Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Niin on auton teko muuttunut, enää ei tarvita yhtä paljon kuin ennen aikaa vieviä kokeita ja testejä. Paljon pystytään tekemään simuloimalla ja vanhaan tietopohjaan perustuen. Toisaalta viranomais- ym vaatimuksetkin ovat kasvaneet.
Onnistumiseen vaikuttaa onko firma hyvässä vauhdissa, onko tuoretta omaa relevanttia kokemusta, jonka pohjalta faceliftataan tms, onko organisaatio ja tietopohja starttikunnossa verrattuna kilpailijoihin. Vuorotteluvapaalla tai sapattivuodella olevan firman on hankalampi viedä läpi uusia hankkeita.
Opiskeluaikanani noin 50 vuotta sitten vallalla oli kaksi filosofiaa henkilöautojen teossa. Amerikkalaiset olivat keksineet asiakaskyselyt, eli kulkivat ja utelivat millaisia ja kuinka pitkiä kromilistoja halutaan, millaisia pyrstöeviä jne. Saksalainen valmistaja taas julisti että ME tiedämme millainen hyvä auto on ja teemme niitä, kyllä ihmiset niitä sitten ostavat.
Nykyään vallitsee muodin seuraaminen kuten vaatepuolella ja sitten syntyy kovin samannäköisiä, ei persoonallisia (saabismeja), nyt kaikki ovat kuin halkaistu harmaa peruna tienpinnassa.
Onnistumiseen vaikuttaa onko firma hyvässä vauhdissa, onko tuoretta omaa relevanttia kokemusta, jonka pohjalta faceliftataan tms, onko organisaatio ja tietopohja starttikunnossa verrattuna kilpailijoihin. Vuorotteluvapaalla tai sapattivuodella olevan firman on hankalampi viedä läpi uusia hankkeita.
Opiskeluaikanani noin 50 vuotta sitten vallalla oli kaksi filosofiaa henkilöautojen teossa. Amerikkalaiset olivat keksineet asiakaskyselyt, eli kulkivat ja utelivat millaisia ja kuinka pitkiä kromilistoja halutaan, millaisia pyrstöeviä jne. Saksalainen valmistaja taas julisti että ME tiedämme millainen hyvä auto on ja teemme niitä, kyllä ihmiset niitä sitten ostavat.
Nykyään vallitsee muodin seuraaminen kuten vaatepuolella ja sitten syntyy kovin samannäköisiä, ei persoonallisia (saabismeja), nyt kaikki ovat kuin halkaistu harmaa peruna tienpinnassa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Joko tehtaalla käynnistellään linjoja että saadaan tämän vuoden puolella uusia Saabeja ??
Vai joko koko suunnitelma muiden kuin sähköllä liikkuvien Saabien suhteen on kuopattu?
Vai joko koko suunnitelma muiden kuin sähköllä liikkuvien Saabien suhteen on kuopattu?
Re: Saabin tulevaisuus II
Nevs'in suunnitelmat etenevät Trollhättan firman Leannova Engineering'in kanssa.ristoj kirjoitti:Joko tehtaalla käynnistellään linjoja että saadaan tämän vuoden puolella uusia Saabeja ??
Vai joko koko suunnitelma muiden kuin sähköllä liikkuvien Saabien suhteen on kuopattu?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Loppukesästä pitäisi alkaa rullata 9-3:sta jos alihankintaverkosto saadaan liikkeelle.
http://www.national-ev.se/jobb/ tämän seuraaminen kertoo hiukan missä mennään.
http://www.national-ev.se/jobb/ tämän seuraaminen kertoo hiukan missä mennään.
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus II
Tässä myös yksi sivusto jota voi käydä välillä kurkkimassa. Tuonne pitäisi tulla myös viitteitä asioiden edistymisestä http://www.saabcars.com/
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Re: Saabin tulevaisuus II
f1dtmgp2 kirjoitti:Tämä EI ole mainos.
Olen kerännyt aiheisia linkkejä ja tapahtumia omalle osiolleni jo jonkin tovin Facebookkiin.
Sanokaa, jos ei kiinnosta, niin poistan linkin.
https://www.facebook.com/pages/Saabisti ... 6425175780
No eihän tälläistä kannata poistaa, vaikka joku niin sanoisikin
jää varmaa itelle vähä vajaavaiseks toi sivu ku en oo lärvikirjaa liittyny
Re: Saabin tulevaisuus II
Hiukan uutta tietoa saab rintamalta:
Phoenix-plattformen är snart klar och med den kommer en ny flotta med Saabar.
Det avslöjar Kai Johan Jiang i en intervju, där det också står klart att biltillverkaren ännu inte har tillstånd för produktion i Kina.
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Phoenix-alusta on pian valmis ja sen kera tulee uusi armada saabeja.
Tämän paljastaa Kai Johan Jiang haastattelussa, samassa tilaisuudessa tuli myös selväksi se ettei autonvalmistajalla ole vielä lupaa tuotantoon Kiinassa.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1922767- ... nart-klar-
Phoenix-plattformen är snart klar och med den kommer en ny flotta med Saabar.
Det avslöjar Kai Johan Jiang i en intervju, där det också står klart att biltillverkaren ännu inte har tillstånd för produktion i Kina.
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Phoenix-alusta on pian valmis ja sen kera tulee uusi armada saabeja.
Tämän paljastaa Kai Johan Jiang haastattelussa, samassa tilaisuudessa tuli myös selväksi se ettei autonvalmistajalla ole vielä lupaa tuotantoon Kiinassa.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1922767- ... nart-klar-
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Näinköhän vielä saadaan uusia Saabeja tuotantoon ja myyntiin myös Suomessa sellaiseen hintaan että niihin on varaa tavallisella tuunarillakin? Eniten kiinnostaa diesel kun kilometrejä tulee kohtuullisesti. Pitäneeköhän ruveta keräämään säästöpossuun Saabin vaihtoeuroja . Jos ei saa Saabia voi ostaa jonkun muun merkin.
Re: Saabin tulevaisuus II
Hupaisan osuva nimi tuo Phoenix. Saappi nousee Feeniksin lailla tuhkasta!
Toivottavasti ainakin, itse vasta Saabin makuun päässeenä ei haluaisi tähän ensimmäiseen lopettaa.
Toivottavasti ainakin, itse vasta Saabin makuun päässeenä ei haluaisi tähän ensimmäiseen lopettaa.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
Kuten toisaalla jo mainittiinkin, niin Saabin uudet sivut ovat nyt avautuneet. Vanha saab.com osoite on Saab Automobile Parts AB:n käytössä.
Re: Saabin tulevaisuus II
Hyvän näköiset sivut, sanoisin. Hienoa myös nähdä, että siellä esitellään ylpeydellä paljon Saabin historiaa sekä innovaatioita ja etusivulla on Ursaabin kuva. Näyttäisi siltä, että eivät aio vain hyödyntää konkurssipesältä ostettuja vehkeitä ja Saabin nimeä, vaan historiaa kunnioitetaan.
Kunhan eivät kunnioittaisi liikaa ja tekisi samoja virheitä kuin aikaisemmat yrittäjät
Kunhan eivät kunnioittaisi liikaa ja tekisi samoja virheitä kuin aikaisemmat yrittäjät
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Onkos mitään uutta tietoa kuinka sopimusneuvottelut etenevät osatoimittajien kanssa?
Jos aloitetaan ( toivottavasti ) bensiinillä ja dieselillä kulkevia Saabeja niinmikähän voimalinja niihin olisi mahdollinen ?????
Jos aloitetaan ( toivottavasti ) bensiinillä ja dieselillä kulkevia Saabeja niinmikähän voimalinja niihin olisi mahdollinen ?????