Lamb-arvo ja jarrun polkeminen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Lamb-arvo ja jarrun polkeminen

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

tyhjäkäynnillä,jarrua polkiessa Lamb kiipeää arvoon 2500 ja jää siihen.laskeutuunsitten kun polkemisen lopettaa.

vuotaako joku,mikä?
jos,mihin vuoto vaikuttaa?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Lamb-arvo ja jarrun polkeminen

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Liekö samaa vaivaa, ainakin oli samoja numeroita ja sanoja lauseissa :oops:

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 09&start=0
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Lamb-arvo ja jarrun polkeminen

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

:lol:

läheltä liippaa,läheltä liippaa...
joo jatketaan siellä
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Lamb-arvo ja jarrun polkeminen

Viesti Kirjoittaja Hook »

Kuullostaisi niin vuotavalta jarrutehostimelta.. Eikä lambdavialta.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Lamb-arvo ja jarrun polkeminen

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä se lambda sinne tappiin nousee ehjälläkin jarrutehostimella jos sitä jarrua pumppaa niin paljon että tehostimesta loppuu alipaine. Ilma joka tehostimesta imetään pois tulee suoraan ulkoilmasta eikä ilmamassamittarin kautta.
Vuoto kyseessä sitten jos lambda reagoi heti jo parista painalluksesta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Lamb-arvo ja jarrun polkeminen

Viesti Kirjoittaja Hook »

Tuolla jatkuvalla pumppauksella olenkin og900 8i koneen seoksia leimalle säädellytkin (tarjoten lisähappea> rpm nousee>laskee), mutta jos kertaluontoinen jarrun pohjaan painaminen (ja pohjassa pitäminen) saa lambda-arvon nousemaan ylös "pysyvästi", niin silloin jarrutehostimessa on vuoto.
Tässähän oli kyseessä jarrupolkimen pohjaan painamisesta ja pitämisestä, eikä jarrun pumppaamisesta?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Lamb-arvo ja jarrun polkeminen

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Hook kirjoitti:Tuolla jatkuvalla pumppauksella olenkin og900 8i koneen seoksia leimalle säädellytkin (tarjoten lisähappea> rpm nousee>laskee), mutta jos kertaluontoinen jarrun pohjaan painaminen (ja pohjassa pitäminen) saa lambda-arvon nousemaan ylös "pysyvästi", niin silloin jarrutehostimessa on vuoto.
Tässähän oli kyseessä jarrupolkimen pohjaan painamisesta ja pitämisestä, eikä jarrun pumppaamisesta?
Kyse nimenomaan pumppauksesta,varmaan 10krt putkeen
Pitääpä tsekata vielä tuo pari pumppausta ja pito alhaalla
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Vastaa Viestiin