Pystykeulasatkun rakentelua

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 707
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen » Ti Huhti 23, 2013 13:55

Hemmetin hienoa työtä noiden verhoilujen kanssa, tästä tulee kyllä mahtava... 8)
"Mies voi jättää saabin mutta saab ei miestä."
Noppa vuosimallia 85

Avatar
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Ti Huhti 23, 2013 18:22

Jes nyt on tuo kattoverhouskin paikoillaan :P Aluksi tuo katto ei meinannut mennä sisälle, joten tuli tuo apukuskin penkki irrotettua. No eihän se tuntunut siitähuolimatta menevän, mutta kun älys kaataa tuon kuskin selkänojan niin taka-asentoon kun vaan saa niin meni melko helposti. Ei olis varmaan tarvinnu irrottaa tuota toistakaan penkkiä, jos olis älyny tehdä saman mitä kuskinpenkille. Pääasia kuitenkin, että on paikoillaan ja kaikenkukkuraksi vielä ehjänä.
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Avatar
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 707
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen » Ti Huhti 23, 2013 20:23

Mistäs hommasit verhoilumatskut ja millä tapaa hioit tuon sisäkaton?
"Mies voi jättää saabin mutta saab ei miestä."
Noppa vuosimallia 85

Avatar
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Ke Huhti 24, 2013 06:29

Tuon kattoverhoilun kankaan hommasin tuolta Iisalmen autotekstiili nimisestä yrityksestä. Hattuhyllyn kankaan ja c-pilareiden keinonahat hommasin joskus Biltemasta. Katon hioin ihan tavallisella 80 hiomapaperilla :mrgreen:
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Avatar
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Ti Touko 07, 2013 19:36

Mitään suurempaa edistystä ei ole pahemmin tullut, mutta tänään tuli hommattua parempi kuntoinen peräkontinluukku ja sumuvalot työnalla olevaan Airflow korisarjaan. Luukun maalipinta on huono, mutta kuitenkin ruosteeton ja maaluuseen tuo joutuis kuitenkin tuon värin puolesta. Lisäpitkät tuli kaupanpäälisiksi kun noissa sumareissa ei ollut noita takakuoria ja niissä lisäpitkissä oli ne :D

Tuossa pari kuvaa niistä.
Kuva
Kuva
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Avatar
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Su Touko 12, 2013 19:40

Taas pientä päivitystä. Tuli tuossa lauantaina purettua ja maalattua tuo maski. Omasta mielestä tuosta tuli aika hyvä.

Tuossa kuva tuosta maalatusta maskista
Kuva

Ja siinä se olisi sitten asennettuna.

Kuva

Tänään sitten tuli laitettua myös nuo kirkkaat etu- ja sivuvilkut kiinni. Keulan ilme uudistui melko mukavasti 8)
Nuo vilkut toistaa hyvin tuota tarrasarjaa kun keulassa on kirkkaat ja tummuu perää kohti :mrgreen:
Kuva
Kuva
Kuva

Tuonne on tullut taas laitettua jotain sekalaisia kuvia, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan.
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Avatar
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Ti Touko 14, 2013 21:45

Tänään tuli sitten purettua tuota "uutta" peräkontinluukkua. Tuli tuon luukun mukana sitten tuo keskuslukollisen version kahvamekanismi ja lukkosylinterikin. Vasta kun olin viilalla hinkannut oman lukkosylinterin takalevyyn liisää liikkumisvaraa ja ostanut erikseen tuon kahvamekanismin. No ompahan ainakin varalle sitten nuo luukun mukana tulleet vermeet jos sattuu menemään rikki. Nyt tuo jää kuitenkin odottelemaan maaluuta.

Korisarjan kanssakin jotain edistystä. Etupuskurin muotti alkais olla valmis. Tänään tuli leikeltyä tuosta muotista noita ylimääräisiä pois. Tarkoitus olisi tehdä ainakin etu- ja takapuskureista lasikuitukopiot. Nähtäväksi jää milloin pääsee taas lasikuitu hommiin kun nuo ilmat on mitä on :?

Ja kuva tuosta puskurin muotista.
Kuva
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Avatar
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 707
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen » Ti Touko 14, 2013 21:47

Hitto tästähän tulee jotai tyylikästä... :P
"Mies voi jättää saabin mutta saab ei miestä."
Noppa vuosimallia 85

mooritz
"Aero"
Viestit: 423
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja mooritz » Ke Touko 15, 2013 07:57

Yhdyn edelliseen... tässä on jotain hienoa yrittämisen riemua ja laatu kaikissa töissä erinomainen.
Tämmöiseen projektiin voin vaikka antaa varaosia hakupalkalla jos jollekin vaan tarvetta?
Että teretulemas vaan.... :D

Avatar
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Ke Touko 15, 2013 21:46

Kiitoksia kehuista, pidetään tuo tarjous mielessä :D

Tänään tuli sitten tehtyä muotti tuosta takapuskuristakin. Muotti osasi olla kyllä tiukassa, mutta lähti lopulta kuitenkin ehjänä irti. Huomenna vois sitten leikellä nuo ylimääräiset lasikuitumaton palat pois ja katsoa josko olisi ilmoja tehdä lisää noita lasikuitu hommia. Kuvia laitellaan taas kun muistan vaan ensin ottaa niitä.
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Avatar
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Su Touko 19, 2013 19:23

Viikonloppu kului sitten melko rattoisasti tuon korisarjan parissa. Kohta on kaikista korisarjan osista tehty muotit. Tosin varsinaisia kopioita en tee varmaankaan kuin noista etu- ja takapuskureista ja tietysti noista Carlsson korisarjan kaarilevikkeistä. Pikkusen noita kaarilevikkeitä joutuu leikkelemään, että saa istumaan tuon Airflow setin kanssa kun sattuu olemaan hieman leveämmät ja alkuperäisiä kun ei raski palotella :)

Vaan sitten niitä kuvia.
Kuva
Kuva

Saappikin pääsi pitkästä aikaa käymään ulkona 8)
Kuva
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Avatar
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » La Touko 25, 2013 17:55

Nyt olisi kaikista korisarjan osisita tehty muotit :) Saa nähdä milloin jaksaa tehdä ne varsinaiset kopio-osat.
Laittelin tänään myös noita sumu- ja lisävalojen johtojakin paikoilleen. Noille valoille tuli ostettua tuommonen kaksoisrele. Tuolla saa ainakin omasta mielestä siistimmän näkösen tuosta asennuksesta kun ei tarvitse olla kahta relettä vierekkäin.

Kuva

Sitten pitäisi laittaa vielä sulake tuohon akun ja releen väliin, napin laitto noille etusumuvaloille ja tietysti ne sumarit kunhan saa vaan ensin tuon korisarjan valmiiksi. Lisävalot pitäisi käyttää auki, että saa nuo uudet johdot kiinni. Tuota napin paikkaa on tullut mietittyä ja tulin siihen tulokseen, että on ehkä järkevin laittaa se tuohon. Tai jos joku keksii paremman paikan niin kuuntelen mielelläni :D
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6380
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde » La Touko 25, 2013 18:10

pullasorsa kirjoitti:Tuota napin paikkaa on tullut mietittyä ja tulin siihen tulokseen, että on ehkä järkevin laittaa se tuohon. Tai jos joku keksii paremman paikan niin kuuntelen mielelläni :D
Jos vaan on tyhjiä paikkoja (ja kun vasta laitat lisävaloja ja ilmastointia tuskin löytyy niin pitäisi olla) investoisin alkuperäiseen EXTRA-nappulaan.
#5168 ∣ SAAB 900c Combi Coupé '89Citroën C5 HDi 136 A Exclusive Sedan '08 | Citroën C4 HDi 110 BMP Exclusive Berline '07

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3206
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » La Touko 25, 2013 18:15

Mä en sitä extraa laittais. Top Gearista apinoitua läppää on saannu jo muutenki kuulla tarpeeks. Ja ärsyttää muutenki, ku yleensä ne älypäät esittää olevansa hauskoja ja kuvittelevat, ettei kukaan tajua, et se idiootti lässytys on suoraan toiselta kopioitu. Ostaisin ilmastoinnin nappulat (lumihiutale ja nuoli kopin sisällä) ja tekisin niillä. Lisäksi ikkunasta luurailijat olis kateudesta vihreitä, ku on oikeen ilmastointi wanhan liiton helmes 8) Tehdäänhän niitä Viggen/Aero/Airflow ja mitä lie look-a-likeja, niin miksei sitten myös ilmastoinninkin osalta.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3206
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » La Touko 25, 2013 18:18

Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Vastaa Viestiin