Mikä voisi aiheuttaa OG-93 korkean tyhjäkäynnin? Ongelma ilmenee auton ollessa liikkessä eli kun auton pysäyttää niin tyhjäkäynti normalisoituu pienen viiveen jälkeen, mutta auton ollessa liikkeellä jos laittaa kytkimen pohjaan ja höllää kaasun niin kierrokset jää 1500-1700 paikkeille. Oire ilmenee sekä kylmällä että lämpimällä koneella. Kun auton käynnistää niin kierrokset hetken korkealla ja sen jälkeen "normalisoituvat" 1000 rpm paikkeille.
Hakua koitettu mutta ei löytynyt apua.
OG-93 korkea tyhjäkäynti
OG-93 korkea tyhjäkäynti
-9-3 -99 2.0 lpt
-2. polven saabisti-
-2. polven saabisti-
Re: OG-93 korkea tyhjäkäynti
Moottori saanee liikaa ilmaa. Alipaineletku murtunut. Niitä on useampia, ihan metritavarasta uusia tilalle. Imusarjan päältä se musta muovinen resonaattorikotelo pois (vaparissa ainakin nän) niin alkaa letkut näkyä.
Auto on SAAB, radio on Saba
Re: OG-93 korkea tyhjäkäynti
Tuon ikäisessä T5 koneessa se riittävän iso ja todennäköinen vuoto löytyy evap-linjasta ihan läppäkotelon takaa.
Läppiksestä lähtee sormen paksuinen letku etumatkustajan polvien suuntaan ja tekee loivan taitoksen siinä heti lähtiessä josta se kumiletku murtuu ulkokurvista. Siihen voi vaihtaa sen 5 cm palan, itse käytän magneettiventtiilin letkutavaraa joka on 6 mm sisähalkaisijaltaan ja istuu napakasti paikalleen.
Läppiksestä lähtee sormen paksuinen letku etumatkustajan polvien suuntaan ja tekee loivan taitoksen siinä heti lähtiessä josta se kumiletku murtuu ulkokurvista. Siihen voi vaihtaa sen 5 cm palan, itse käytän magneettiventtiilin letkutavaraa joka on 6 mm sisähalkaisijaltaan ja istuu napakasti paikalleen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit