Hyvä fiilis topic VOL2
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Bensan hinta vaihteeksi laskusuunnassa, 95E tippunut Hyrylässä 1,594 ja 98E seuraa viiden sentin päässä...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Pitkästä aikaa mökille Sulkavalle, pääsee tekemään opparia 

Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Aero nipussa ja käy ja kukkuu.
Kävin vielä ilmastoinninkin huoltamassa, niin nyt saa kesä tulla...
Varovaista sisäänajoa ja varjella tässä vielä alla olevia nastarenkaita, mutta ero on kuin yöllä ja päivällä.
Vielä se tarkempi säätö rullilla olisi edessä...
Tässä vaiheessa iso kiitos kaikille vinkkiä ja apua tarjonneille.

Kävin vielä ilmastoinninkin huoltamassa, niin nyt saa kesä tulla...
Varovaista sisäänajoa ja varjella tässä vielä alla olevia nastarenkaita, mutta ero on kuin yöllä ja päivällä.

Vielä se tarkempi säätö rullilla olisi edessä...
Tässä vaiheessa iso kiitos kaikille vinkkiä ja apua tarjonneille.

Re: Hyvä fiilis topic VOL2
^Kansa janoaa jonkinlaista valotusta useaan otteeseen herkutellusta aiheesta..
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Kyllähän tuosta projekti-topic pitää kesän aikana pistää pystyyn, kunhan saan tuon säädön vielä hoidettua ja auton siistittyä, kun kelit kuivaa.
Itse niputuksesta minulla ei kuvia ole, mutta kaikista osista kyllä löytyy kovalevyltä kuvat...
On kuitenkin sellainen "reissu" ollut tämän auton kanssa, että siihen tarinaan mahtuu paljon mukavia ja myös maksimaalista v*tutusta aiheuttaneita tapahtumia.
Eikä niitä ihan parin rivin kirjoittelulla saa kerrottua.

Itse niputuksesta minulla ei kuvia ole, mutta kaikista osista kyllä löytyy kovalevyltä kuvat...
On kuitenkin sellainen "reissu" ollut tämän auton kanssa, että siihen tarinaan mahtuu paljon mukavia ja myös maksimaalista v*tutusta aiheuttaneita tapahtumia.

Eikä niitä ihan parin rivin kirjoittelulla saa kerrottua.

- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Vatsa kunnolla täynnä maittavan aterian (uusia perunoita ja kalapuikkoja) jälkeen, ja satku tuntuu kuin uudelta autolta kesärenkailla, uskomattoman hiljainen ja mukava.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Kevään eka avoilukeli! Mittarikin näytti +12
Nyt sataa taas vettä...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Kattoluukun kanssa sadekaan ei estä luonnosta nauttimista:JP_Vette kirjoitti:Nyt sataa taas vettä...

Tuulisuoja pitää sateen poissa sisätiloista kunhan luukku ei ole liian paljon auki, ilma vaihtuu kuitenkin mukavasti ja bonuksena tulee sisään kivaa ropinaa juuri sopivassa määrin.
Rupean epäilemään että tämä kattoluukullinen henkilöauto onkin itseasiassa avoautoa järkevämpi ostos, kun ottaa huomioon vaaditun hoidon, hankintahinnan, käyttökelpoisuuden eri keleissä yms.

Edit: Lisäplussana tällaisessa työläisluksusmallissa käsilihakset saa kunnon harjoitusta kun avaa ja sulkee tuota luukkua liukukahvasta. Ei ole kovin kevyt...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Kattoluukullisesta tippuu helpolla mädäntyneitä havunneulasia niskaan avausoperaatiota suorittaessa. Avossa kaikki kököt ja paskat menee siististi katon suojapussiin, josta ne on kuivuttuaan helppo imuroida pois. Ei tartte edes kurotella auton päälleRattivaihde kirjoitti:huomioon vaaditun hoidon

Tossa kunnon välimallin romussa (ng900) on kaksi jäykkää salpaa. Lisäksi toinen niistä sijaitsee apukuskin puolella, jolloin saa aamuvenyttelytkin hoidettua. Kaiken lisäksi sormilihas saa kestävyysharjoittelua, kun keskikonsolin nappia täytyy pitää pohjassa lähes 30 sekuntiaRattivaihde kirjoitti:käsilihakset saa kunnon harjoitusta

Mut summasummarum: luukku olisi parempi. Mikä olisikaan häpeällisempää kuin liikennevaloissa katon operointi ja SID sanoisi piip kesken kaiken. Luukullisella voisi jatkaa vain matkaa. Lisäksi luukullisella saa harjoiteltua paineen vaihtelun aiheuttamaa korvien paukkumista, kun vekslaa sitä edes takasi maantievauhdissa. Ei sitten Saabien esi-isien jälkeläisissä, eli lentokoneissa, sitten niin ota päähän

900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Kyllä, se on tasan varmasti järkevämpi ostos. Jos kuitenkin tahtoo lähes täysin järjettömän (etenkin Suomessa) avoauton, ei luukku ihan sama asia ole. Tietty molempi parempi, jos sattuu olemaan parikin autoaRattivaihde kirjoitti:Rupean epäilemään että tämä kattoluukullinen henkilöauto onkin itseasiassa avoautoa järkevämpi ostos

Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Tätähän mää juuri tuolla sanavalinnalla hain.aero kirjoitti:Kyllä, se on tasan varmasti järkevämpi ostos. Jos kuitenkin tahtoo lähes täysin järjettömän (etenkin Suomessa) avoauton, ei luukku ihan sama asia ole. Tietty molempi parempi, jos sattuu olemaan parikin autoa.

Mutta vakavammin ottaen tuo kattoluukku on kyllä aika loisto keksintö, kun saa ihan käyttöautoon huomattavasti fiilistä ilman suurempia haittapuolia, vaikka toki esim. kesäyössä oikea avo on aivan omassa luokassaan (nimimerkillä vietin viime juhannuksen tienoilla pari aamuyön tuntia 60-luvun avo-Pontiacissa, selaan edelleen viikoittain craigslististä samanlaisia).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
5-1!
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Itellä oli kattoluukullinen Calibra ja täytyy sanoa että kun ikkunat ja luukun löi auki niin kyllä oli avo-fiilikset, meinaa tuo luukku on Calibrassa melkein koko katon kokoinen..
Muistaa hyvin viime kesältä että vaikka aurinko porotti täyttä häkää ja iltavuoroon matka niin silti ei vituttanut (töissä sitten olikin jo eri fiilis..
)
Itelle ainoa avo mitä voisin harkita olisi Honda S2000. Tosin siihenkin luultavasti ostaisin heti kovakaton koska lähinnä tuon kakstonnisen ajo-ominaisuudet kiinnostavat, ei niinkään tuo rättikatto
Muistaa hyvin viime kesältä että vaikka aurinko porotti täyttä häkää ja iltavuoroon matka niin silti ei vituttanut (töissä sitten olikin jo eri fiilis..

Itelle ainoa avo mitä voisin harkita olisi Honda S2000. Tosin siihenkin luultavasti ostaisin heti kovakaton koska lähinnä tuon kakstonnisen ajo-ominaisuudet kiinnostavat, ei niinkään tuo rättikatto

9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Itekki järkeilin viime kesänä kuumeen ollessa kovimmillaan F-bodya targakatolla (Vai t-topilla? Onneks tällä foorumilla ei tosta nussita pilkkua). Oli liian kovat ennakkoluulot rättiin, mutta kun elämänsä ekaa kertaa istui aidon avon kyytiin, oli se rakkautta ensisilmäyksellä. Tosin sitä yksilöä en ostanut, mutta onneksi löytyi tuo nykyinen helmi
Et kaikki vaan jokka puhuu avon turhuudesta, niin käykää edes istumas kyydis 
Ainoa negatiivinen "ylläri" avojen huonoissa puolissa oli risteyksissä odottelu. Sopiva viima kun käy takaa, niin se on kylmää hommaa. Takaa kylmä ja lämmityslaite hohkaa kuumaa, kun ei tule sopivaa alipainetta kojelaudan tienoille. Mut kun nopeus on yli tuulen, niin kaikki on taas niin hunajaa ja naminamia
Lämmityslaite täysille ja pienehkö puhallinnopeus tuulilasille on aika toimiva yhdistelmä. Muistakaahan, että ne automaatti-ilmastoinnitkin on Saabeissa manuaalisäädöillä, kun katon laskostaa 


Ainoa negatiivinen "ylläri" avojen huonoissa puolissa oli risteyksissä odottelu. Sopiva viima kun käy takaa, niin se on kylmää hommaa. Takaa kylmä ja lämmityslaite hohkaa kuumaa, kun ei tule sopivaa alipainetta kojelaudan tienoille. Mut kun nopeus on yli tuulen, niin kaikki on taas niin hunajaa ja naminamia


900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Tämä! Eipä enää uponnut kirves patarautaan ja millaisella löylytyksellä se todistettiinkaan.Mawerick kirjoitti:5-1!

"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588