa ja sitä vasten helman muotoleikkaukset voi olla vähän erilaiset)
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: OG 9-3 Nürburgring
Tuota Realcarin spoikkaa on tullu itekki kuolattua pariin otteeseen, olis sopivan OEM-henkinen mutta vähän vaihtelua Viggen- ja Aero-siipiin. Täytyy tässä kytätä tarjouksia, muutaman viikon välein tuo kyseinen spoikka on ollut tarjouksessa about 1600kr hintaan aina muutaman päivän, muuten normihinta on sen jotain 2200kr..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: OG 9-3 Nürburgring
Oliko halpakin korisarja, kun näyttää aika projektikuntoiselta?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jos bongaat vastaavan tarjouksen niin pistetääs pari siipeä tulemaan samaan pakettiin?TTH kirjoitti:Tuota Realcarin spoikkaa on tullu itekki kuolattua pariin otteeseen, olis sopivan OEM-henkinen mutta vähän vaihtelua Viggen- ja Aero-siipiin. Täytyy tässä kytätä tarjouksia, muutaman viikon välein tuo kyseinen spoikka on ollut tarjouksessa about 1600kr hintaan aina muutaman päivän, muuten normihinta on sen jotain 2200kr..
600e puskurit, helmat, spoileri ja maski. Kulkeutuu työkaverin kyydissä ilmasiks työpaikalle. Ihan ok hinta?Coltti kirjoitti:Oliko halpakin korisarja, kun näyttää aika projektikuntoiselta?
Ehjä setti, hiottu uutta maalia ajatellen.
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
9-3 2.0t Cabriolet -00
Re: OG 9-3 Nürburgring
Juu ei ollu paha hinta, varsinkaan jos ei juuri tarvi pohjia tehdä
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: OG 9-3 Nürburgring
Täytyy katella mitenkä nuo hinnat seilaa, nyt ainakin on ihan normihintainen..Cruor kirjoitti:Jos bongaat vastaavan tarjouksen niin pistetääs pari siipeä tulemaan samaan pakettiin?
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: OG 9-3 Nürburgring
Laitoin sulle yv:tä pari viikkoa sitten!Cruor kirjoitti:Heräteostoksena tuli myös hankittua -01 aeron korisarja vaikka itselleni lupailin joskus, että olen erilainen nuori enkä tätä uudempaa muotisarjaa omaan autooni laita
Helmoista ei osannut myyjäkään sanoa, että onko 3d vai 5d käypäset, mutta meneehän tuo sporttihelmoillakin jos ei satu käymään. Osaako joku tuosta kuvasta heti sanoa, kummat on kyseessä? Ilmeisesti helmat ovat kuitenkin saman pituiset, että käytännössä paikalleen säveltäminen voisi olla mahdollista vaikka kyseiset olisivatkin 5d autosta?
Aeron takaspoileri taitaa jäädä laittamatta. Jäisi orkkis spoilerin keskimmäinen ruuvin reikä näkyviin, eikä tuo nyt niin järin hienokaan omaan silmään ole. Pitää yrittää metsästää viggenin siipeä jostain, tai plan b:nä vois toimia viggenin siipeä muistuttava, hieman isompi realcarin spoileri.
9-3 SE 2.0t -02
Re: OG 9-3 Nürburgring
Onko vielä talvirenkaat alla? Olisin kiinnostunut tietämään kuinka hyvä pito noissa goodyear eagleissa on. Kun meinasin ostaa samat kumit.
T7 vm. 2001 9-3
Re: OG 9-3 Nürburgring
Pari viikkoa oon noilla jo ajellut ja tyytyväinen olen. Pito ominaisuudet on hyvät eikä järin äänekkäätkään ole. Yksi ominaisuus omasta mielestä nousee ylitse muiden, sivuttaispito märällä asfaltilla, pystyy kyllä yllättävän kovaa puottamaan ramppeihin märälläkin asfaltilla ennenkun pito loppuu. Pidon loputtuakin helppo hallita. Uskallan suositella!Koskimaa kirjoitti:Onko vielä talvirenkaat alla? Olisin kiinnostunut tietämään kuinka hyvä pito noissa goodyear eagleissa on. Kun meinasin ostaa samat kumit.
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
9-3 2.0t Cabriolet -00