Delta-Autolla uusi oli taannoin 700€ luokkaa
EGR:n ostaminen
EGR:n ostaminen
Elikkäs potilaana on 9-3ss 1.9Tid 2008 8-venttiilinen ja on poltellu vikavaloa, mikä kertoo egr:n toiminnasta. Tänään yritettiin kolmannen kerran puhistaa, kiitos Suorsalle. Egr:n sisällä se lautanen oli kuitenkin niin jumissa, että kanittaa johonki, eikä suostu liikkumaan.
Delta-Autolla uusi oli taannoin 700€ luokkaa
Joten ostaminen ulkomailta tulee kyseeseen. PartsforSaabilta tai Ebaysta. Onkos tämä orginelli osa ja saako rahoille vastinetta? http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=4122
Delta-Autolla uusi oli taannoin 700€ luokkaa
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: EGR:n ostaminen
Moro
PFS sivun mukaan osa on OEM osa, eli pitäisi olla valmistettu samassa paikassa kun orkkis osa, mutta laadusta ei sitten tiedä onko täysin vastaava vai jotain muuta. PFS ainakin väittää osan olevan laadukas OEM osa
Jos orkkis osasta saa pulittaa 700 marmoritiskillä niin on siinä ainakin katteet todella kohdallaan tuohon PFS:n hintaan verrattuna.
EDIT: eikö tuota egr:ää voi heittää mäkeen ja ohittaa?
PFS sivun mukaan osa on OEM osa, eli pitäisi olla valmistettu samassa paikassa kun orkkis osa, mutta laadusta ei sitten tiedä onko täysin vastaava vai jotain muuta. PFS ainakin väittää osan olevan laadukas OEM osa
Jos orkkis osasta saa pulittaa 700 marmoritiskillä niin on siinä ainakin katteet todella kohdallaan tuohon PFS:n hintaan verrattuna.
EDIT: eikö tuota egr:ää voi heittää mäkeen ja ohittaa?
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: EGR:n ostaminen
Mjooh on kyllä aika suolanen hinta ainakin täällä Kotkassa marmorilla
Pitää varmaankin laittaa tuolta pfs:ltä egr tilaukseen ellei vielä ebayn ihmeellisestä maailmasta satu löytymään
Pitää varmaankin laittaa tuolta pfs:ltä egr tilaukseen ellei vielä ebayn ihmeellisestä maailmasta satu löytymään
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: EGR:n ostaminen
Voihan sen heittää mäkeen, mut en tiedä onnistuuko tässä 8-venttiilisessä tulpata vain egr ja heittää vastus maffille vai pitääkö ohjelmoida(ohjelmointi kalliimpi kuin uusi egr).
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: EGR:n ostaminen
Voi tulpata jos ohjelmoidaan. Ohjelmointi on orkkisventtiiliä halvempi mutta tarviketta kalliimpi. Etuna tosin lisäksi se, että vika ei tule enää uusiutumaan, imusarja ei sotkeennu ja samalla kulutus laskee ja tehot nousee. Vakionahan tuo on aika hengetön, mutta ohjelmalla saa vastaamaan melkein 150hp mallin kulkupuolta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: EGR:n ostaminen
Auto ei ole siis minun, mutta lupasin hoitaa asian. Nykynen egr:n on totaalisen jumissa, kun techilläkään sitä ei pysty säätämään. Eli pikimmiten pitäs asialla jotain tehrä. Onko toi 115€ egr kuitenkin ihan käypä laite, vai upotanko kädet kakkaan kun tilaan sellaisen?
Toisaalta tuo ohjelmointi voisi olla viisas, koska kyseisellä autolla tulee aika paljon pätkäajoa, mikä ei tee oikeen hyvää. Mitähän ohjelmointi maksaa? Taidan nyt ensihätään tilaa tuolta ton egr:n kun on edullinen ja auto pitäs saada pitää ajossa.
Toisaalta tuo ohjelmointi voisi olla viisas, koska kyseisellä autolla tulee aika paljon pätkäajoa, mikä ei tee oikeen hyvää. Mitähän ohjelmointi maksaa? Taidan nyt ensihätään tilaa tuolta ton egr:n kun on edullinen ja auto pitäs saada pitää ajossa.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: EGR:n ostaminen
Vaikuttaisi olevan ihan käypä laite, kiinni vaan niin saa auton kulkemaan taas.
Ohjelmoinnista voi kysyä tarkemmin esim. allekirjoituksestani löytyvästä sähköpostiosoitteesta, hintaluokka on ~puolet EGR-venttiilin marmorihinnasta.
Ohjelmoinnista voi kysyä tarkemmin esim. allekirjoituksestani löytyvästä sähköpostiosoitteesta, hintaluokka on ~puolet EGR-venttiilin marmorihinnasta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: EGR:n ostaminen
Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Laitan palikan tilaukseen ja olen mahdollisesti keveemmällä yhteyksissä!
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: EGR:n ostaminen
Omassa toimii tulppalevy varustettuna kolmella 6mm reiällä ja valo sammui ilman ohjelmiin puuttumista. Halpa konsti varmistaa toiminta jatkossakin. Kyseinen kiesi tosin -05 malli, mutta myllyssä 8 ventiiliä.
Re: EGR:n ostaminen
Minä tilasin aikani venttiilin Italiasta. Alkuperäinen oli Delorton valmistama ja ihan samanlainen sieltä tuli. Auto tosin TTiD.
No, eihän siinä ollut edes vikaa
No, eihän siinä ollut edes vikaa
Re: EGR:n ostaminen
Eilen saapui paketti ja tuli avattuakin. Päällepäin näytti ainakin ihan siistiltä ja alkuperäisen näköiseltä. Torstaina ehtii asentelemaan kun huominen päivä menee Etelä naapurissa Aeron hakureissussa 
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: EGR:n ostaminen
Nyt olis asennettukin. Made in Italy luki paketissa. Alkuun ainakin näyttäis toimivan ja vanhakin egr:n suolistaminen alotettu..
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: EGR:n ostaminen
Suolistus alotettu. Alla egr purettuna. Irroittamiseen moottorista tarvii vaikka 13lenkin ja sopivan kuusiokolon, en muista nyt sille kokoa. Tietysti suojamuovi eka moottorin päältä pois. Tässä kyseessä 8v mopomallin pannu.

Isompi kuva
Karstaa löytyy vaikka on puhdisteltu vähän aikaa sitten.

Isompi kuva

Isompi kuva
Kuvaa kun sähköpuoli irrotettu itse paholaisesta, karstaa täälläkin. Kiinni neljällä torxilla.

Isompi kuva
Kuvaa sähköpuolen päädystä. Käsittääkseni solenoidi tms ohjaa tuota tankoa, mikä puolestaan liikuttaa sitten lautasta tuolla egr:n sisällä.

Isompi kuva
Sormella painettuna lautanen liikkuu suhteellisen hyvin. Pitää kuitenkin hakea vielä sopivat aineet ja aiheuttaa jonkin sortin ripuli egr:lle että saadaan se puhtaaksi karstasta. Sähköpuoli näyttäisi olevan neljällä torxilla kiinni ja sillekin olisi tarkoitus tehdä ruumiinavaus, mutta se vaatii parempia laboratorio-olosuhteita, kuin mitä minulla on tarjota
No tulipa tänne nyt turistua tästä.

Isompi kuva
Karstaa löytyy vaikka on puhdisteltu vähän aikaa sitten.

Isompi kuva

Isompi kuva
Kuvaa kun sähköpuoli irrotettu itse paholaisesta, karstaa täälläkin. Kiinni neljällä torxilla.

Isompi kuva
Kuvaa sähköpuolen päädystä. Käsittääkseni solenoidi tms ohjaa tuota tankoa, mikä puolestaan liikuttaa sitten lautasta tuolla egr:n sisällä.

Isompi kuva
Sormella painettuna lautanen liikkuu suhteellisen hyvin. Pitää kuitenkin hakea vielä sopivat aineet ja aiheuttaa jonkin sortin ripuli egr:lle että saadaan se puhtaaksi karstasta. Sähköpuoli näyttäisi olevan neljällä torxilla kiinni ja sillekin olisi tarkoitus tehdä ruumiinavaus, mutta se vaatii parempia laboratorio-olosuhteita, kuin mitä minulla on tarjota
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: EGR:n ostaminen
Hienoa, kerrohan loputkin tarinasta kunhan etenee. 
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: EGR:n ostaminen
Jeez laitellaan lisää inffoa kun homma etenee 
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910