Uitukki kirjoitti:Ja muistetaan nyt sekin että jos myyjällä ei ole mikään pakko myydä niin kannattaa pitääkin se pyynti korkealla niin päätyy todennäköisesti parempaan kohteluun mikäli joku sattuu ostamaan.
Ihan samaa mieltä, ei vähän ajettua hyväpeltistä satkua tarvitse ilmaiseksi lahjoittaa ja joka sellaisen oikeasti haluaa, on varmasti valmis vähän maksamaan. Sama pätee ihan kaikkiin vanhoihin "klassikoihin", oli kyseessä sitten satku, Ascona, 3-sarjan Bmw, ihan mikä vaan.
Useimmilla tuollainen satku ei enää ole varsinaisena käyttöautona, joten myymispakkoakaan ei ole. Keskihintoja miettiessä omakin hankinta oli suorastaan kallis, mutta eipä noita noilla kilometreillä montaa Suomessa enää ole. Jahka ovet on korjattu, auto ruostesuojattu ja muut pellit käyty läpi, en usko tuosta kovin halvalla luopuvani, jos myyntitilanne seuraavan projektin tieltä sattuu eteen tulemaan parin vuoden päästä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Auton hankintahinta on oikeastaan aika pieni osa kokonaiskuluista tässä hintaluokassa. Jokainen voi laskea paljonko peltitöitä tonnin säästöllä teettää tai itse tekee. Hyvästä korista kaikki lähtee ja niitä on Suomessa saatavilla todella vähän.
IC1970 kirjoitti:Ihan samaa mieltä, ei vähän ajettua hyväpeltistä satkua tarvitse ilmaiseksi lahjoittaa ja joka sellaisen oikeasti haluaa, on varmasti valmis vähän maksamaan.
Ehkäpä sitten suurin osa ostajista ei oikeasti sellaista halua. Saabistit on persaukista sakkia. Olen sivusta seurannut monen OG:n myyntiä, joukossa erikoisempiakin, ja aina tilanne on sama että jengi käy potkimassa renkaita ja haukkumassa auton + hinnan, mutta kauppoja ei vaan synny, ellei kelpuuta jotain ihan naurettavia tarjouksia.
Tämä asia on muuttumassa.Satkujen,noppien ja tuplisten pohjahinnat on nähty ja lähivuosien aikana 300€ "kuraluokka" postuu luontaisen poistuman kautta autojen hautuumaalle ja halvan käyttiksen etsijät siirtyvät muihin merkkeihin.
Nämä ovat vielä niin tuoreita arkiautoja ettei niiden arvoa Suomessa osata nähdä. Keski Euroopassa tilanne on jo toinen ja voi olla että Hans Lederhosen tulee ja vie viimeiset täältä pois nämä kun ovat meille näitä helvetin romuja...
pela kirjoitti:Tämä asia on muuttumassa.Satkujen,noppien ja tuplisten pohjahinnat on nähty ja lähivuosien aikana 300€ "kuraluokka" postuu luontaisen poistuman kautta autojen hautuumaalle ja halvan käyttiksen etsijät siirtyvät muihin merkkeihin.
Nämä ovat vielä niin tuoreita arkiautoja ettei niiden arvoa Suomessa osata nähdä. Keski Euroopassa tilanne on jo toinen ja voi olla että Hans Lederhosen tulee ja vie viimeiset täältä pois nämä kun ovat meille näitä helvetin romuja...
Tähän suuntaan se pitääkin mennä. Näitähän ei enää valmisteta.
Vuosien myötä on tullut nähtyä monen "papanhelmen" muuttuminen ongelmajätteeksi jopa yhdessä talvessa. Puhumattakaan peltoautoksi muuttumista. Joku aika sitten oli Nettiautossa myynnissä 180e ex-helmennäköinen pystäri molemmat etuvalot rikki -sillä jopa ylpeiltiin ilmoituksessa. Teki mieli laittaa viestiä, ett olisit saanut noista ehjistä umpioista luultavasti enemmän, kuin nyt pyydät koko autosta. Mutta mitä enemmän peltoauto rutussa ja ainakin lamput kappaleina, sen uskottavampi se kai on (on ajettu lujempaa ).
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
900 cd:in oli joutunut perunaralliin.
Purkuvaiheessa kannoin kolme 200l jätesäkillistä multaa.
Autossa ryypätty muutakin kuin kansalaisluottamusta ja sitten kun alkanut v.....aan niin hakattu lommoja sinne sun tänne.
Tämmöinen arvostus näitä kohtaan tuntuu olevan?
Onneksi on pelastuslinjalla.......
Rampauttava vika on ikä ja hinta. Mut tää ei haittaa kaikkia.
Esittäisin, että Satkun pelastamista on alle vm90 ostos, ja yli sen on sitten vain vanhan laatuauton ostos, joka pian sitten muuttuu myös pelastukseksi.
Tuota minun satkuani oli edellinen omistaja jo tarjonnut Stenalle ja purkaamolle. Eipä oltu kummassakaan innostuttu. Auto vm. -91, ei mikään ruusu mutta tekniikka suurimmaksi osaksi kunnossa. Viimeisten laskujen mukaan meni matka-ajossa talvinopeuksilla 7,90 kulutuksella ja koneena i16.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Toihan on just kammottavinta, että asialliset satkut päätyvät kahdella huntilla räkänokkien romutettaviksi. Okei, jos joku haluaa auton pois pihastaan, niin parilla huntilla toki tavara liikkuu, toisaalta kunnon tuotteeseen käypä hinta, niin putoavat ainakin persaukiset renkaanpotkijat ja leukojenlonksuttajat pois pelistä, olivat Saabisteja tahi eivät.
Tätä nykyistä edeltävän satkuni myin työkaverille, joka ajoi sillä vuosikausia, diili oli, että hoidan myynnin, kun siitä luopuu. Aika tuli, helmi oli muuttunut vuosien saatossa vähän enemmän kärsineeksi, pienimpänä syynä ei ollut pikku tunkki-episodi kaverin renkaanvaihdossa. No, ei mitään ihmeempiä, smaragdinvihreä pystäri, -88 mallinen neliovinen kaasari, eli suht harvinainen yksilö neliovisena ja pystykeulana, kilsoja oli karvan yli 200 tkm ja kaverini oli kolmas omistaja, minä se toinen. Ei ollut aikaa alkaa pulaamaan auton kanssa, joten tutkailin markkinoita, lätkäisin hinnaksi 400e ja auto lähti seuraavana päivänä uudelle omistajalle, Saabistille. Olisi siitä varmaan väsyttämällä huntin-pari saanut enemmän, mutta ei jaksanut.
Siinä kuitenkin vedin rajan, että peltoautoksi en sitä olisi myynyt tai muuhun tieliikennealueen ulkopuoliseen käyttöön, onneksi päätyi harrastajalle ja asialliseen käyttöön.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970 kirjoitti:Ihan samaa mieltä, ei vähän ajettua hyväpeltistä satkua tarvitse ilmaiseksi lahjoittaa ja joka sellaisen oikeasti haluaa, on varmasti valmis vähän maksamaan.
Ehkäpä sitten suurin osa ostajista ei oikeasti sellaista halua. Saabistit on persaukista sakkia. Olen sivusta seurannut monen OG:n myyntiä, joukossa erikoisempiakin, ja aina tilanne on sama että jengi käy potkimassa renkaita ja haukkumassa auton + hinnan, mutta kauppoja ei vaan synny, ellei kelpuuta jotain ihan naurettavia tarjouksia.
Samoilla linjoilla. Tuntuu, että nykyään pitäisi Tonnin hintaluokan OG900:ssa olla:
Ruosteeton kori, virheetön maalipinta, Turbo, nahkasisusta, sähköherkut, 2x Uudet renkaat, korisarja, juuri katsastettu yms.
Ainahan sitä jotain "harrastamista" pitää olla halvemmassa autossa. Ottaen sen huomioon, että OG900:seen varaosat ovat naurettavankin halpoja.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Aika kumma jos tuos -83 turbon kannalta on sama homma Voisin ihan hyvillä mielin maksaa tuon summan ellen enemmänkin(jos olisi resursseja ostaa ylimääräisiä autoja), kuitenkin suht harvinainen, tikapuutikkauksilla penkit, sähköpeilit, ehjä metalliväri, pystäri, vähäiset kilometrit, kone suht räpeltämättömän näköinen eikä vuotanut nesteitä joka välistä, tykit joissa keskikupitkin tallella, säköikkunat, sähköpeilit, kattoikkuna, porrasperä, osiltaakin hyvin täydellisen oloinen... Soittakaa tuosta nyt edes herranjumala....